• Nube

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

Tänkte att det vore roligt att följas åt under graviditeten med andra som också gjort IVF.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-12-28 11:37
    BF 2018 <3

Ijo, 3/5

Hoppfullhet, 10/5

Mm79, 24/5

EimearX, 27/5

Senua, 28/5

Milli07, 1/6

Pigan86, 1/6

Andromedae, 2/6

Nube, 4/6

Galadriel80, 6/6

Anki7, 11/6

Emsoff, 21/6

Kattnos, 16/7

Hey.orange, 21/7

Pigall, 30/7

Jeenniie83, 2/8

Waldesten16, 13/8

BettyBoop81, 16/8

Solen2, 20/8

Znickers 21/8

• Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017
  • Nube
    Elise39 skrev 2017-11-13 18:10:03 följande:

Vad gulligt att du frågar. Tack tjejer för allt stöd!

Började blöda igår. Tyvärr så var jag inte hemma när det började. Hade blod ända ner till knäna. Jag har aldrig sett så mycket blod. Fick åka in till gynakuten och tillbringade natten där. Fick cytotec och smärtstillande och blev utskriven vid lunch. Vilken smärta av medicinerna! Jag var helt borta av morfinet och hade ont ändå. Läkaren sa att jag kunde blöda upp till 3-4 veckor. Nube, Hur länge blödde du?

Hur mår du? Kub snart?

Allt som vi måste gå igenom! Smärtan var fruktansvärd för mig med och fick också åka till gynakuten. Jag blödde totalt typ 2 veckor men andra veckan bara mindre.. efter att allt hade kommit ur slutade jag blöda efter fyra fem dagar kanske.

Jag är så ledsen för er skull! Vi låg ju så nära i tiden och har följt varandra sedan början... hoppas du mår bra snart!

Jag mår helt ok, men fortsätter att vara trött.. KUB nästa vecka, lite nervöst!
  • Nube
    Mm79 skrev 2017-11-13 14:28:29 följande:

Och vi har varit på Kub idag, fick se vår lilla mirakel vifta med armar och ben :) Så himla lättad nu. Resultatet var bra, låg sannolikhe, allt såg fint ut.

Vågar man gå ut med nyheterna nu kanske?

Grattis till fint resultat! Ja, nu bör man kunna berätta :)
  • Nube
    stfr83 skrev 2017-11-13 17:56:30 följande:

Jag plussade 2/11 efter stimulerat FET. Fattar inte än att det är sant, helt obeskrivligt. Nu längtar jag bara till nästa vecka när vi ska på ul o se om det finns något där inne

Stort grattis! Hur mår du?
  • Anki7

Idag var mardrömsväntan äntligen över och vi fick göra ett nytt vul för att se om fostret växt eller om det skulle bli missfall... Fattar inte hur långsamt två veckor kan gå egentligen! Men fostret hade växt!!! Fortfarande litet men bara 5 dagar efter nu istället för 7. Att det växt i bra takt är tydligen vad som är viktigt. MVC får fortsätta hålla koll på storleken men nu är vi utskrivna från IVF-kliniken. Hjärtat pickade på så fint! Så fort jag såg det släppte oron, nu tänker jag njuta! Håller det inte hemligt längre heller, fast jag bara är på 9+6 idag. Visst kan massa hända men vill inte missa att njuta!

• vinterbebis12
    Anki7 skrev 2017-11-13 22:55:50 följande:

Idag var mardrömsväntan äntligen över och vi fick göra ett nytt vul för att se om fostret växt eller om det skulle bli missfall... Fattar inte hur långsamt två veckor kan gå egentligen! Men fostret hade växt!!! Fortfarande litet men bara 5 dagar efter nu istället för 7. Att det växt i bra takt är tydligen vad som är viktigt. MVC får fortsätta hålla koll på storleken men nu är vi utskrivna från IVF-kliniken. Hjärtat pickade på så fint! Så fort jag såg det släppte oron, nu tänker jag njuta! Håller det inte hemligt längre heller, fast jag bara är på 9+6 idag. Visst kan massa hända men vill inte missa att njuta!

Grattis! Underbara nyheter
  • Areeya
    kattnos skrev 2017-11-11 09:54:24 följande:

Hej! Jag har idag efter många misslyckade försök hemma äntligen plussat efter vår första IVF-behandling. Man kan inte tro att det är sant men visst är det fantastiskt! <3 Vi gjorde FET eftersom jag riskerade att bli överstimulerad. Så glad!

Stort grattis!
    MF 8/2015 v.10, MA 8/2016 v.10, Ofostrig grav 12/2016 v.7
  • Areeya
    Mm79 skrev 2017-11-13 14:28:29 följande:

Och vi har varit på Kub idag, fick se vår lilla mirakel vifta med armar och ben :) Så himla lättad nu. Resultatet var bra, låg sannolikhe, allt såg fint ut.

Vågar man gå ut med nyheterna nu kanske?

Grattis! Det måste kännas jätteskönt för er då.
    Själv tänkte jag att hoppa över KUB till NIPT direkt pga att min man är skeptisk för vul/ul...
    stfr83 skrev 2017-11-13 17:56:30 följande:

Jag plussade 2/11 efter stimulerat FET. Fattar inte än att det är sant, helt obeskrivligt. Nu längtar jag bara till nästa vecka när vi ska på ul o se om det finns något där inne

Grattis till er med!
    Elise39 skrev 2017-11-13 18:10:03 följande:
    Vad gulligt att du frågar. Tack tjejer för allt stöd!

Började blöda igår. Tyvärr så var jag inte hemma när det började. Hade blod ända ner till knäna. Jag har aldrig sett så mycket blod. Fick åka in till gynakuten och tillbringade natten där. Fick cytotec och smärtstillande och blev utskriven vid lunch. Vilken smärta av medicinerna! Jag var helt borta av morfinet och hade ont ändå. Läkaren sa att jag kunde blöda upp till 3-4 veckor. Nube, Hur länge blödde du?

Hur mår du? Kub snart?
    Stora kramar till dig Elise39.

Vad härligt att allt gick bra för er.

MF 8/2015 v.10, MA 8/2016 v.10, Ofostrig grav 12/2016 v.7
  • Nube

Vilken lättnad! Stort grattis!
  • Mm79
    Nube skrev 2017-11-13 22:32:36 följande:

Grattis till fint resultat! Ja, nu bör man kunna berätta :)

Tack väldigt skönt att fått se en fin krabat. Vi har berättat för våra barn och min syster så länge. Föräldrar och övriga syskon vet inget än. Helt overkligt fortfarande.
  • royce

Hej! Grattis till alla plus!

Vi har gjort vår 1:a ET 1 november med ett tvådagars embryo. Testdag måndag 20/11 men jag tjuvtestade igår med ett P-early som var positivt! Är nu lite nervös att jag testat för tidigt, med tanke på otrivellesprutan. Men tänkte testa på lördag 18:e igen (2 dagar före TD), så vi hinner smälta resultatet innan arbetsveckan sätter igång igen.

Hur gör ni som plussar med progesteronvaggisarna?
    Jag tar lutinus 3ggr/dag. Den sista kartongen öppnade jag idag och det räcker ju bara t.o.m. TD. Har ni fått rådet att sluta tvärt med vaggisarna eller ska ni fortsätta?

Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017