• Nube

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

Tänkte att det vore roligt att följas åt under graviditeten med andra som också gjort IVF.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-12-28 11:37
    BF 2018 <3

Ijo, 3/5

Hoppfullhet, 10/5

Mm79, 24/5

EimearX, 27/5

Senua, 28/5

Milli07, 1/6

Pigan86, 1/6

Andromedae, 2/6

Nube, 4/6

Galadriel80, 6/6

Anki7, 11/6

Emsoff, 21/6

Kattnos, 16/7

Hey.orange, 21/7

Pigall, 30/7

Jeenniie83, 2/8

Waldesten16, 13/8

BettyBoop81, 16/8

Solen2, 20/8

Znickers 21/8

• Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017
  • Hoppfullhet
    VitFjäril skrev 2017-11-01 04:27:58 följande:

Jag kommer troligtvis inte få behålla den här graviditeten heller  Testade nu för en stund sedan och fick ett mycket svagare streck, som även kom upp långsammare, än för två dagar sedan... Det går alltså åt helt fel riktning. Är så ledsen och förstår inte varför det här händer mig.

Men :(.. de kan inte va så bara att de är testat olika tider på dygnet? Är de samma test? Nivåerna Behöver inte stiga i raketfart o ökning sker ju ändå upp till var 3:e dag. Förstår din oro men håll ut till testdag o prova igen. Hoppas för sig att de ser bättre ut igen då..
  • Hoppfullhet

Dags för KUB idag, nervös som jag vet inte vad. Oro för att pyret ska leva, oro för dåliga siffror. Jag vet att ni härinne förstår min oro. Berättar jag de här hemma får jag oftast bara höra att de går bra ska du se. Klart dom vill ju peppa men jobbigt att man inte blir tagen på allvar.

Sen fick jag dessutom redan på igår att min mamma ligger på sjukhus o har blivit op. Det är mkt allvarligt o dom vet inte ifall hon kommer klara sig. Vår kontakt har varit dålig under hela mitt vuxna liv pga massa olika saker, men de tar på mig. Satt helt chockad o nästan skaka igår när jag fick reda på det. Vet inte hur jag ska göra i den situationen heller (även om inte det hör till just detta forum). Känner kanske att de blev lite för mkt just nu bara..

• VitFjäril
    Hoppfullhet skrev 2017-11-01 06:37:41 följande:

Men :(.. de kan inte va så bara att de är testat olika tider på dygnet? Är de samma test? Nivåerna Behöver inte stiga i raketfart o ökning sker ju ändå upp till var 3:e dag. Förstår din oro men håll ut till testdag o prova igen. Hoppas för sig att de ser bättre ut igen då..

I förrgår testade jag senare på förmiddagen, men det var ändå i förrgår så det borde inte spela någon roll känner jag. Det borde ju ökat tillräckligt tills nu så strecken åtminstone inte blir svagare. Det var samma test. Mitt förra missfall började precis så här - streck som blev svagare :( Ja det finns inte mycket att göra annat än att vänta och hoppas på det bästa, men det känns väldigt tungt nu. Det är tillbaka till ruta 1. Har inga embryon kvar i frysen längre, och man undrar ju vad som är fel när det blir alla dessa missfall.
  • Emsoff

En väldigt intim fråga. Men, jag är väldigt svullen i slidan. Det gör inte ont. Men märker att jag är trängre när jag ska föra upp lutinustabletten. Någon som känner igen sig? Jag har aldrig tagit lutinus så här länge förut. Är i vecka 6+5 idag.

• authentic

Precis som VitFjäril så får nog inte jag heller behålla denna graviditet. I söndags kväll blev pappret lätt ljusrosafärgat och sen var allting bra fram tills vid 3 tiden igår, tisdags, då pappret blev lätt brunfärgat istället och jag fick konstant ihållande smärta på höger sida som strålade ner i ljumsken och insida lår. Har knappt sovit inatt för de har gjort ont :(
    Ringde min IVF-klinik som sa att jag skulle vila igår ifall det var äggblåsor som fyllts igen. Känns inget bra alls och jag har redan gett upp i stort sett.

• ijo

Bokade ett till privat ul idag, kunde inte hålla mig. Haft en konstig känsla så tänkte att det kunde vara värt att få stilla oron. Så skönt att det lilla hjärtat slog <3 Nu börjar det likna en bebis mer och mer! :)

• ijo
    Hoppfullhet skrev 2017-11-01 06:43:01 följande:

Dags för KUB idag, nervös som jag vet inte vad. Oro för att pyret ska leva, oro för dåliga siffror. Jag vet att ni härinne förstår min oro. Berättar jag de här hemma får jag oftast bara höra att de går bra ska du se. Klart dom vill ju peppa men jobbigt att man inte blir tagen på allvar.

Sen fick jag dessutom redan på igår att min mamma ligger på sjukhus o har blivit op. Det är mkt allvarligt o dom vet inte ifall hon kommer klara sig. Vår kontakt har varit dålig under hela mitt vuxna liv pga massa olika saker, men de tar på mig. Satt helt chockad o nästan skaka igår när jag fick reda på det. Vet inte hur jag ska göra i den situationen heller (även om inte det hör till just detta forum). Känner kanske att de blev lite för mkt just nu bara..

Hoppas allt gått bra idag på kub :) Och hoppas att allt annat också löser sig till det bästa <3
  • ijo
    authentic skrev 2017-11-01 10:00:54 följande:

Precis som VitFjäril så får nog inte jag heller behålla denna graviditet. I söndags kväll blev pappret lätt ljusrosafärgat och sen var allting bra fram tills vid 3 tiden igår, tisdags, då pappret blev lätt brunfärgat istället och jag fick konstant ihållande smärta på höger sida som strålade ner i ljumsken och insida lår. Har knappt sovit inatt för de har gjort ont :(

Ringde min IVF-klinik som sa att jag skulle vila igår ifall det var äggblåsor som fyllts igen. Känns inget bra alls och jag har redan gett upp i stort sett.

Men vad tråkigt :( Hoppas att det är en ofarlig blödning. Skulle du få komma in på något vul eller?
  • Hoppfullhet
    ijo skrev 2017-11-01 14:33:11 följande:

Hoppas allt gått bra idag på kub :) Och hoppas att allt annat också löser sig till det bästa <3

Det såg bra ut idag som tur va. Först fick jag "dåliga" siffror på downs (nere på 2-siffrigt) men sen när hon skulle kontrollera om alla uppgifter såg vi att hon lagt fel datum på när blodprovet var taget. Det räckte med 4 dagars felmarginal på provet för att gå ner. Efter korrigeringen va de uppe på normala siffror igen. Så skönt. Härligt att ditt UL såg bra ut, tror vi är rel nära varandra i tiden..

Tack för omtanken <3
  • authentic
    ijo skrev 2017-11-01 14:36:42 följande:
    Men vad tråkigt :( Hoppas att det är en ofarlig blödning. Skulle du få komma in på något vul eller?
    Det är inte v-ultraljud förrän 20 november tyvärr, en evighet tills dess. Men nu har jag iaf inte ont längre men man går ju in någon slags mood där man redan intalar sig själv att det är ett missfall så de ska bli lättare sen när det väl sker. Går i stort sett och bara väntar på den stora blödningen nu.
Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017