• Nube

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

Tänkte att det vore roligt att följas åt under graviditeten med andra som också gjort IVF.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-12-28 11:37
    BF 2018 <3

Ijo, 3/5

Hoppfullhet, 10/5

Mm79, 24/5

EimearX, 27/5

Senua, 28/5

Milli07, 1/6

Pigan86, 1/6

Andromedae, 2/6

Nube, 4/6

Galadriel80, 6/6

Anki7, 11/6

Emsoff, 21/6

Kattnos, 16/7

Hey.orange, 21/7

Pigall, 30/7

Jeenniie83, 2/8

Waldesten16, 13/8

BettyBoop81, 16/8

Solen2, 20/8

Znickers 21/8

• Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017
  • Areeya
    Elise39 skrev 2017-10-16 08:51:46 följande:

Hej! Ringde kliniken i morse och berättade att jag var orolig. Fick tid på onsdag för VUL. Om de inte ser något får jag komma tillbaka veckan efter. Har inte tagit nytt HCg...blir bara mer deppig. Någon som har gjort VUL i vecka 7 och sett ett litet pickande hjärta?

Med mitt första försök gjorde jag VUL v. 7+0 och såg pickande hjärta. Tyvärr slutade det med MA.
    Enligt VUL som vi gjorde v. 10 för att förbereda oss för NIPT konstaterades att fostret slutade utvecklas 2 dagar efter första VUL, dvs v. 7+2.

Håller tummarna och tår att ni får se lilla hjärtat slår på VUL på onsdag!
  • Areeya
    Elise39 skrev 2017-10-16 10:06:51 följande:
    Välkommen och grattis!
    Mina grav symtom avtog så snart jag slutade med Lutinus. Håller tummarna för att allt går bra denna gång. Satte de tillbaka 2?
    Ja, vi fick tillbaka 2 blastocyster och det var allt vi har den här gången. Lutinus kommer jag ha till v. 12 enligt min läkare.
    Blir det ingenting denna gång får vi försöka med äggdonation istället om vi vill fortsätta.
  • Milli07
    Elise39 skrev 2017-10-16 08:51:46 följande:

Hej! Ringde kliniken i morse och berättade att jag var orolig. Fick tid på onsdag för VUL. Om de inte ser något får jag komma tillbaka veckan efter. Har inte tagit nytt HCg...blir bara mer deppig. Någon som har gjort VUL i vecka 7 och sett ett litet pickande hjärta?

Jag gjorde VUL i vecka sju (6+4) och såg ett pickande hjärta :) Imorgon är det en vecka sedan och vi ska tillbaka för ett nytt VUL imorgon. Lycka till!
  • Elise39
    Milli07 skrev 2017-10-16 13:42:12 följande:
    Jag gjorde VUL i vecka sju (6+4) och såg ett pickande hjärta :) Imorgon är det en vecka sedan och vi ska tillbaka för ett nytt VUL imorgon. Lycka till!
    Tack! Hade bruna flytningar i morse :( det behöver inte innebära MF men rädslan och oron finns där. Längtar till onsdag!
  • andromedae

Hoppar in här. Själva äggplocket gjorde vi i maj i år, men det blev totalfrys pga överstimulering (fick ut 21 ägg varav 5 gick till frysen som 5-dagars). 
    Gjorde vårt andra FET i september och idag i 7+1 var vi på VUL och allt såg bra ut. Jag är dock livrädd för MA så är lovad ett nytt VUL om två veckor (9+1) för att kolla igen.
    Det är första barnet för både mig och sambon, vi är 36 och 34 år. Har försökt i snart tre år och är oförklarligt barnlösa.

Aug-15 MA v.12, jan-16 MF v.10, IVF FET1 aug-17 kemisk grav.
  • Areeya
    andromedae skrev 2017-10-16 23:13:09 följande:

Hoppar in här. Själva äggplocket gjorde vi i maj i år, men det blev totalfrys pga överstimulering (fick ut 21 ägg varav 5 gick till frysen som 5-dagars). 
    Gjorde vårt andra FET i september och idag i 7+1 var vi på VUL och allt såg bra ut. Jag är dock livrädd för MA så är lovad ett nytt VUL om två veckor (9+1) för att kolla igen.
    Det är första barnet för både mig och sambon, vi är 36 och 34 år. Har försökt i snart tre år och är oförklarligt barnlösa.

Jag förstår din oro. Jag är i samma situation.
    Hoppas allt går bra hela vägen för er och för oss alla.
  • Areeya

Mitt andra blodprov för hcg var 1214 igår.
    Nu kan jag andas ut ordentligt igen :)

• Nube
    Areeya skrev 2017-10-17 08:30:54 följande:

Mitt andra blodprov för hcg var 1214 igår.

Nu kan jag andas ut ordentligt igen :)

Vad skönt! :)
  • Nube
    andromedae skrev 2017-10-16 23:13:09 följande:

Välkommen! Vi ligger väldigt nära i tiden, jag är idag 7+0. Vad skönt att allt såg bra ut vid vul! Jag har vul nästa onsdag, har inget tålamod att vänta dock :/
  • ijo

Nu har vi varit på ul vi bokat privat :) Skönt att få göra på magen istället ;) Det såg bra ut <3 Känner såklart lättnad men oron finns ändå kvar och försvinner nog inte. Vi var även på inskrivning på mvc idag och bokade in RUL, 6 december. Så nu börjar nästa långa väntan :)

Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017