• Nube

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

Tänkte att det vore roligt att följas åt under graviditeten med andra som också gjort IVF.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-12-28 11:37
    BF 2018 <3

Ijo, 3/5

Hoppfullhet, 10/5

Mm79, 24/5

EimearX, 27/5

Senua, 28/5

Milli07, 1/6

Pigan86, 1/6

Andromedae, 2/6

Nube, 4/6

Galadriel80, 6/6

Anki7, 11/6

Emsoff, 21/6

Kattnos, 16/7

Hey.orange, 21/7

Pigall, 30/7

Jeenniie83, 2/8

Waldesten16, 13/8

BettyBoop81, 16/8

Solen2, 20/8

Znickers 21/8

• Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017
  • pigan86
    kvillis skrev 2017-11-10 22:40:50 följande:

Hej! Igår hade jag testdag och det visade positivt gravid +3 stod det vilken lycka.

Men nu är jag så orolig. I tisdags fick jag en liten blödning sen försvann den och jag plussade igår torsdag. Idag kom en liten blödning igen och nu kommer lite brunt bara. Jag har inte ont i magen något.

Vad tror ni är det kört? När jag kan göra ett nytt gravtest?

Det var samma för mig, eller jag små blödde till och från - från insättningen fram till jag var i vecka 7. För mig berodde de på sköra slemhinnor och lutinus. Men ring till din ivfklinik om du är orolig, min klinik hjälper mig otroligt mkt och rädslan för småblödningar försvann. Det är tydligen rätt vanligt att lutinus retar slemhinnorna i underlivet. Kram och lycka till
  • kattnos

Hej! Jag har idag efter många misslyckade försök hemma äntligen plussat efter vår första IVF-behandling. Man kan inte tro att det är sant men visst är det fantastiskt! <3 Vi gjorde FET eftersom jag riskerade att bli överstimulerad. Så glad!

• ijo
    kattnos skrev 2017-11-11 09:54:24 följande:

Hej! Jag har idag efter många misslyckade försök hemma äntligen plussat efter vår första IVF-behandling. Man kan inte tro att det är sant men visst är det fantastiskt! <3 Vi gjorde FET eftersom jag riskerade att bli överstimulerad. Så glad!

Så kul, grattis!! :) Hade du testdag idag eller när är den? :)
  • kattnos
    ijo skrev 2017-11-11 22:53:29 följande:
    Så kul, grattis!! :) Hade du testdag idag eller när är den? :)
    Tack! Jag fick ingen riktig testdag eftersom jag är med i en studie. I onsdags tog jag ett blodprov för att mäta Hcg-halten och detta skulle jag ha fått svar på i fredags. Men posten har väl klantat sig för sköterskan ringde och sa att det inte kommit fram än :( Hon skulle ringa mig på måndag istället men sa att jag kunde ta ett hemma-test i helgen så då gjorde jag det :) Det var på rd 14 med en blasto.
  • Nube
    AnnaMaria83 skrev 2017-11-10 12:50:56 följande:

Ok. Bara sett klumpar. Det har kommit lite rosa sedan i tisdagskväll och igår och idag har det blött och kommit en del klumpar. Mer ont nu igen men klart uthärdligt. Jag ska göra vul nästa fredag för att se så allt ser bra ut och det känns bra.

Skulle såklart inte vara några frågetecken i förra inlägget, fattade inte att man inte kunde göra hjärtan :)

Hej, hur har det gått? Hoppas du mår bra!
  • Nube
    Elise39 skrev 2017-11-09 19:46:17 följande:

10+2. Känner lite lätt molande värk så kroppen kanske har börjat stöta ut. Jag gjorde VUL 8+2 och allt såg bra ut. 8+3 åkte vi på semester söderut. Så någon gång där hände det. Flyg ska ju inte orsaka MF/MA men man spekulerar en massa.

Hej, hur mår du?
  • vinterbebis12
    Nube skrev 2017-11-13 07:27:39 följande:
    Hej, hur mår du?
    Tänker också på er som precis som jag fått missfall. Tittar in och läser ibland för att se hur det går för er och alla andra. Kram
  • Mm79

Och vi har varit på Kub idag, fick se vår lilla mirakel vifta med armar och ben :) Så himla lättad nu. Resultatet var bra, låg sannolikhe, allt såg fint ut.

Vågar man gå ut med nyheterna nu kanske?

• stfr83

Jag plussade 2/11 efter stimulerat FET. Fattar inte än att det är sant, helt obeskrivligt. Nu längtar jag bara till nästa vecka när vi ska på ul o se om det finns något där inne

• Elise39
    Nube skrev 2017-11-13 07:27:39 följande:

Hej, hur mår du?

Vad gulligt att du frågar. Tack tjejer för allt stöd!

Började blöda igår. Tyvärr så var jag inte hemma när det började. Hade blod ända ner till knäna. Jag har aldrig sett så mycket blod. Fick åka in till gynakuten och tillbringade natten där. Fick cytotec och smärtstillande och blev utskriven vid lunch. Vilken smärta av medicinerna! Jag var helt borta av morfinet och hade ont ändå. Läkaren sa att jag kunde blöda upp till 3-4 veckor. Nube, Hur länge blödde du?

Hur mår du? Kub snart?
Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017