• Nube

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

Tänkte att det vore roligt att följas åt under graviditeten med andra som också gjort IVF.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-12-28 11:37
    BF 2018 <3

Ijo, 3/5

Hoppfullhet, 10/5

Mm79, 24/5

EimearX, 27/5

Senua, 28/5

Milli07, 1/6

Pigan86, 1/6

Andromedae, 2/6

Nube, 4/6

Galadriel80, 6/6

Anki7, 11/6

Emsoff, 21/6

Kattnos, 16/7

Hey.orange, 21/7

Pigall, 30/7

Jeenniie83, 2/8

Waldesten16, 13/8

BettyBoop81, 16/8

Solen2, 20/8

Znickers 21/8

• Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017
  • ijo
    Areeya skrev 2017-11-06 09:31:51 följande:

Tack tack!

Är precis hemma från vul. Man kan se en liten varelse med hjärtslag där. Vilken lättnad!

Nu får man hoppas att allting går bra hela vägen.

Ska försöka njuta av graviditeten nu och hålla mig borta från att googla på nätet ett tag så jag inte blir så nojig igen.

Ha en bra dag allihopa!

Grattis till lyckat VUL! Vad skönt att du fick se att hjärtat slog :)
  • ijo

Igår när jag var ute på promenad så ramlade jag, så himla typiskt. Vred ena foten och landade typ på knäet/sidan. Slog inte i magen men har ändå lite ångest nu med tanke på att jag ändå föll. Hoppas att allt gick bra med liten där inne.

• Emsoff
    ijo skrev 2017-11-06 13:35:31 följande:

Igår när jag var ute på promenad så ramlade jag, så himla typiskt. Vred ena foten och landade typ på knäet/sidan. Slog inte i magen men har ändå lite ångest nu med tanke på att jag ändå föll. Hoppas att allt gick bra med liten där inne.

Såklart det gjorde! Tänk såhär. Om det vore så lätt att få missfall så skulle en abort nog gå till på ett annat sätt än vad det gör idag. Typ en tur med en hemsk bergodalbana eller en sån stol för krocktester. Den lille är sååååååå liten och ligger inbäddad i så mycket mjukt. Samt att den lever som tyngdlös.
  • Milli07
    Areeya skrev 2017-11-06 09:31:51 följande:

Tack tack!

Är precis hemma från vul. Man kan se en liten varelse med hjärtslag där. Vilken lättnad!

Nu får man hoppas att allting går bra hela vägen.

Ska försöka njuta av graviditeten nu och hålla mig borta från att googla på nätet ett tag så jag inte blir så nojig igen.

Ha en bra dag allihopa!

Grattis! :)
  • Areeya
    ijo skrev 2017-11-06 13:35:31 följande:

Aj!! Hoppas ni mår bra nu.

Man är rädd varje gång man går ut när det är blött och halt.
    MF 8/2015 v.10, MA 8/2016 v.10, Ofostrig grav 12/2016 v.7
  • Areeya
    Milli07 skrev 2017-11-06 15:27:24 följande:

Grattis! :)

Tack tack!!
    MF 8/2015 v.10, MA 8/2016 v.10, Ofostrig grav 12/2016 v.7
  • Anki7

Hej alla här inne. Vi var på vul äntligen förra tisdagen. Hade längtat så otroligt mycket, var rädd att det skulle visa sig inte finnas något foster eller att hjärtat inte slog, men om det gjorde det skulle vi släppa oron och berätta för alla.

Det fanns ett litet foster därinne inne och hjärtat slog så fint! Helt fantastiskt. Men, den var en hel vecka för liten! Läkaren var tydligt orolig. Det behöver inte vara någon fara men det är ju trots allt ett vanligt tecken på att något är fel. Så antingen kommer vi till vul nästa måndag och får se att pyret har växt och mår bra. Eller så börjar jag blöda innan dess eller märker att något är fel, eller kommer till vul för att se att drömmen är över...

De här två veckorna är en mardröm. Det är ingen allmän oro vi har utan en väldigt reell risk att den graviditet som vi väntat på i 4,5 år och som nu börjar märkas rejält, snart är över =((

• Emsoff
    Anki7 skrev 2017-11-06 23:04:25 följande:

Hej alla här inne. Vi var på vul äntligen förra tisdagen. Hade längtat så otroligt mycket, var rädd att det skulle visa sig inte finnas något foster eller att hjärtat inte slog, men om det gjorde det skulle vi släppa oron och berätta för alla.

Det fanns ett litet foster därinne inne och hjärtat slog så fint! Helt fantastiskt. Men, den var en hel vecka för liten! Läkaren var tydligt orolig. Det behöver inte vara någon fara men det är ju trots allt ett vanligt tecken på att något är fel. Så antingen kommer vi till vul nästa måndag och får se att pyret har växt och mår bra. Eller så börjar jag blöda innan dess eller märker att något är fel, eller kommer till vul för att se att drömmen är över...

De här två veckorna är en mardröm. Det är ingen allmän oro vi har utan en väldigt reell risk att den graviditet som vi väntat på i 4,5 år och som nu börjar märkas rejält, snart är över =((

Vilken vecka är du i?
  • Anki7
    Emsoff skrev 2017-11-07 06:16:42 följande:

Vilken vecka är du i?

Vecka 10 nu
  • Emsoff
    Anki7 skrev 2017-11-07 06:22:03 följande:
    Vecka 10 nu
    Jag hoppas så att det går bra! Och vad jag har hört så är det många som blivit tillbaka flyttade och det har gått bra. Är det på måndag du gör nästa vul?
Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017