• Nube

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

Tänkte att det vore roligt att följas åt under graviditeten med andra som också gjort IVF.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-12-28 11:37
    BF 2018 <3

Ijo, 3/5

Hoppfullhet, 10/5

Mm79, 24/5

EimearX, 27/5

Senua, 28/5

Milli07, 1/6

Pigan86, 1/6

Andromedae, 2/6

Nube, 4/6

Galadriel80, 6/6

Anki7, 11/6

Emsoff, 21/6

Kattnos, 16/7

Hey.orange, 21/7

Pigall, 30/7

Jeenniie83, 2/8

Waldesten16, 13/8

BettyBoop81, 16/8

Solen2, 20/8

Znickers 21/8

• Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017
  • Areeya
    AnnaMaria83 skrev 2017-11-07 19:59:49 följande:

Tack alla för stöd. Gjorde nytt vul idag och inget foster. Hade bestämt mig för att ta tabletter direkt men har haft molande värk i magen sedan i söndags så de trodde att kroppen kanske förbereder sig på missfall så avvaktar tabletter till på fredag. Usch vad allt känns orättvist, vecka 8+4 idag.. nu får vi bryta ihop och komma igen. Har fyra blastocyster i frysen och hoppas att ngt av dessa är vårt guldägg. Hinner inte med fler försök i år utan det blir nästa år. Önskar er alla lycka till!

Stora kramar till er. Nästa gång blir det er tur!
    MF 8/2015 v.10, MA 8/2016 v.10, Ofostrig grav 12/2016 v.7
  • Jakagal
    Areeya skrev 2017-11-08 10:06:28 följande:

Min ivf-läkare har inte sagt nåt mer än att det ser bra ut. Det tog mindre än 5 minuter med ultraljudet så jag hann inte se nånting när han sa där här är hjärtat, här är gulesäcken osv.

Vi får hoppas för det bästa!

Okej. Ja det är ju faktiskt allt man kan göra egentligen. Lycka till! :)
  • pigan86

Hej har legat lite lång här på tråden ett tag, har helt enkelt inte orkat annat än jobb och det privata hemma. Det enda jag tänker på är att lillakrypet ska må bra inne i mig, men oron finns där hela tiden och kan inte släppa de :( Vi ska till MVC på inskrivning nästa vecka på fredag, är då i vecka 11+6 och tycker de känns så sent?

• Nube
    pigan86 skrev 2017-11-08 20:36:07 följande:

Hej har legat lite lång här på tråden ett tag, har helt enkelt inte orkat annat än jobb och det privata hemma. Det enda jag tänker på är att lillakrypet ska må bra inne i mig, men oron finns där hela tiden och kan inte släppa de :( Vi ska till MVC på inskrivning nästa vecka på fredag, är då i vecka 11+6 och tycker de känns så sent?

Jag ska på inskrivning om två veckor och då är jag i vecka 12+2.. så det känns sent men de hade inga tider tidigare. Samma dag gör jag KUB ultraljud, vi får se hur allt ser ut då!
  • Elise39

Var precis hos BM och skulle lämna prover. Fick ta ett UL eftersom jag har varit osäker hela tiden. Graviditeten har avstannat runt vecka 8. Måste ha hänt direkt efter VUL 8+2. Vet inte hur jag ska känna. Är bara chockad.

Ni som har varit med om detta tidigare. Vad händer nu? Allt känns luddigt och tror de sa att jag skulle få samtal från gyn? 

Hur lång tid tar det innan kroppen är återställd?

• Nube
    Elise39 skrev 2017-11-09 08:56:45 följande:

Var precis hos BM och skulle lämna prover. Fick ta ett UL eftersom jag har varit osäker hela tiden. Graviditeten har avstannat runt vecka 8. Måste ha hänt direkt efter VUL 8+2. Vet inte hur jag ska känna. Är bara chockad.

Ni som har varit med om detta tidigare. Vad händer nu? Allt känns luddigt och tror de sa att jag skulle få samtal från gyn? 

Neeej! Det får inte vara sant! Vad hemskt, jag är så ledsen.

Har du själv märkt av nåt eller misstänkt nåt? Alltså nåt mer än oron.. usch jag blev så orolig nu också :(
  • Elise39
    Nube skrev 2017-11-09 12:16:58 följande:
    Neeej! Det får inte vara sant! Vad hemskt, jag är så ledsen.

Har du själv märkt av nåt eller misstänkt nåt? Alltså nåt mer än oron.. usch jag blev så orolig nu också :(
    Jag har inte märkt något. Har sedan från börjat varit tveksam eftersom mina symtom var så få.. Men efter HCG tester och 2 VUL så började jag känna mig lugn. Blev ganska chockad idag. Nu väntar jag på samtal från Danderyd. 

Är ledsen för att detta kanske var sista chansen...
  • pigan86
    Elise39 skrev 2017-11-09 08:56:45 följande:

Nej vad trist. Kramar i massor <3

Varför känns detta som sista gången?
  • pigan86
    Nube skrev 2017-11-09 07:35:46 följande:

Jag ska på inskrivning om två veckor och då är jag i vecka 12+2.. så det känns sent men de hade inga tider tidigare. Samma dag gör jag KUB ultraljud, vi får se hur allt ser ut då!

Aha kanske dem hade dåligt med tider på min mvc också. Hon sa inte direkt något om de till mig då jag ringde. Hade ju gärna velat komma dit före då man har så många frågor och funderingar. Är första gången jag plussat så allt känns så ovant o skrämmande samtidigt som jag såklart försöker glädjas. Vill precis som ni andra att resultatet blir en frisk liten baby. Men man vet ju aldrig hur slutresultatet blir om man ens går hela vägen ut. Är så orolig :(
  • Nube
    Elise39 skrev 2017-11-09 12:31:54 följande:

Jag har inte märkt något. Har sedan från börjat varit tveksam eftersom mina symtom var så få.. Men efter HCG tester och 2 VUL så började jag känna mig lugn. Blev ganska chockad idag. Nu väntar jag på samtal från Danderyd. 

Är ledsen för att detta kanske var sista chansen...

Jag kan tänka mig att beskedet kom som en total shock. Jag har inte heller haft jättemycket symtom och nu är jag orolig att samma ska hända. Detta är fruktansvärd.

Skickar en stor kram till dig!
Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017