• Nube

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

Tänkte att det vore roligt att följas åt under graviditeten med andra som också gjort IVF.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-12-28 11:37
    BF 2018 <3

Ijo, 3/5

Hoppfullhet, 10/5

Mm79, 24/5

EimearX, 27/5

Senua, 28/5

Milli07, 1/6

Pigan86, 1/6

Andromedae, 2/6

Nube, 4/6

Galadriel80, 6/6

Anki7, 11/6

Emsoff, 21/6

Kattnos, 16/7

Hey.orange, 21/7

Pigall, 30/7

Jeenniie83, 2/8

Waldesten16, 13/8

BettyBoop81, 16/8

Solen2, 20/8

Znickers 21/8

• Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017
  • Nube
    Titikaka skrev 2017-10-26 16:57:17 följande:

Ja, jag också tänkte att berätta till alla efter KUB är en bra idé, men jag tänker att berätta till arbetsgivare nästa vecka (v. 11), så att jag kan får förståelse om mitt långsammare arbete, annars kommer jag stressa över detta för mycket. Hur är med andra? När berättar ni till era arbetsgivare?

Jag tänkte berätta till chefen efter KUB. Han vet dock att vi försöker då jag berättade när jag hade missfall i juni. Så det kommer inte komma som en överraskning. Min och sambos mammor vet + några av mina vänner. Resten får vänta en månad till.
  • Titikaka

Jag får jobba hemifrån nästa vecka, så kanske slipper berätta då och berättar v 12 istället. Grejen är att jag redan har större mage och det verkligen syns :D men mest jag vill berätta till chefen för att inte stressa mig om jag hinner inte med jobb. Andra får veta efter KUB.

Jag har haft mycket ont i mage idag, hoppas det är inte nåt dåligt.

Vad hemskt att få MA i v 14 när mam börjar slappna och berätta till alla, fruktansvärt dåligt :(

• vinterbebis12
    Nube skrev 2017-10-28 11:44:41 följande:
    Gtattis! Vilken vecka gjorde du NIPT? Bokade du privat ellee hur gjorde du?
    Privat i vecka 11. Tyvärr spelar det ingen roll att bebisen är frisk för jag är inlagd med skyhöga infektionsvärden och bebisen måste ut om jag ska klara mig. Extrem otur och väldigt ovanligt ????
  • Hoppfullhet
    vinterbebis12 skrev 2017-10-29 00:10:21 följande:

Privat i vecka 11. Tyvärr spelar det ingen roll att bebisen är frisk för jag är inlagd med skyhöga infektionsvärden och bebisen måste ut om jag ska klara mig. Extrem otur och väldigt ovanligt ????

Men va?? Vad har hänt??
  • pigan86

Kram, fy vad trist. Vad är de som hänt?? <3
  • vinterbebis12

Jag hade en väldigt allvarlig infektion i livmodern vilket är väldigt ovanligt och ren otur. De får bara in något fall per år här på Danderyd. Det var alltså ingen förstoppning. Känns så himla fel att ha tagit bort ett friskt foster???? men jag hade inte klarat mig annars...

• Nube

Men vad? Mår du bra nu? Måste bebisen verkligen ut? Stor kram!
  • Nube
    vinterbebis12 skrev 2017-10-29 08:51:27 följande:

Jag hade en väldigt allvarlig infektion i livmodern vilket är väldigt ovanligt och ren otur. De får bara in något fall per år här på Danderyd. Det var alltså ingen förstoppning. Känns så himla fel att ha tagit bort ett friskt foster???? men jag hade inte klarat mig annars...

Nu skrev vi precis samtidigt. Åh jag är så ledsen för din skull! Livet är verkligen inte rättvist.
  • Hoppfullhet
    vinterbebis12 skrev 2017-10-29 08:51:27 följande:

Men fy :(... va snabbt allt måste gått, bara igår du skrev att NIPT såg bra ut ju o då tänker man ju va skönt för dig.. kan inte föreställa mig hur det känns för dig just nu.. stor kram
  • VitFjäril

Tänkte hoppa in här. Plussade igårkväll, på ruvardag 5! Detta är min tredje graviditet men jag förlorade de första två, så jag hoppas verkligen på att det går hela vägen denna gången :)

Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017