• Nube

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

Tänkte att det vore roligt att följas åt under graviditeten med andra som också gjort IVF.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-12-28 11:37
    BF 2018 <3

Ijo, 3/5

Hoppfullhet, 10/5

Mm79, 24/5

EimearX, 27/5

Senua, 28/5

Milli07, 1/6

Pigan86, 1/6

Andromedae, 2/6

Nube, 4/6

Galadriel80, 6/6

Anki7, 11/6

Emsoff, 21/6

Kattnos, 16/7

Hey.orange, 21/7

Pigall, 30/7

Jeenniie83, 2/8

Waldesten16, 13/8

BettyBoop81, 16/8

Solen2, 20/8

Znickers 21/8

• Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017
  • Emsoff
    EimearX skrev 2017-11-03 18:12:05 följande:

Håller så många tummar för er alla här inne. Jag var på MVC i veckan och min barnmorska är strålande på att försöka få mig att tänka positivt istället för att gå runt och vara orolig. I grunden vågar jag fortfarande inte tro att det här kommer att funka fast jag är i vecka 11 och har alla symptom och inte haft en enda blödning. Men efter ett besök hos henne blev jag riktigt peppad och vågar släppa lite, lite på sargen. Har berättat om graviditeten för några fler men helt officielll blir jag nog först efter VUL om ca 2 veckor. 

Tröttheten man känner är ju avgrundsdjup. Får ibland kämpa för att ta mig igenom jobbdagen men det brukar lyckas. Dock är man då oftast totalknockad på kvällen när man kommer hem. I veckan somnade jag på soffan vid kl.20 och sov till min sambo väckte mig 23.30. Kämpade då för att hålla mig vaken en stund för att inte riskera att vakna för dagen redan vid 4-tiden sen... Orkar inte gå på stan efter jobbet eller hitta på något eller ens sätta på en maskin tvätt. Energin räcker precis bara till att ligga på soffan och vila. Längtar verkligen efter en energiboost så man får känna sig mänsklig igen. 

Åh, det där med nerv i kläm i rumpan som strålar ner i benet hade jag också för några veckor sen. Höll på att bli tokig och började nästan gråta av smärta när jag redan var trött i kroppen och var tvungen att gå när varje steg blev en smärtexplosion. Det satt i, till och från, i några veckor sen helt plötsligt försvann det igen tack och lov. En varm vetekudde lindrade något samt att jag försökte massera och trycka på den ömma punkten. Hoppas det håller sig på avstånd och inte kommer tillbaka. 

Vilka delar av landet befinner ni er alla i förresten? Fler som huserar i Stockholm?

Jag bor i Stockholm. Precis söder om söder :)
  • Nube
    EimearX skrev 2017-11-03 18:12:05 följande:

Håller så många tummar för er alla här inne. Jag var på MVC i veckan och min barnmorska är strålande på att försöka få mig att tänka positivt istället för att gå runt och vara orolig. I grunden vågar jag fortfarande inte tro att det här kommer att funka fast jag är i vecka 11 och har alla symptom och inte haft en enda blödning. Men efter ett besök hos henne blev jag riktigt peppad och vågar släppa lite, lite på sargen. Har berättat om graviditeten för några fler men helt officielll blir jag nog först efter VUL om ca 2 veckor. 

Tröttheten man känner är ju avgrundsdjup. Får ibland kämpa för att ta mig igenom jobbdagen men det brukar lyckas. Dock är man då oftast totalknockad på kvällen när man kommer hem. I veckan somnade jag på soffan vid kl.20 och sov till min sambo väckte mig 23.30. Kämpade då för att hålla mig vaken en stund för att inte riskera att vakna för dagen redan vid 4-tiden sen... Orkar inte gå på stan efter jobbet eller hitta på något eller ens sätta på en maskin tvätt. Energin räcker precis bara till att ligga på soffan och vila. Längtar verkligen efter en energiboost så man får känna sig mänsklig igen. 

Åh, det där med nerv i kläm i rumpan som strålar ner i benet hade jag också för några veckor sen. Höll på att bli tokig och började nästan gråta av smärta när jag redan var trött i kroppen och var tvungen att gå när varje steg blev en smärtexplosion. Det satt i, till och från, i några veckor sen helt plötsligt försvann det igen tack och lov. En varm vetekudde lindrade något samt att jag försökte massera och trycka på den ömma punkten. Hoppas det håller sig på avstånd och inte kommer tillbaka. 

Vilka delar av landet befinner ni er alla i förresten? Fler som huserar i Stockholm?

Grattis till graviditeten! Jag är också såå trött, har svårt att orka med allt som jag ska.. jag var dessutom förkyld förra veckan vilket gjorde det ännu värre.

Jag befinner mig också i Stockholm! :)
  • Milli07
    andromedae skrev 2017-11-02 23:33:28 följande:

Känner igen hur du tänker. Jag har jättesvårt att njuta av graviditeten, trots att jag mår ok fysiskt. 

