• pigan86

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

Hej alla!
    Jag hoppar in här.
    Första försöket ledde ingen vart, ett färskt och sedan en från frysen, minus på stickan båda gångerna. Detta försök ledde till en färsk tillbaka och 0 till frysen. Hade testdag 29/11 och den blev positiv. Är idag i vecka 6+4. Ömma bröst, stundvis spänd mage, trött konstant och väldigt gråtmild. Var inte beredd på att plussa denna gång och nu är jag livrädd att förlora det jag har i min mage <3

• pigan86
    pigan86 skrev 2017-10-11 19:43:11 följande:

Hej alla!
    Jag hoppar in här.
    Första försöket ledde ingen vart, ett färskt och sedan en från frysen, minus på stickan båda gångerna. Detta försök ledde till en färsk tillbaka och 0 till frysen. Hade testdag 29/11 och den blev positiv. Är idag i vecka 6+4. Ömma bröst, stundvis spänd mage, trött konstant och väldigt gråtmild. Var inte beredd på att plussa denna gång och nu är jag livrädd att förlora det jag har i min mage <3

Testdag 29/10 menade jag förståss.
  • pigan86
    Nube skrev 2017-10-11 20:20:53 följande:
    Hej och välkommen! Och Grattis! När har du vul? Jag är också väldigt orolig då jag hade missfall i juni efter en ofostrig graviditet. Är rädd att samma sak ska hända på nytt.
    25/10 alltså om precis två veckor. Känns länge att vänta på första ultraljudet är i vecka 8+4 då. Men vet dock inte när man brukar göra första ultraljudet?
  • pigan86
    Elise39 skrev 2017-10-11 20:58:45 följande:
    Kul, då är vi 3 som ska på VUL 25/10 :)
    Åh vad kul, då får vi hålla tummarna för att 25 är dagen vi kommer glädjas åt och minnas med lycka. Vågar själv inte ens tro något förrän jag ligger där på stolen och någon berättar för mig att jag faktiskt har en liten som växer i mig. Undrar ibland om mina symtom bara är inbillning.
  • pigan86
    Nube skrev 2017-10-12 12:52:31 följande:

Har ni alla ringt mvc redan och bokat första besök? Jag har inte gjort det, tänkte vänta till vul men börjar fundera nu om det blir lite sent att ringa då. Vet inte hur lätt det är att få tid, första besöket är runt v 10 eller hur?

Känner lätt tryck i magen idag och liiiite illamående ibland. Är glad för varje liten symptom ;)

Jag har inte bokat tid på mvc. Kliniken sa att jag ska göra de efter vul. Säkert för att få de konstaterat om de är en liten där inne osv.
  • pigan86
    Elise39 skrev 2017-10-12 12:57:28 följande:
    Samma här, jag undrar om jag kommer förstå efter VUL. Jag är så nyfiken om det är en eller två. Vill glädjas men vågar inte.
    Är jobbigt som tusan att bara gå och vänta. Önskar att tiden gick lite fortare så man konkret får veta vad som försiggår i ens kropp och om symtomen är på riktigt eller bara en fantasi. Blir tokig :)
  • pigan86

Nu har illamåenden klackat på för mig, mår konstant illa från de jag vaknar till efter lunch. Har vid ett tillfälle behövt kräkas så känner mig rätt lyckligt lottad att jag slipper kräkas dagligen, än så länge kanske man ska säga. Oron att fostret inte finns där eller inte mår bra oroar mig hela tiden, om en vecka ska vi på vul och dagarna går alldeles för sakta :(

• pigan86
    Elise39 skrev 2017-10-18 11:23:57 följande:

Nu är jag tillbaka! De såg en liten där inne :) BF 4juni 2018.

Det känns så skönt att få det bekräftat. Ska tillbaka nästa vecka igen.

Grattis! Vad mysigt att få de bekräftat men förstår dig ändå. Lycka till <3
  • pigan86
    Elise39 skrev 2017-10-18 12:44:30 följande:

Hej Pigan86. Vilken vecka är du i? Att dagarna går alldeles för sakta håller jag med om. Jag mådde inte alls illa på mina tidigare graviditeter så jag hoppas att jag slipper denna gång. Mådde illa första veckan men tror det var biverkningar från Lutinus.

Är i vecka 8 (7+4). Jag upplevde många symtom av lutinus, är mkt därför jag inte riktigt litar på min kropp just nu. Men teknisktsätt borde lutinus vara ute ur min kropp, tog sista tabletten 29/9 men som sagt litar jag inte på min kropp förrän magen är gigantiskt och jag kan känna min bejbis röra på sig där inne. Vilken vecka är du i??
  • pigan86

Jag har inte heller fått bf datum än, får de säkert efter vul på onsdag. Fick ett preliminärt datum från kliniken när jag meddelande mitt plus. 1/6 sa dem då men att de kunde justeras efter vul :)

Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017