• Nube

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

Tänkte att det vore roligt att följas åt under graviditeten med andra som också gjort IVF.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-12-28 11:37
    BF 2018 <3

Ijo, 3/5

Hoppfullhet, 10/5

Mm79, 24/5

EimearX, 27/5

Senua, 28/5

Milli07, 1/6

Pigan86, 1/6

Andromedae, 2/6

Nube, 4/6

Galadriel80, 6/6

Anki7, 11/6

Emsoff, 21/6

Kattnos, 16/7

Hey.orange, 21/7

Pigall, 30/7

Jeenniie83, 2/8

Waldesten16, 13/8

BettyBoop81, 16/8

Solen2, 20/8

Znickers 21/8

• Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017
  • AnnaMaria83

Tack alla för stöd. Gjorde nytt vul idag och inget foster. Hade bestämt mig för att ta tabletter direkt men har haft molande värk i magen sedan i söndags så de trodde att kroppen kanske förbereder sig på missfall så avvaktar tabletter till på fredag. Usch vad allt känns orättvist, vecka 8+4 idag.. nu får vi bryta ihop och komma igen. Har fyra blastocyster i frysen och hoppas att ngt av dessa är vårt guldägg. Hinner inte med fler försök i år utan det blir nästa år. Önskar er alla lycka till!

• vinterbebis12
    AnnaMaria83 skrev 2017-11-07 19:59:49 följande:

Tack alla för stöd. Gjorde nytt vul idag och inget foster. Hade bestämt mig för att ta tabletter direkt men har haft molande värk i magen sedan i söndags så de trodde att kroppen kanske förbereder sig på missfall så avvaktar tabletter till på fredag. Usch vad allt känns orättvist, vecka 8+4 idag.. nu får vi bryta ihop och komma igen. Har fyra blastocyster i frysen och hoppas att ngt av dessa är vårt guldägg. Hinner inte med fler försök i år utan det blir nästa år. Önskar er alla lycka till!

Lider med dig! Jag hoppas på ett nytt försök innan jul men förmodligen blir det efter även för oss. Vi har tre blastocyster i frysen och hoppas också att det ger något. Försöker ni få ert första barn? Var går ni?
  • vinterbebis12

Grattis till alla som gjort lyckade VUL och fått plus. Jag läser lite i tråden för att höra hur det går för er samt för att bearbeta att jag inte är gravid längre. Känns ok ibland och fruktansvärt ibland. Ser framåt mot nästa försök. Håller tummarna för er!

• AnnaMaria83
    vinterbebis12 skrev 2017-11-07 20:43:30 följande:

Lider med dig! Jag hoppas på ett nytt försök innan jul men förmodligen blir det efter även för oss. Vi har tre blastocyster i frysen och hoppas också att det ger något. Försöker ni få ert första barn? Var går ni?

Åh beklagar att det inte gick vägen för er heller :( det var vårt första ivf och första barn. Vi går Umeå, ni då? Kram
  • Emsoff
    Areeya skrev 2017-11-07 14:52:10 följande:
    Jag har också 3 missfall under 2 års tid. Ingen har sagt nånting att vi ska följas upp eller utredas. Det kan vara pga att jag är gammal för det? Är 44 år nu.

Hoppas den metoden fungerar bra för dig.
    MF 8/2015 v.10, MA 8/2016 v.10, Ofostrig grav 12/2016 v.7
    Ska väl inte ha nått med ålder att göra tycker jag. Jag är snart 39 år. Och det hjälpte inte vid mitt senaste missfall.
  • vinterbebis12
    AnnaMaria83 skrev 2017-11-07 21:34:10 följande:
    Åh beklagar att det inte gick vägen för er heller :( det var vårt första ivf och första barn. Vi går Umeå, ni då? Kram
    St Göran i Stockholm. Har två barn via IVF på Fertilitetscentrum. De var båda tvådagars embryon från samma plock. Fyra blastocyster låter hur bra som helst :)
  • Anki7
    Nube skrev 2017-11-07 12:59:34 följande:

Hoppas innerligt att allt är bra på måndag! Jag förstår att oron måste vara fruktansvärd, speciellt när man till slut har lyckats bli gravid. Men du känner dig bra och har inte ont i magen eller liknande som skulle tyda att du börjar blöda innan måndag? Stor kram

Tack snälla alla för allt stöd! Jag har inget ont eller blödningar. Ibland känns det som symptomen minskar men tror det är mest inbillning. Men vi vet ju egentligen ingenting förrän nu på måndag, då vet vi hur det har gått. Så otroligt ledsen för din skull AnnaMaria83, det är ju min mardröm också, så orättvist det här. Men det är ju verkligen inget man kan styra över, är ju faktiskt ett under varje gång det faktiskt blir ett barn!
  • Nube
    vinterbebis12 skrev 2017-11-07 20:46:52 följande:

Grattis till alla som gjort lyckade VUL och fått plus. Jag läser lite i tråden för att höra hur det går för er samt för att bearbeta att jag inte är gravid längre. Känns ok ibland och fruktansvärt ibland. Ser framåt mot nästa försök. Håller tummarna för er!

Håller tummarna för dig med! Nästa gång är det din tur! :)
  • Nube
    AnnaMaria83 skrev 2017-11-07 19:59:49 följande:

Beklagar verkligen! Usch så orättvist! Tur ändå att ni har så många blastos i frysen så behöver ni inte börja helt om. Hoppas du slipper ta tabletterna nu och att du har bra smärtmedicin.. det är säkert olika för alla men jag fick fruktansvärd ont och var tvungen att åka till gynakuten. Vill inte skrämma men jag var inte alls förberedd att det skulle göra så ont. Hoppas det går bättre för dig! Lycka till vid nästa besök! :)
  • Areeya
    Jakagal skrev 2017-11-07 16:36:15 följande:

Nu börjar det ändå sjunka in en aning. Va på vul i fredags.

Läkaren var mycket nöjd med storlek och hjärtat. Beräknad förlossning den 14 juni. Och en bedömning på att det nu är 95% chans att allt går hela vägen.

Är våra chanser verkligen så goda? 8+4 idag och 8+0 när vi fick se hjärtat. Är det när man inte sett hjärtslag, dvs inte gjort vul, som man annars räknar med att efter v 12 så minskar missfallsrisken markant?

Min ivf-läkare har inte sagt nåt mer än att det ser bra ut. Det tog mindre än 5 minuter med ultraljudet så jag hann inte se nånting när han sa där här är hjärtat, här är gulesäcken osv.
    Vi får hoppas för det bästa!
    MF 8/2015 v.10, MA 8/2016 v.10, Ofostrig grav 12/2016 v.7
Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017