• Anonym (Idiotiskt)

38 år och börjat röka

Är 38 år och tills för ett år sen hade jag kanske provat att röka fem gånger i hela mitt. Träffade en ny man i januari och han feströkte och jag började också göra det. Gillade att ta ett par cigg efter några glas vin och framåt våren-försommaren behövdes det inte vin för att jag skulle röka under helgerna. Innan sommaren var över så var jag daglig rökare och där är jag nu. Har varit en riktig renlevnadstjej som gillar att träna osv. Ändå är jag helt fast i rökningen nu och vet inte hur jag ska ta mig ur det eftersom jag gillar ciggen. Nån annan som varit så korkad att ha börjat i vuxen ålder? Hur slutar jag när jag vill sluta men ändå tycker så mycket om att röka?

• Svar på tråden 38 år och börjat röka
  • Anonym (Tuva)

Eftersom vi i stort sett bara är rökare som skriver i den här tråden måste jag få fråga. När på morgonen röker ni er första cigg? Före eller efter frukost?

När jag hade börjat röka så var det inte bråttom för mig med första ciggen, då tog jag den till kaffet i slutet av frukosten. Men numera måste jag röka innan frukosten, typ det första jag gör när jag gått upp. Hur är det för er andra?

• Anonym (Camilla)

Jag brukar vänta tills efter frukost då jag tar min morgoncigarett till andra koppen kaffe. Dottern röker det första hon gör före dusch och frukost. 

• Anonym (pinsamt)
    Anonym skrev 2022-05-07 20:25:49 följande:
    Det är ingen imponerande bild. *andrahandskäms
    Tredjehandsskäms....
  • Anonym (pinsamt)
    Anonym (Camilla) skrev 2022-05-28 00:55:24 följande:

Jag brukar vänta tills efter frukost då jag tar min morgoncigarett till andra koppen kaffe. Dottern röker det första hon gör före dusch och frukost. 

Stolt? 
  • Anonym (Camilla)
    Anonym (pinsamt) skrev 2022-05-28 01:00:08 följande:
    Stolt? 
    Nej, varför skulle jag vara det? Jag svarade bara på Tuvas fråga. ???
  • Anonym (Gold)

Jag sätter på kaffe tar en cigg medans det blir klart och tar sedan en cigg till ihop med kaffet. Kan va bästa stunden på hela dagen.

• Anonym (A)
    Anonym (Gold) skrev 2022-05-28 12:12:37 följande:
    Jag sätter på kaffe tar en cigg medans det blir klart och tar sedan en cigg till ihop med kaffet. Kan va bästa stunden på hela dagen.
    Det tycker jag med
  • Anonym (Idiotiskt)
    Anonym (Tuva) skrev 2022-05-27 23:36:05 följande:

Eftersom vi i stort sett bara är rökare som skriver i den här tråden måste jag få fråga. När på morgonen röker ni er första cigg? Före eller efter frukost?

När jag hade börjat röka så var det inte bråttom för mig med första ciggen, då tog jag den till kaffet i slutet av frukosten. Men numera måste jag röka innan frukosten, typ det första jag gör när jag gått upp. Hur är det för er andra?

Äter alltid frukost först som jag sedan avslutar med en kopp kaffe och en cigarett. Döttrarna röker däremot direkt när de gått upp och innan de gör sig i ordning och äter frukost.
  • Anonym (En till)
    Anonym (Tuva) skrev 2022-05-27 23:36:05 följande:

Hej Tuva,
    Klarar du fortf en hel dag i skolan utan cigg och hur gör du i så fall. Ställer frågan då det verkar som ditt behov eskalerat en del. vilka cigg röker du?
  • Anonym (Tuva)
    Anonym (En till) skrev 2022-06-05 09:58:51 följande:
    Hej Tuva,
    Klarar du fortf en hel dag i skolan utan cigg och hur gör du i så fall. Ställer frågan då det verkar som ditt behov eskalerat en del. vilka cigg röker du?
    Jadå, det fixar jag. Är så invand med att inte röka under dagtid även om röksuget sätter in rejält i samband med kaffe och lunchen. Brukar ta ett vanligt tuggummi. Röker två cigg på morgonen och sedan blir det ingen förrän jag åker hem.

Eskalerat vet jag inte bara för att jag behöver röka direkt på morgonen. Ligger nog stadigt på ca 10 om dagen när jag jobbar och max 15 när jag är ledig. Är det alkohol inblandat blir det fler. Röker vanligtvis Marlboro Gold men köper vita Prince ibland för att variera mig lite.
Svar på tråden 38 år och börjat röka