• Nube

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

Tänkte att det vore roligt att följas åt under graviditeten med andra som också gjort IVF.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-12-28 11:37
    BF 2018 <3

Ijo, 3/5

Hoppfullhet, 10/5

Mm79, 24/5

EimearX, 27/5

Senua, 28/5

Milli07, 1/6

Pigan86, 1/6

Andromedae, 2/6

Nube, 4/6

Galadriel80, 6/6

Anki7, 11/6

Emsoff, 21/6

Kattnos, 16/7

Hey.orange, 21/7

Pigall, 30/7

Jeenniie83, 2/8

Waldesten16, 13/8

BettyBoop81, 16/8

Solen2, 20/8

Znickers 21/8

• Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017
  • Nube
    Elise39 skrev 2017-10-12 12:57:28 följande:

Samma här, jag undrar om jag kommer förstå efter VUL. Jag är så nyfiken om det är en eller två. Vill glädjas men vågar inte.

Så de satte in två embryon? Det kanske är två då ditt första hcg värde var så högt!! Vad spännande! Hur mår du annars? Har du fått flera symptom?
  • ijo
    Nube skrev 2017-10-12 12:52:31 följande:

Har ni alla ringt mvc redan och bokat första besök? Jag har inte gjort det, tänkte vänta till vul men börjar fundera nu om det blir lite sent att ringa då. Vet inte hur lätt det är att få tid, första besöket är runt v 10 eller hur?

Känner lätt tryck i magen idag och liiiite illamående ibland. Är glad för varje liten symptom ;)

Jag väntade till efter vul :) Har min första tid hos mvc på tisdag, då kommer jag vara i 11+4.
  • Elise39
    Nube skrev 2017-10-12 13:07:52 följande:
    Så de satte in två embryon? Det kanske är två då ditt första hcg värde var så högt!! Vad spännande! Hur mår du annars? Har du fått flera symptom?
    Jätte spännande! Det var egentligen inte syftet men BM sa att risken finns. Annars mår jag bra. Känner lätt illamående men inget som stör mig. Inga andra symtom. Får se vad Hcg värdet visar idag.
  • Anki7

Jag har inte ringt MVC än men tänkte att jag ska göra det snart. Kliniken sa att det är bra att få en tid efter vul eftersom de skriver ut papper som man ska ha med sig till MVC. Men vill inte behöva vänta länge efter vul så tänkte att det är bäst att ringa nu så att det blir nära efter. Är redan i vecka 9 då, med dottern var jag på inskrivning i vecka 7 eller 8.

• vinterbebis12

Spännande med alla VUL. Håller tummarna! Jag ska göra NIPT på tisdag då jag går in i v11 (10+0) och det börjar med ett UL så om bebisen/fostret mår bra (lever) tar jag även ett blodprov på vilket man får svar inom 10 dagar. Jag skrev in mig redan efter plusset för att jag ville kolla mitt TSH-värde som tidigare varit lågt. Valde en BM nära barnens förskola och vårt hem men fick inte riktigt förtroende då jag upplevde att hon hade dålig koll på bl.a. NIPT så har nu bytt till min gamla barnmorska.

• pigan86
    Nube skrev 2017-10-12 12:52:31 följande:

Har ni alla ringt mvc redan och bokat första besök? Jag har inte gjort det, tänkte vänta till vul men börjar fundera nu om det blir lite sent att ringa då. Vet inte hur lätt det är att få tid, första besöket är runt v 10 eller hur?

Känner lätt tryck i magen idag och liiiite illamående ibland. Är glad för varje liten symptom ;)

Jag har inte bokat tid på mvc. Kliniken sa att jag ska göra de efter vul. Säkert för att få de konstaterat om de är en liten där inne osv.
  • pigan86
    Elise39 skrev 2017-10-12 12:57:28 följande:
    Samma här, jag undrar om jag kommer förstå efter VUL. Jag är så nyfiken om det är en eller två. Vill glädjas men vågar inte.
    Är jobbigt som tusan att bara gå och vänta. Önskar att tiden gick lite fortare så man konkret får veta vad som försiggår i ens kropp och om symtomen är på riktigt eller bara en fantasi. Blir tokig :)
  • Elise39

Fick precis mitt provsvar som var på 24930. Läkaren har kommenterat att värdet har stigit långsammare än förväntat. Detta bör följas upp om 2 dagar. Jag hade 10 400 för 6 dagar sedan.... :(

• Nube
    Elise39 skrev 2017-10-12 22:06:01 följande:

Fick precis mitt provsvar som var på 24930. Läkaren har kommenterat att värdet har stigit långsammare än förväntat. Detta bör följas upp om 2 dagar. Jag hade 10 400 för 6 dagar sedan.... :(

Jättetråkigt att läsa detta men ge inte upp än! Det behöver inte betyda att nåt är fel men jag kan verkligen förstår hur du känner. Är orolig hela tiden själv också. Men ta ett nytt prov igen om två dagar och se hur det ser ut. Jag tycker att du har jättehöga värden och jag läste någonstans att efter 6000 fördubblas värdet inte lika snabbt. Men antar att läkaren har koll på det..

Skickar dig stor kram och håller verkligen tummarna att allt går bra!
  • Elise39
    Nube skrev 2017-10-12 22:32:29 följande:
    Jättetråkigt att läsa detta men ge inte upp än! Det behöver inte betyda att nåt är fel men jag kan verkligen förstår hur du känner. Är orolig hela tiden själv också. Men ta ett nytt prov igen om två dagar och se hur det ser ut. Jag tycker att du har jättehöga värden och jag läste någonstans att efter 6000 fördubblas värdet inte lika snabbt. Men antar att läkaren har koll på det..

Skickar dig stor kram och håller verkligen tummarna att allt går bra!
    Tack Nube. Jag har inte givit upp än men är ganska pessimistisk för att allt är ok. Tar ett nytt prov på måndag, sen får jag kontakta kliniken om jag kan få göra VUL lite tidigare. Kram!
Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017