• Nube

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

Tänkte att det vore roligt att följas åt under graviditeten med andra som också gjort IVF.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-12-28 11:37
    BF 2018 <3

Ijo, 3/5

Hoppfullhet, 10/5

Mm79, 24/5

EimearX, 27/5

Senua, 28/5

Milli07, 1/6

Pigan86, 1/6

Andromedae, 2/6

Nube, 4/6

Galadriel80, 6/6

Anki7, 11/6

Emsoff, 21/6

Kattnos, 16/7

Hey.orange, 21/7

Pigall, 30/7

Jeenniie83, 2/8

Waldesten16, 13/8

BettyBoop81, 16/8

Solen2, 20/8

Znickers 21/8

• Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017
  • Emsoff
    authentic skrev 2017-11-01 10:00:54 följande:

Precis som VitFjäril så får nog inte jag heller behålla denna graviditet. I söndags kväll blev pappret lätt ljusrosafärgat och sen var allting bra fram tills vid 3 tiden igår, tisdags, då pappret blev lätt brunfärgat istället och jag fick konstant ihållande smärta på höger sida som strålade ner i ljumsken och insida lår. Har knappt sovit inatt för de har gjort ont :(
    Ringde min IVF-klinik som sa att jag skulle vila igår ifall det var äggblåsor som fyllts igen. Känns inget bra alls och jag har redan gett upp i stort sett.

Brunt betyder gammalt blod. Så det behöver ju inte vara kört.
  • AnnaMaria83

Var på vul vecka 7+4 igår och tyvärr såg det inte bra ut :( såg en fin hinnsäck och gulesäck men inget foster. Ofostrig graviditet. Ska tillbaka på tisdag för nytt vul för att vara 100% säker innan man framkallar blödning med cytotec. Känns så himla orättvist och ledsamt men jag kan inte påverka detta. Får försöka ta nya tag och hoppas på att de som finns i frysen vill ge oss ett barn. Skulle vara skönt att slippa stimuleras och riskera överstimulering igen då det inte var någon trevlig upplevelse. Hoppas att det går bra för er andra. Håller tummarna!

• vinterbebis12
    AnnaMaria83 skrev 2017-11-01 18:20:11 följande:

Var på vul vecka 7+4 igår och tyvärr såg det inte bra ut :( såg en fin hinnsäck och gulesäck men inget foster. Ofostrig graviditet. Ska tillbaka på tisdag för nytt vul för att vara 100% säker innan man framkallar blödning med cytotec. Känns så himla orättvist och ledsamt men jag kan inte påverka detta. Får försöka ta nya tag och hoppas på att de som finns i frysen vill ge oss ett barn. Skulle vara skönt att slippa stimuleras och riskera överstimulering igen då det inte var någon trevlig upplevelse. Hoppas att det går bra för er andra. Håller tummarna!

Åh va tråkigt! Skit! Känner med dig och vi får kämpa tillsammans mot nästa graviditet. Jag har också frysisar så det känns som en lättnad i sammanhanget. Kram
  • Emsoff

:( Har också varit med om en ofostrig graviditet en gång. Kände mig så fantastiskt lurad. För jag hade alla symptom. Jag hoppas att de har fel och att det ser bättre ut vid nästa vul. Jag har läst historier om när läget förändrats.
  • Nube

Jag är så ledsen! Så himla tråkigt att få sådana nyheter efter all jobb och väntan. Jag hade också ofostrig graviditet sist och nu har det gått bra så jag önskar dig all lycka till inför nästa gång! Stor kram
  • Nube
    ijo skrev 2017-11-01 14:30:46 följande:

Bokade ett till privat ul idag, kunde inte hålla mig. Haft en konstig känsla så tänkte att det kunde vara värt att få stilla oron. Så skönt att det lilla hjärtat slog <3 Nu börjar det likna en bebis mer och mer! :)

Vilken fin bild! Vilken vecka är du nu i?
  • Nube
    Hoppfullhet skrev 2017-11-01 15:05:04 följande:

Det såg bra ut idag som tur va. Först fick jag "dåliga" siffror på downs (nere på 2-siffrigt) men sen när hon skulle kontrollera om alla uppgifter såg vi att hon lagt fel datum på när blodprovet var taget. Det räckte med 4 dagars felmarginal på provet för att gå ner. Efter korrigeringen va de uppe på normala siffror igen. Så skönt. Härligt att ditt UL såg bra ut, tror vi är rel nära varandra i tiden..

Tack för omtanken <3

Grattis till fint resultat :)
  • Nube
    VitFjäril skrev 2017-11-01 06:48:08 följande:

I förrgår testade jag senare på förmiddagen, men det var ändå i förrgår så det borde inte spela någon roll känner jag. Det borde ju ökat tillräckligt tills nu så strecken åtminstone inte blir svagare. Det var samma test. Mitt förra missfall började precis så här - streck som blev svagare :( Ja det finns inte mycket att göra annat än att vänta och hoppas på det bästa, men det känns väldigt tungt nu. Det är tillbaka till ruta 1. Har inga embryon kvar i frysen längre, och man undrar ju vad som är fel när det blir alla dessa missfall.

Hoppas att det inte betyder missfall! Usch denna oro! Hoppas dock att allt går bra ändå.
  • authentic

Sååå fruktansvärt orättvist AnnaMaria83. Jag känner verkligen med dig :(

Iljo, vilken härlig bild!

• Nube
    authentic skrev 2017-11-01 16:35:08 följande:

Det är inte v-ultraljud förrän 20 november tyvärr, en evighet tills dess. Men nu har jag iaf inte ont längre men man går ju in någon slags mood där man redan intalar sig själv att det är ett missfall så de ska bli lättare sen när det väl sker. Går i stort sett och bara väntar på den stora blödningen nu.

Hoppas det går bra för dig med!! Det är verkligen lång väntan till vul..
Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017