Min sambo beställde en doppler, angelsound, åt mig häromdagen. Redan idag hittade jag hjärtljud (9+4) vilket lugnade mig en aning.

Jag vet allvarligt inte hur jag klarar ett MF till. Det måste gå vägen nu, så här långt har vi aldrig kommit förut.

Nej jag vet inte heller hur vi skulle klara ett eventuellt missfall till. Jag mår så himla dåligt rent mentalt och bara längtar till veckorna går så jag kan börja känna rörelser. Vi köpte en doppler igår och vi hittar hjärtljud, men det kan lika bra vara mina egna hjärtljud vi hör. Jag har en hög puls så är omöjligt ett höra skillnad :( Köpte tyvärr ingen digital annars hade den nog registrerat skillnaden mellan mitt och bebis hjärtslag. Jag vill så gärna glädjas och njuta men vågar inte, vilket gör att jag känner mig otacksam :(
  • Areeya
    Emsoff skrev 2017-11-03 21:58:46 följande:

Enligt den här ligger du ju inom spannet!

Vecka 3: 5 - 50

Vecka 4: 4 - 426

Vecka 5: 19 - 7 340

Vecka 6: 1 080 - 56 500

Vecka 7-8: 7 650 - 229 000

Vecka 9-12: 25 700 - 288 000

Vecka 13-16: 13 300 - 254 000

Vecka 17-24: 4 060 - 165 400

Vecka 25-40: 3 640 - 117 000

Mängden mäts i (hCG i mIU/ml)

Jag vet att jag ligger bra för min vecka men är orolig om stegringen. Har läst att det ska vara minst 60% under 48 timmar...

På måndag får vi se hur det är. Jag har lyckats boka om min vul tid pga oron.

Tack så mycket att du svarar.

Önskar att allt går bra för er alla!
    MF 8/2015 v.10, MA 8/2016 v.10, Ofostrig grav 12/2016 v.7
  • Titikaka

Om trötthet tjejer.. Jag hade så dåligt att jag var tvungen att ta en vecka ledigt. Det var svårt att kliva upp ur sängen.. Nästa vecka jobbade jag hemifrån. För att bara att åka till jobbet tar så mycket energi från mig. Började må bättre i v. 11 och får se hur är det nästa vecka när jag är tillbaka i kontoret. Hoppas går lite bättre. Min mage är redan så stor :D jag tror jag måste berätta :D

Jag längtar så mycket efter KUB den 13/11, om allt är bra, börjar jag berätta till alla äntligen. Så svårt att behålla nyheter :)

• Emsoff
    Titikaka skrev 2017-11-04 18:01:38 följande:

Om trötthet tjejer.. Jag hade så dåligt att jag var tvungen att ta en vecka ledigt. Det var svårt att kliva upp ur sängen.. Nästa vecka jobbade jag hemifrån. För att bara att åka till jobbet tar så mycket energi från mig. Började må bättre i v. 11 och får se hur är det nästa vecka när jag är tillbaka i kontoret. Hoppas går lite bättre. Min mage är redan så stor :D jag tror jag måste berätta :D

Jag längtar så mycket efter KUB den 13/11, om allt är bra, börjar jag berätta till alla äntligen. Så svårt att behålla nyheter :)

Hur förklarade du det på jobbet? Den här veckan när många har varit på höstlov passade jag på. Jobbat hemifrån och sovit på lunchen och så. Så jävla skönt!
  • Mm79
    Emsoff skrev 2017-11-03 21:59:23 följande:

Jag bor i Stockholm. Precis söder om söder :)

Samma här
  • Emsoff
    Mm79 skrev 2017-11-05 11:52:28 följande:
    Samma här
    Världen är säkert så liten så att vi bor grannar. :) Aspudden här.
  • Nube
    Areeya skrev 2017-11-04 17:57:55 följande:

Jag vet att jag ligger bra för min vecka men är orolig om stegringen. Har läst att det ska vara minst 60% under 48 timmar...

På måndag får vi se hur det är. Jag har lyckats boka om min vul tid pga oron.

Tack så mycket att du svarar.

Önskar att allt går bra för er alla!

Lycka till med vul idag! :)
  • Areeya
    Nube skrev 2017-11-06 04:55:36 följande:

Lycka till med vul idag! :)

Tack tack!

Är precis hemma från vul. Man kan se en liten varelse med hjärtslag där. Vilken lättnad!

Nu får man hoppas att allting går bra hela vägen.

Ska försöka njuta av graviditeten nu och hålla mig borta från att googla på nätet ett tag så jag inte blir så nojig igen.

Ha en bra dag allihopa!
    MF 8/2015 v.10, MA 8/2016 v.10, Ofostrig grav 12/2016 v.7
Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017