• Nube

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

Tänkte att det vore roligt att följas åt under graviditeten med andra som också gjort IVF.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-12-28 11:37
    BF 2018 <3

Ijo, 3/5

Hoppfullhet, 10/5

Mm79, 24/5

EimearX, 27/5

Senua, 28/5

Milli07, 1/6

Pigan86, 1/6

Andromedae, 2/6

Nube, 4/6

Galadriel80, 6/6

Anki7, 11/6

Emsoff, 21/6

Kattnos, 16/7

Hey.orange, 21/7

Pigall, 30/7

Jeenniie83, 2/8

Waldesten16, 13/8

BettyBoop81, 16/8

Solen2, 20/8

Znickers 21/8

• Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017
  • ijo
    Elise39 skrev 2017-10-25 12:02:46 följande:

Hej!

Har varit på VUL och lillen växer som den ska. 8+2 idag. Så lättad..

Nube skrev 2017-10-25 13:17:02 följande:

Vi har också varit på VUL nu som visade en liten levande bebis som motsvarar veckorna. Jag är så tacksam nu! Tack för stödet tjejerna :)

Vad underbart med 2 lyckade VUL idag :) Grattis till er!
  • Nube
    ijo skrev 2017-10-25 14:26:36 följande:

Verkligen! Om cirka en månad ska jag på inskrivning och KUB ultraljud. Så nu börjar nästa väntan haha

Hur mår du?
  • Nube
    ijo skrev 2017-10-25 14:26:36 följande:

Och tack så mycket :) Känns helt overkliget men så underbart!
  • Hoppfullhet

Hej!

Vi har också varit på VUL nu som visade en liten levande bebis som motsvarar veckorna. Jag är så tacksam nu! Tack för stödet tjejerna :)

Härlig onsdagsläsning tjejer!! Stort grattis.
  • Milli07

Hej!

Grattis till er båda! :)
  • AnnaMaria83

Hej!

Stort grattis till lyckade VUL, så roligt :) själv har jag tid nästa tisdag 31/10 och är så rädd att det lilla hjärtat inte ska picka. Tycker att dagarna sniglar sig fram.
  • EimearX

Hej! Har följt den här tråden sen den skapades och har även läst "vi som börjar med ivf hösten 2017" under flera månader. Nu först är jag redo att börja bidra själv. 

Började med IVF i nov/dec förra året. Första försöket fick jag ett insatt men inget till frysen. Andra sprutomgången fick jag ett insatt och en blasto till frysen men inget fäste. På grund av klinikens öppettider och dålig tajming med min mens tog de två omgångarna hela våren. Hann ej påbörja den tredje sprutomgången innan sommaren (kliniken var stängd hela sommaren) vilket jag tyckte kändes oerhört jobbigt då men som nu i efterhand känns bra. Körde igång igen i slutet på augusti med sprutor och sommarledigheten måste ha haft god inverkan på mig för den lilla 3-dagars jag fick tillbaka är fortfarande kvar där inne och till på köpet fick vi hela 4 embryon till frysen. Wow! Trodde verkligen inte mina ögon när jag tog testet. Första gången någonsin jag är gravid nu. Vi har försökt i nästan precis 3 år och varje månad har varit ett värre nederlag än den tidigare. Har väl aldrig gråtit så mycket i hela mitt liv som under de senaste åren på grund av detta. Ja, ni vet ju precis vad jag menar. 

Var på ultraljud förra veckan i 8+2 och såg ett hjärta som tickade. Hade inte vågat ta ut någonting i förskott så det var så mycket spänning som släppte där och då att lyckotårarna aldrig ville sluta rulla. Nu i vecka 10 (9+2) och jag vågar väl inte slappna av helt riktigt än men fan vad underbart att ha fått komma så här långt ändå efter allt slit. 

Verkligen ett stort grattis till alla här i tråden! Hoppas vi får följas åt hela vägen till maj/juni. 

• pigan86

Ultraljudet idag gick super bra. Vi fick se en liten en med ett hjärta som slog starkt och fint. BF 1/6 så beräkningarna stämmer än så länge - är i vecka 8+4 idag. Lyckan är obeskrivlig, var lite orolig då jag igår blödde lite men enligt läkarn idag så var de bara från slidan då mina slemhinnor är så sköra. 17/11 ska vi träffa barnmorskan <3

Grattis till er andra som också fick bra besked idag.

• pigan86
    EimearX skrev 2017-10-25 19:14:36 följande:

Hej! Har följt den här tråden sen den skapades och har även läst "vi som börjar med ivf hösten 2017" under flera månader. Nu först är jag redo att börja bidra själv. 

Började med IVF i nov/dec förra året. Första försöket fick jag ett insatt men inget till frysen. Andra sprutomgången fick jag ett insatt och en blasto till frysen men inget fäste. På grund av klinikens öppettider och dålig tajming med min mens tog de två omgångarna hela våren. Hann ej påbörja den tredje sprutomgången innan sommaren (kliniken var stängd hela sommaren) vilket jag tyckte kändes oerhört jobbigt då men som nu i efterhand känns bra. Körde igång igen i slutet på augusti med sprutor och sommarledigheten måste ha haft god inverkan på mig för den lilla 3-dagars jag fick tillbaka är fortfarande kvar där inne och till på köpet fick vi hela 4 embryon till frysen. Wow! Trodde verkligen inte mina ögon när jag tog testet. Första gången någonsin jag är gravid nu. Vi har försökt i nästan precis 3 år och varje månad har varit ett värre nederlag än den tidigare. Har väl aldrig gråtit så mycket i hela mitt liv som under de senaste åren på grund av detta. Ja, ni vet ju precis vad jag menar. 

Var på ultraljud förra veckan i 8+2 och såg ett hjärta som tickade. Hade inte vågat ta ut någonting i förskott så det var så mycket spänning som släppte där och då att lyckotårarna aldrig ville sluta rulla. Nu i vecka 10 (9+2) och jag vågar väl inte slappna av helt riktigt än men fan vad underbart att ha fått komma så här långt ändå efter allt slit. 

Verkligen ett stort grattis till alla här i tråden! Hoppas vi får följas åt hela vägen till maj/juni. 

Stort grattis!

Vi verkar ha börjat våran resa samtidigt. Vi startade också i november förra året men pga en cysta fick vi vänta + en julledighet där kliniken var stängs. Osv. Osv.

Är första gången jag är gravid nu också. Min sambo har barn sedan tidigare.

Som du skrev har tårarna varit många och sorgen enorm. Men nu börjar de ljusna och vi får hålla tummarna att allt går som de ska för oss alla och att de blir många perfekta sommarbarn 2018 <3
  • vinterbebis12
    EimearX skrev 2017-10-25 19:14:36 följande:

Grattis! Härligt att höra om er resa. Underbart med så många blastocyster i frysen också. Våra två barn blev till med FET från samma ägguttag då vi också fick fyra till frysen (bara 2-dagars dock så era har betydligt bättre chanser :)
Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017