• Nube

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

Tänkte att det vore roligt att följas åt under graviditeten med andra som också gjort IVF.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-12-28 11:37
    BF 2018 <3

Ijo, 3/5

Hoppfullhet, 10/5

Mm79, 24/5

EimearX, 27/5

Senua, 28/5

Milli07, 1/6

Pigan86, 1/6

Andromedae, 2/6

Nube, 4/6

Galadriel80, 6/6

Anki7, 11/6

Emsoff, 21/6

Kattnos, 16/7

Hey.orange, 21/7

Pigall, 30/7

Jeenniie83, 2/8

Waldesten16, 13/8

BettyBoop81, 16/8

Solen2, 20/8

Znickers 21/8

• Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017
  • Mm79
    vinterbebis12 skrev 2017-10-29 08:51:27 följande:

Jag hade en väldigt allvarlig infektion i livmodern vilket är väldigt ovanligt och ren otur. De får bara in något fall per år här på Danderyd. Det var alltså ingen förstoppning. Känns så himla fel att ha tagit bort ett friskt foster???? men jag hade inte klarat mig annars...

Gud vad hemskt, beklagar verkligen. Krya på dig <3
  • ijo

Jag hade en väldigt allvarlig infektion i livmodern vilket är väldigt ovanligt och ren otur. De får bara in något fall per år här på Danderyd. Det var alltså ingen förstoppning. Känns så himla fel att ha tagit bort ett friskt foster???? men jag hade inte klarat mig annars...

Styrkekramar!! <3
  • Emsoff

Men stackars dig! Vilken maximal otur! Kroppen är bra konstig och svår att förstå. Ta hand om er nu och repa er för nästa försök! Kram!!!
  • vinterbebis12

Tack för alla fina ord. Det är oerhört svårt för mig att förlika mig med detta. Att behöva ta bort ett friskt foster känns så otroligt fel. Vi är båda otroligt ledsna men tacksamma att vi bor i ett land med bra vård så att jag inte blev sämre. Jag mådde såå dåligt igår och smärtan var outhärdlig. Aborten gick lättare och snabbare (fysiskt) än jag trott då de förberedde mig på att det skulle bli ordentligt jobbigt. Nu är det bara sorgen kvar. Försöker tänka framåt och glädjas åt de två fina vi har och de tre i frysen. Har vi tur blir någon av dem ett barn.

• Hoppfullhet
    vinterbebis12 skrev 2017-10-29 19:44:38 följande:

Tack för alla fina ord. Det är oerhört svårt för mig att förlika mig med detta. Att behöva ta bort ett friskt foster känns så otroligt fel. Vi är båda otroligt ledsna men tacksamma att vi bor i ett land med bra vård så att jag inte blev sämre. Jag mådde såå dåligt igår och smärtan var outhärdlig. Aborten gick lättare och snabbare (fysiskt) än jag trott då de förberedde mig på att det skulle bli ordentligt jobbigt. Nu är det bara sorgen kvar. Försöker tänka framåt och glädjas åt de två fina vi har och de tre i frysen. Har vi tur blir någon av dem ett barn.

<3<3<3
  • ijo
    authentic skrev 2017-10-28 10:42:00 följande:

Tack så mycket!! :)

Dom kunde inte säga när den dog faktiskt men det var i slutet av v.14 som jag fick bruna trådar i flytningen. Fick en akuttid direkt för ul och där såg de att fostret inte levde och hade tillbakabildats en del. Kroppen stötte ut allting redan samma natt så det gick fort.

Jag tror du kan vara helt lugn eftersom allting såg så bra ut i vecka 12 :) det kommer gå jättebra men förstår att det känns långt till 6/12.

Usch vad jobbigt! Hoppas att denna gång går bättre för er :) Har du haft testdag än eller när är det? :)
  • andromedae
    vinterbebis12 skrev 2017-10-29 00:10:21 följande:
    Privat i vecka 11. Tyvärr spelar det ingen roll att bebisen är frisk för jag är inlagd med skyhöga infektionsvärden och bebisen måste ut om jag ska klara mig. Extrem otur och väldigt ovanligt ????
    Beklagar verkligen!
    Aug-15 MA v.12, jan-16 MF v.10, IVF FET1 aug-17 kemisk grav.
  • Titikaka
    vinterbebis12 skrev 2017-10-29 19:44:38 följande:

Så mycket ledsen :( Hoppas du mår bra snart och vi hör goda nyheter från dig :) krya på dig <3
  • Titikaka
    VitFjäril skrev 2017-10-29 09:26:38 följande:

Tänkte hoppa in här. Plussade igårkväll, på ruvardag 5! Detta är min tredje graviditet men jag förlorade de första två, så jag hoppas verkligen på att det går hela vägen denna gången :)

Hej och välkommen :) Var dem första också IVF? Hur länge har du varit gravid? Rd 5 är ju jättetidigt, fick du in 5 dagars blastis? :)
  • authentic
    ijo skrev 2017-10-29 20:46:05 följande:

Usch vad jobbigt! Hoppas att denna gång går bättre för er :) Har du haft testdag än eller när är det? :)

Testdagens var igår 29 oktober så nu väntar jag bara på att kliniken ska ringa så vi kan boka in VUL för att se om det finns ett tickande hjärta :)
Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017