• Nube

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

Tänkte att det vore roligt att följas åt under graviditeten med andra som också gjort IVF.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-12-28 11:37
    BF 2018 <3

Ijo, 3/5

Hoppfullhet, 10/5

Mm79, 24/5

EimearX, 27/5

Senua, 28/5

Milli07, 1/6

Pigan86, 1/6

Andromedae, 2/6

Nube, 4/6

Galadriel80, 6/6

Anki7, 11/6

Emsoff, 21/6

Kattnos, 16/7

Hey.orange, 21/7

Pigall, 30/7

Jeenniie83, 2/8

Waldesten16, 13/8

BettyBoop81, 16/8

Solen2, 20/8

Znickers 21/8

• Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017
  • vinterbebis12
    Anki7 skrev 2017-10-20 22:17:36 följande:
    Jag har också tänkt på detta, jag var inte smal innan ivf heller och har varit svullen sedan behandlingen så det är ju inget tecken direkt, lite tidigt också för att det ska synas. Däremot har jag känt flera dagar nu att magen är spänd längst ner, inte alls som annars så borde vara ett gott tecken. Har fler symptom som illamående och ständigt ömma bröst, inte lite som annars utan Mycket, men vågar ändå inte riktigt tro på det. Nästan två veckor kvar till vul, känns som en evighet...
    Jag förstår verkligen oron. Tiden till VUL går alldeles för långsamt. Vill stilla din oro lite med att säga att de gånger jag klarat mig förbi vecka 5 (har haft två tidiga missfall som kommit som en 2-3 dagar försenad mens)har det funnits hjärtslag vid VUL. Med de två första gick det sen hela vägen, de är nu ute och springer i trädgården. Med den tredje som nu är i magen hoppas jag att det går lika bra. Jag tror att vi som gjort IVF tänker att vi också löper större risk för missfall men statistiskt är det inte så.
  • Elise39

BF datum <3

Ijo, 3/5-18

Vinterbebis12, 13/5 -18

Mm79, 24/5-18

Milli07 1/6-18

andromedae, 3/6-18

Elise39, 4/6-18

Nube, 5/6-18

Galadriel80, 5/6-18

Anki7, 12/6-18

• zinnia

Hej! Jag har inte fått BF ännu. Skall på första ultraljudet 9 nov. Men tror att det är BF 24/6 om jag räknat rätt.. :)

Satte in 5-dagars från frysen. Har en dotter sen tidigare via IVF. :)

• pigan86

Jag har inte heller fått bf datum än, får de säkert efter vul på onsdag. Fick ett preliminärt datum från kliniken när jag meddelande mitt plus. 1/6 sa dem då men att de kunde justeras efter vul :)

• Anki7
    vinterbebis12 skrev 2017-10-21 10:39:33 följande:

Jag förstår verkligen oron. Tiden till VUL går alldeles för långsamt. Vill stilla din oro lite med att säga att de gånger jag klarat mig förbi vecka 5 (har haft två tidiga missfall som kommit som en 2-3 dagar försenad mens)har det funnits hjärtslag vid VUL. Med de två första gick det sen hela vägen, de är nu ute och springer i trädgården. Med den tredje som nu är i magen hoppas jag att det går lika bra. Jag tror att vi som gjort IVF tänker att vi också löper större risk för missfall men statistiskt är det inte så.

Tack så mycket för lugnande svar! Tror vi som går igenom så mycket blir extra oroliga men är ju helt sant, inte högre risk än för andra. Ska försöka njuta så mycket jag kan och tänkta positivt.
  • Nube

Nu är det två dagar kvar till vul. Vill inte få dåliga besked, hur ska man orka göra om allt i så fall??

Hur mår ni? Jag går in i vecka 9 (8+0) imorgon..

• ijo
    Nube skrev 2017-10-23 09:10:17 följande:

Nu är det två dagar kvar till vul. Vill inte få dåliga besked, hur ska man orka göra om allt i så fall??

Hoppas så att VUL går bra :) Tänker också på det ibland, hur man skulle orka gå igenom allt igen. Nu har vi visserligen kvar några i frysen men ändå! När man ändå tagit sig hit vill man inte tappa allt :(

Jag mår ganska bra nu :) Är väldigt trött men annars har mina graviditetsymtom börjat avta vilket är lite läskigt! Har läst lite om "spökveckorna" så är väl påväg in i dom. Är i v 13 nu (12+3). Fick dessutom veta när jag var på ul förra veckan att jag hade moderkaka i framvägg vilket gör att det troligtvis kommer ta längre tid innan jag känner sparkar osv.

Hur mår du och alla ni andra? :)
  • pigan86

Jag mår skit rent ut sagt, illamående från de att jag vaknar tills jag går o lägger mig. Trög i magen och känner mig svullen. Ont i brösten men betydligt mindre nu är förra veckan, kunde knappt vända mig i sängen då.

Jag är också orolig för tråkigt besked på onsdag men samtidigt försöker jag tänka positivt. Vi får försöka tänka positivt och inte grubbla för mkt även fast de är jäkligt svårt <3
  • Mm79

Jag är v 10 nu, och mår ganska bra, trött ja, men sover inte så jättebra heller... inte så värst öm i brösten längre. Lite orolig över att symptomen är inte så starka längre. Mådde riktigt illa 1 dag förra veckan, men annans helt ok. Måste dock äta rätt ofta, annars smyger illamåendet på. 
    Ska på inskrivning hos Mama Mia nu på torsdag, får ventilera kanske lite oron där med bm.
  • Nube
    pigan86 skrev 2017-10-23 13:11:17 följande:

Jag mår skit rent ut sagt, illamående från de att jag vaknar tills jag går o lägger mig. Trög i magen och känner mig svullen. Ont i brösten men betydligt mindre nu är förra veckan, kunde knappt vända mig i sängen då.

Jag är också orolig för tråkigt besked på onsdag men samtidigt försöker jag tänka positivt. Vi får försöka tänka positivt och inte grubbla för mkt även fast de är jäkligt svårt <3

Ja, vi får försöka vara positiva.. inte lång tid kvar nu!

Låter jobbigt att du mår så illa, hoppas det blir bättre snart!
Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017