• AnnaMaria83

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

Hej :) hoppar i i tråden jag med. Officiell testdag idag. Pratat med kliniken och de skickar remiss för vul. Hon sa att det ska göras typ vecka 44. Känns galet långt borta. Är lite illamående sedan i tisdags, har mkt värk i livmodern vilket gör mig nervös. Haft lite lite rosa flytningar under veckan. De sa idag att det bog beror på lutinus som retat slemhinnan. Tagit sista nu så det känns både skönt och skrämmande. Rädd att kroppen inte fixar resten själv. Har svårt att glädja mig riktigt. Hur känner ni andra?

• AnnaMaria83
    Nube skrev 2017-10-14 12:09:11 följande:

Jag fortsätter med lutinus fram till vul men hade också en lite bruna flytningar tidigare troligen pga lutinus. Nu ingenting. Jag känner tryck i livmodern eller att det drar lite.. svårt att förklara, det gör inte ont men känns lite obehagligt ibland. Sist hade jag inga sådana känningar så jag tar det som positivt. Nu under de senaste dagarna har brösten börjat ömma ännu mer, vid vissa rörelser får jag ganska ont.. jag har också svårt att glädjas men är ändå glad att jag har lite sympton nu och att hcg hade ökat. Dock är det inget garanti att allt kommer gå bra!

Vad olika det verkar vara med hur länge man ska ta lutinus. Usch blir orolig när jag fick sluta så tidigt. Men bara hoppas på det bästa :) illamåendet hänger kvar samt ömma bröst och Molvärk i magen. Borde ju vara positivt och inget mer blod. Tänkte ta ett till digitalt gravtest nästa vecka och då borde det stå 3+ om allt går åt rätt håll
  • AnnaMaria83
    Nube skrev 2017-10-25 13:17:02 följande:

Vi har också varit på VUL nu som visade en liten levande bebis som motsvarar veckorna. Jag är så tacksam nu! Tack för stödet tjejerna :)

Elise39 skrev 2017-10-25 12:02:46 följande:

Hej!

Har varit på VUL och lillen växer som den ska. 8+2 idag. Så lättad..

Stort grattis till lyckade VUL, så roligt :) själv har jag tid nästa tisdag 31/10 och är så rädd att det lilla hjärtat inte ska picka. Tycker att dagarna sniglar sig fram.
  • AnnaMaria83

Var på vul vecka 7+4 igår och tyvärr såg det inte bra ut :( såg en fin hinnsäck och gulesäck men inget foster. Ofostrig graviditet. Ska tillbaka på tisdag för nytt vul för att vara 100% säker innan man framkallar blödning med cytotec. Känns så himla orättvist och ledsamt men jag kan inte påverka detta. Får försöka ta nya tag och hoppas på att de som finns i frysen vill ge oss ett barn. Skulle vara skönt att slippa stimuleras och riskera överstimulering igen då det inte var någon trevlig upplevelse. Hoppas att det går bra för er andra. Håller tummarna!

• AnnaMaria83

Tack alla för stöd. Gjorde nytt vul idag och inget foster. Hade bestämt mig för att ta tabletter direkt men har haft molande värk i magen sedan i söndags så de trodde att kroppen kanske förbereder sig på missfall så avvaktar tabletter till på fredag. Usch vad allt känns orättvist, vecka 8+4 idag.. nu får vi bryta ihop och komma igen. Har fyra blastocyster i frysen och hoppas att ngt av dessa är vårt guldägg. Hinner inte med fler försök i år utan det blir nästa år. Önskar er alla lycka till!

• AnnaMaria83
    vinterbebis12 skrev 2017-11-07 20:43:30 följande:

Lider med dig! Jag hoppas på ett nytt försök innan jul men förmodligen blir det efter även för oss. Vi har tre blastocyster i frysen och hoppas också att det ger något. Försöker ni få ert första barn? Var går ni?

Åh beklagar att det inte gick vägen för er heller :( det var vårt första ivf och första barn. Vi går Umeå, ni då? Kram
  • AnnaMaria83

Tack alla för fint stöd! ?? Tidigt igår morse fick jag mer ont och började blöda av mig själv. Tycker dock att det kommit alldeles för lite för att det ska vara avklarat. Nu mest bara ont emellanåt men kommer just inget. Hur har det varit för er andra? Väntar på att bli uppringd av fert.mottagningen nu då de ville veta. Ska få göra vul om 2-3 veckor för att se om allt ser bra ut. Vi mår ok och håller nu tummarna för en liten frostis efter jul. Beklagar Elise39 att det inte gick vägen, känns förjäkligt :( skickar all styrka!

• AnnaMaria83
    Nube skrev 2017-11-10 10:11:38 följande:

Jag blödde först lite i 2-3 dagar och sedan kom smärtorna och jag blödde mer.. så det kan ta lite tid. Jag tog cytotec också för att få ut allt snabbare. Sedan kom själva hinnsäcken ut efter ca 3 dagar.. det går inte att missa :/

Ok. Bara sett klumpar. Det har kommit lite rosa sedan i tisdagskväll och igår och idag har det blött och kommit en del klumpar. Mer ont nu igen men klart uthärdligt. Jag ska göra vul nästa fredag för att se så allt ser bra ut och det känns bra.

Skulle såklart inte vara några frågetecken i förra inlägget, fattade inte att man inte kunde göra hjärtan :)
  • AnnaMaria83
    Nube skrev 2017-11-13 07:26:57 följande:

Hej, hur har det gått? Hoppas du mår bra!

Hej! Tack för omtanken :) Jadu, började blöda tidigt i torsdags morse. I söndags mellan 14-17 hade jag olidligt ont och inga värktabletter hjälpte, citodon hjälpte föga. Sedan kom en stor klump ut, Hinnsäcken. Efter det släppte kramperna och allt kändes helt ok. Trodde det var över. Men igår började jag må lite sämre igen och vaknar på nätterna med smärta. Fick komma på gyn idag och det var alldeles för mkt slemhinna kvar och är inne på sjätte blödningsdagen. Resultatet blev att jag blev hemskickad med cytotec som jag tog för 4,5 timme sedan. Mer ont och blöder mer nu då jag hoppas verkligen att detta ger bra resultat nu så jag slipper skrapas. Känner mig uppgiven och trött efter all smärta men snart är det över hoppas jag.

Hur mår du själv? Skönt att allt flyter på som det ska :) ni som det går bra för ger mig hopp inför framtiden. Kram
Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017