• Nube

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

Tänkte att det vore roligt att följas åt under graviditeten med andra som också gjort IVF.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-12-28 11:37
    BF 2018 <3

Ijo, 3/5

Hoppfullhet, 10/5

Mm79, 24/5

EimearX, 27/5

Senua, 28/5

Milli07, 1/6

Pigan86, 1/6

Andromedae, 2/6

Nube, 4/6

Galadriel80, 6/6

Anki7, 11/6

Emsoff, 21/6

Kattnos, 16/7

Hey.orange, 21/7

Pigall, 30/7

Jeenniie83, 2/8

Waldesten16, 13/8

BettyBoop81, 16/8

Solen2, 20/8

Znickers 21/8

• Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017
  • vinterbebis12
    AnnieMagda skrev 2017-10-26 22:09:46 följande:
    Läkaren sade att hon inte kunde säga något. Hon hade inte sett något liknande innan. Tiden får utvisa, blev svaret på min fråga. Hehe, man önskar ju alltid att läkarna ska ge en svaren. Svårt när inte ens dom vet.
    Hoppas, hoppas! Du får försöka tänka på alla bra exempel där det går jättebra för de som blöder ordentligt.
  • vinterbebis12

Jag går in på Karolinskas sida varje dag för att kolla NIPT även om jag vet att det är för tidigt. Är ganska orolig att barnet har trisomi 13 eller 18. Inte lika orolig för 21...

• vinterbebis12
    vinterbebis12 skrev 2017-10-27 20:55:31 följande:

Jag går in på Karolinskas sida varje dag för att kolla NIPT även om jag vet att det är för tidigt. Är ganska orolig att barnet har trisomi 13 eller 18. Inte lika orolig för 21...

Fick precis svaret på NIPT och det var normalt, så lättad och glad.
  • authentic

Satte in ett 2 dagars fredagen den 13 oktober och tänk att detta lilla otursdags ägg gav mig ett plus idag på ruvardag 15! Vi är överlyckliga :) och hoppas att allt ska gå bra den här gången.

Har bestämt att köpa ultraljud privat flera gånger innan rul för vi vill inte vara med om MA i vecka 14 igen.

• Hoppfullhet
    vinterbebis12 skrev 2017-10-28 02:33:48 följande:

Så himla skönt.. ångrar lite att jag inte gjort NIPT, har KUB på onsdag men är så orolig att de ska visa dåligt o man kanske då ska gå vidare med fler prover o väntan e olidlig som den är.
  • ijo
    authentic skrev 2017-10-28 08:36:55 följande:

Satte in ett 2 dagars fredagen den 13 oktober och tänk att detta lilla otursdags ägg gav mig ett plus idag på ruvardag 15! Vi är överlyckliga :) och hoppas att allt ska gå bra den här gången.

Har bestämt att köpa ultraljud privat flera gånger innan rul för vi vill inte vara med om MA i vecka 14 igen.

Grattis till plusset! :)

Vad tråkigt att höra om MA. Hur många veckor var den när den hade dött? Började du blöda i v 14 eller?

Jag är så kluven just nu. Gick in i v 14 igår och det känns så långt bort att vänta till RUL 6/12 för att se att allt fortfarande är bra. Gjorde privat ul i v 12 och då såg allt bra ut men är så sugen på att boka nytt privat i veckan. Vissa menar ju på att man helst inte ska göra för många ul i "onödan". Att man inte vet om det kan skada fostret? Samtidigt vill jag gärna se att allt ser bra ut en gång till innan vi vågar börja berätta om det!
  • authentic
    ijo skrev 2017-10-28 10:10:59 följande:
    Grattis till plusset! :)

Vad tråkigt att höra om MA. Hur många veckor var den när den hade dött? Började du blöda i v 14 eller?

Jag är så kluven just nu. Gick in i v 14 igår och det känns så långt bort att vänta till RUL 6/12 för att se att allt fortfarande är bra. Gjorde privat ul i v 12 och då såg allt bra ut men är så sugen på att boka nytt privat i veckan. Vissa menar ju på att man helst inte ska göra för många ul i "onödan". Att man inte vet om det kan skada fostret? Samtidigt vill jag gärna se att allt ser bra ut en gång till innan vi vågar börja berätta om det!
    Tack så mycket!! :)

Dom kunde inte säga när den dog faktiskt men det var i slutet av v.14 som jag fick bruna trådar i flytningen. Fick en akuttid direkt för ul och där såg de att fostret inte levde och hade tillbakabildats en del. Kroppen stötte ut allting redan samma natt så det gick fort.

Jag tror du kan vara helt lugn eftersom allting såg så bra ut i vecka 12 :) det kommer gå jättebra men förstår att det känns långt till 6/12.
  • Nube
    andromedae skrev 2017-10-27 20:21:59 följande:

Grattis till er båda!

Tack! :)
  • Nube
    vinterbebis12 skrev 2017-10-28 02:33:48 följande:

Gtattis! Vilken vecka gjorde du NIPT? Bokade du privat ellee hur gjorde du?
  • Nube
    authentic skrev 2017-10-28 08:36:55 följande:

Grattis! Hoppas att allt går bra denna gång :)
Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017