• Nube

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

Tänkte att det vore roligt att följas åt under graviditeten med andra som också gjort IVF.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-12-28 11:37
    BF 2018 <3

Ijo, 3/5

Hoppfullhet, 10/5

Mm79, 24/5

EimearX, 27/5

Senua, 28/5

Milli07, 1/6

Pigan86, 1/6

Andromedae, 2/6

Nube, 4/6

Galadriel80, 6/6

Anki7, 11/6

Emsoff, 21/6

Kattnos, 16/7

Hey.orange, 21/7

Pigall, 30/7

Jeenniie83, 2/8

Waldesten16, 13/8

BettyBoop81, 16/8

Solen2, 20/8

Znickers 21/8

• Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017
  • Jakagal

Officiella testdagen idag. Så nu har jag pratat med kliniken, vul inbokat den 3 november. Nästa långa väntan har startat! Bläää :p

• Titikaka
    Jakagal skrev 2017-10-10 14:22:49 följande:

Officiella testdagen idag. Så nu har jag pratat med kliniken, vul inbokat den 3 november. Nästa långa väntan har startat! Bläää :p

Välkommen och grattis :)
  • ijo

Kul, grattis!! :)
  • ijo

Nu har jag bokat privat ul om en vecka, 17/10 :) Hoppas att den lever och ha växt <3 Så nervös!!

• ijo
    Nube skrev 2017-10-09 21:05:05 följande:

Ja, jag fick svaret idag och värdet är typ samma som förra gången...lite lägre då jag tog provet en dag tidigare. Jag ska nog ta ett nytt prov och se om/hur värdet ökar.. dessvärre känns det inte så lovande även om värdet är inom referensintervallet. Men så var det förra gången också och det slutade ju illa.

Hur mår ni andra?

Håller tummarna att det ökar fint! :) När hade du tänkt ta nytt prov?

Med mig är det till och från. Har absolut noll energi, så trött! Illamående och kräkningar kommer och går. Har fortfarande svårt att tänka mig att jag är gravid, så har knappt vågat känna någon riktig glädje. Hoppas att ul nästa vecka går bra, då ska jag försöka våga tro lite <3
  • Titikaka

Nej precis, svårt att vara glad när man känner så.. Så mycket kämp och sen ännu mer "skoj" :D

• Nube
    Titikaka skrev 2017-10-10 09:10:51 följande:

Hoppas det öker fint. Vad var värdet?

Jag är illamående då och då, himla trött och har ingen ork till något :( blivit väldigt svårt att hantera jobb :( får man vara sjukskriven på detta anledningen? Jag är typ nästan redo avsluta jobbet, men jag vet att det är dålig idé. Vet inte vad kan jag göra..

Tack :) Det hoppas jag med!

Jag tror du kan sjukskriva dig om du mår dåligt. Det är nog sällan det nekas för gravida. Har du möjlighet att jobba hemifrån eller byta arbetsuppgifter för att underlätta?
  • Nube
    ijo skrev 2017-10-10 17:41:37 följande:

Håller tummarna att det ökar fint! :) När hade du tänkt ta nytt prov?

Med mig är det till och från. Har absolut noll energi, så trött! Illamående och kräkningar kommer och går. Har fortfarande svårt att tänka mig att jag är gravid, så har knappt vågat känna någon riktig glädje. Hoppas att ul nästa vecka går bra, då ska jag försöka våga tro lite <3

Tack! :) Jag tog ett nytt prov idag faktiskt, kunde inte vänta.. men nu måste jag vänta på resultaten haha, evigt väntande detta! Vet inte vad jag ska tro, vill så klart hoppas att allt är bra men samtidigt är jag rädd.

Vad bra att du har ett nytt vul bokat! Skönt att få en uppdatering hur det är i magen :)
  • Nube

Grattis! Hur mår du annars?

Visst är det hemskt att vänta!
  • Anki7
    Nube skrev 2017-10-09 21:28:28 följande:

Välkommen! Kul att det blev ett plus :) Hur har du mått?

Tack! Detsamma =) Hoppas verkligen att du får nästa svar snabbt och att det är högre så att du kan slappna av =)

Jag mår ganska bra tack, mest glad för symptom så att jag känner att detta verkligen händer och går framåt. Brösten har ömmat länge men nu börjar de växa. Jag har varit så där gränslöst trött vissa dagar. Jag har börjat må illa ganska mycket och varit väldigt yr idag så undrar hur det ska gå att fortsätta jobba.

Hur går det med er andra?
Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017