• Nube

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

Tänkte att det vore roligt att följas åt under graviditeten med andra som också gjort IVF.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-12-28 11:37
    BF 2018 <3

Ijo, 3/5

Hoppfullhet, 10/5

Mm79, 24/5

EimearX, 27/5

Senua, 28/5

Milli07, 1/6

Pigan86, 1/6

Andromedae, 2/6

Nube, 4/6

Galadriel80, 6/6

Anki7, 11/6

Emsoff, 21/6

Kattnos, 16/7

Hey.orange, 21/7

Pigall, 30/7

Jeenniie83, 2/8

Waldesten16, 13/8

BettyBoop81, 16/8

Solen2, 20/8

Znickers 21/8

• Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017
  • andromedae
    VitFjäril skrev 2017-11-01 04:27:58 följande:

Jag kommer troligtvis inte få behålla den här graviditeten heller Gråter Testade nu för en stund sedan och fick ett mycket svagare streck, som även kom upp långsammare, än för två dagar sedan... Det går alltså åt helt fel riktning. Är så ledsen och förstår inte varför det här händer mig.

Vilken vecka (dag?) är du på?

Jag fick också svagare streck efter ett tag. Det tillsammans med minskande symtom fick mig att vara säker på att det gått på tok. VUL visade dock tvärtom. Sen dess har jag inte testat mer.

Aug-15 MA v.12, jan-16 MF v.10, IVF FET1 aug-17 kemisk grav.
  • andromedae
    ijo skrev 2017-11-01 14:30:46 följande:

Bokade ett till privat ul idag, kunde inte hålla mig. Haft en konstig känsla så tänkte att det kunde vara värt att få stilla oron. Så skönt att det lilla hjärtat slog <3 Nu börjar det likna en bebis mer och mer! :)

Grattis. 

Vilken vecka är du i?

• andromedae
    AnnaMaria83 skrev 2017-11-01 18:20:11 följande:

Var på vul vecka 7+4 igår och tyvärr såg det inte bra ut :( såg en fin hinnsäck och gulesäck men inget foster. Ofostrig graviditet. Ska tillbaka på tisdag för nytt vul för att vara 100% säker innan man framkallar blödning med cytotec. Känns så himla orättvist och ledsamt men jag kan inte påverka detta. Får försöka ta nya tag och hoppas på att de som finns i frysen vill ge oss ett barn. Skulle vara skönt att slippa stimuleras och riskera överstimulering igen då det inte var någon trevlig upplevelse. Hoppas att det går bra för er andra. Håller tummarna!

Beklagar!

Gick med ett MA till v.12 första graviditeten, bokade privat ultraljud bara för jag ville se att allt var bra...fy sjutton vilken käftsmäll det var.
    Håller tummarna på att guldägget finns i frysen!

• Milli07

Jag är gravid i vecka 10, går in i vecka 11 imorgon och känner att jag inte längre kan hantera min oro och ångest. Det har varit en lång jobbig väg till att bli gravid och nu är jag så ofantligt orolig för att förlora det lilla livet. Har gjort tre VUL hittills, senaste för en vecka sedan, men oron stillas bara för stunden. Magkänslan av att något kommer gå fel vill inte släppa. Nu har även symptomen såsom illamående och hunger börjat försvinna vilket spär på min oro. Känner mig mentalt labil och i smått upplösningstillstånd emellanåt.

Har ni några bra tips för stor stilla oron och ångesten? Önskar så att jag kunde våga vara glad och njuta av att äntligen vara gravid!

• ijo
    Nube skrev 2017-11-01 22:01:16 följande:

Vilken fin bild! Vilken vecka är du nu i?

andromedae skrev 2017-11-01 22:12:15 följande:

Grattis. 

Vilken vecka är du i?

Jag är i v.14 :) Imorgon går jag in i v.15.
  • ijo
    Milli07 skrev 2017-11-02 09:55:24 följande:

Jag är gravid i vecka 10, går in i vecka 11 imorgon och känner att jag inte längre kan hantera min oro och ångest. Det har varit en lång jobbig väg till att bli gravid och nu är jag så ofantligt orolig för att förlora det lilla livet. Har gjort tre VUL hittills, senaste för en vecka sedan, men oron stillas bara för stunden. Magkänslan av att något kommer gå fel vill inte släppa. Nu har även symptomen såsom illamående och hunger börjat försvinna vilket spär på min oro. Känner mig mentalt labil och i smått upplösningstillstånd emellanåt.

Har ni några bra tips för stor stilla oron och ångesten? Önskar så att jag kunde våga vara glad och njuta av att äntligen vara gravid!

Förstår dig precis! Oron är där hela tiden. Jag går in i v. 15 imorgon & såg den lilla krabaten på ul igår men är fortfarande så orolig. Längtar tills man får börja känna den lilla då tror jag att det är enklare att greppa. Min moderkaka ligger dock i framvägg som en stötdämpare så kan nog dröja länge. Har du fått veta hur din moderkaka ligger? Har tyvärr inte några tips på att stilla oron men jag hoppas vi får våga njuta snart i alla fall <3
  • Emsoff

Vad gör ni mot trötthet? Förutom att sova då, kan inte det på jobbet!

• Nube
    Emsoff skrev 2017-11-02 14:13:44 följande:

Vad gör ni mot trötthet? Förutom att sova då, kan inte det på jobbet!

Bra fråga! Jag är så trött jämt och ibland har jag svårt att orka jobba hela eftermiddagen. Jag har försökt att jobba lite mindre timmar och ta flera pauser på jobbet.. vi har ett vilorum på kontoret som jag också tänker använda. Men visst är det hemskt att vara så trött hela tiden :/
  • Emsoff
    Nube skrev 2017-11-02 20:51:42 följande:
    Bra fråga! Jag är så trött jämt och ibland har jag svårt att orka jobba hela eftermiddagen. Jag har försökt att jobba lite mindre timmar och ta flera pauser på jobbet.. vi har ett vilorum på kontoret som jag också tänker använda. Men visst är det hemskt att vara så trött hela tiden :/
    Ja, och jag tänker hela tiden att det ska bli missfall och att jag kämpar mig igenom det här i onödan. Om jag vore gladare kanske det vore enklare att hantera tröttheten. Just nu vill jag bara ligga i sängen hela dagarna.
  • andromedae
    Milli07 skrev 2017-11-02 09:55:24 följande:

Känner igen hur du tänker. Jag har jättesvårt att njuta av graviditeten, trots att jag mår ok fysiskt. 

Min sambo beställde en doppler, angelsound, åt mig häromdagen. Redan idag hittade jag hjärtljud (9+4) vilket lugnade mig en aning.
    Jag vet allvarligt inte hur jag klarar ett MF till. Det måste gå vägen nu, så här långt har vi aldrig kommit förut.

Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017