• Anki7

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

Hej, hoppar in här nu! Vågade inte tro på att det verkligen var positivt förrän jag sett att testet imorse var starkare än lördagens. Men det var det så nu kanske jag ändå kan fatta snart att jag faktiskt är gravid!!! =D

Kommer fortfarande vara lite orolig och inte ta något för givet men om allt ser bra ut på vul 1/11 då ska jag bara njuta och ropa ut det till hela världen ;D

• Anki7
    Nube skrev 2017-10-09 21:28:28 följande:

Välkommen! Kul att det blev ett plus :) Hur har du mått?

Tack! Detsamma =) Hoppas verkligen att du får nästa svar snabbt och att det är högre så att du kan slappna av =)

Jag mår ganska bra tack, mest glad för symptom så att jag känner att detta verkligen händer och går framåt. Brösten har ömmat länge men nu börjar de växa. Jag har varit så där gränslöst trött vissa dagar. Jag har börjat må illa ganska mycket och varit väldigt yr idag så undrar hur det ska gå att fortsätta jobba.

Hur går det med er andra?
  • Anki7

Jag har inte ringt MVC än men tänkte att jag ska göra det snart. Kliniken sa att det är bra att få en tid efter vul eftersom de skriver ut papper som man ska ha med sig till MVC. Men vill inte behöva vänta länge efter vul så tänkte att det är bäst att ringa nu så att det blir nära efter. Är redan i vecka 9 då, med dottern var jag på inskrivning i vecka 7 eller 8.

• Anki7
    Nube skrev 2017-10-19 17:04:47 följande:

Jag är på 7+2 idag.. blev orolig inför vul nästa vecka. Usch hemska tider men samtidigt fina!

Har ni börjar märka att magen växer? Jag tycker att min mage ser lite större ut men det kanske beror på att jag varit mer hungrig och ätit mer haha

Jag har också tänkt på detta, jag var inte smal innan ivf heller och har varit svullen sedan behandlingen så det är ju inget tecken direkt, lite tidigt också för att det ska synas. Däremot har jag känt flera dagar nu att magen är spänd längst ner, inte alls som annars så borde vara ett gott tecken. Har fler symptom som illamående och ständigt ömma bröst, inte lite som annars utan Mycket, men vågar ändå inte riktigt tro på det. Nästan två veckor kvar till vul, känns som en evighet...
  • Anki7

BF datum <3

Ijo, 3/5-18

Vinterbebis12, 13/5 -18

Mm79, 24/5-18

Milli07 1/6-18

andromedae, 3/6-18

Nube, 5/6-18

Anki7, 12/6-18

• Anki7
    vinterbebis12 skrev 2017-10-21 10:39:33 följande:

Jag förstår verkligen oron. Tiden till VUL går alldeles för långsamt. Vill stilla din oro lite med att säga att de gånger jag klarat mig förbi vecka 5 (har haft två tidiga missfall som kommit som en 2-3 dagar försenad mens)har det funnits hjärtslag vid VUL. Med de två första gick det sen hela vägen, de är nu ute och springer i trädgården. Med den tredje som nu är i magen hoppas jag att det går lika bra. Jag tror att vi som gjort IVF tänker att vi också löper större risk för missfall men statistiskt är det inte så.

Tack så mycket för lugnande svar! Tror vi som går igenom så mycket blir extra oroliga men är ju helt sant, inte högre risk än för andra. Ska försöka njuta så mycket jag kan och tänkta positivt.
  • Anki7
    Karins08 skrev 2017-10-30 14:18:48 följande:

Ja det har vi ju Gjorde FET och har egentligen testdag om 2 dagar så det är ju extremt tidigt :-/ känner mig så osäker och kunde inte ens läsa av testsvaret hehe

Grattis!!! Jag var också så osäker när jag testade att jag inte vågade tro på att det verkligen var positivt förrän många dagar och tre test senare =P

Grattis också till er VitFjäril och authentic!!!

Så otroligt ledsen för din skull dock vinterbebis12, så otroligt hemskt =( Denna eviga bergodalbana som alltid är så himla oförutsägbar! =( All styrka till er och hoppas att de tre i frysen är guldkorn!
  • Anki7

Hej alla här inne. Vi var på vul äntligen förra tisdagen. Hade längtat så otroligt mycket, var rädd att det skulle visa sig inte finnas något foster eller att hjärtat inte slog, men om det gjorde det skulle vi släppa oron och berätta för alla.

Det fanns ett litet foster därinne inne och hjärtat slog så fint! Helt fantastiskt. Men, den var en hel vecka för liten! Läkaren var tydligt orolig. Det behöver inte vara någon fara men det är ju trots allt ett vanligt tecken på att något är fel. Så antingen kommer vi till vul nästa måndag och får se att pyret har växt och mår bra. Eller så börjar jag blöda innan dess eller märker att något är fel, eller kommer till vul för att se att drömmen är över...

De här två veckorna är en mardröm. Det är ingen allmän oro vi har utan en väldigt reell risk att den graviditet som vi väntat på i 4,5 år och som nu börjar märkas rejält, snart är över =((

• Anki7
    Emsoff skrev 2017-11-07 06:16:42 följande:

Vilken vecka är du i?

Vecka 10 nu
  • Anki7
    Nube skrev 2017-11-07 12:59:34 följande:

Hoppas innerligt att allt är bra på måndag! Jag förstår att oron måste vara fruktansvärd, speciellt när man till slut har lyckats bli gravid. Men du känner dig bra och har inte ont i magen eller liknande som skulle tyda att du börjar blöda innan måndag? Stor kram

Tack snälla alla för allt stöd! Jag har inget ont eller blödningar. Ibland känns det som symptomen minskar men tror det är mest inbillning. Men vi vet ju egentligen ingenting förrän nu på måndag, då vet vi hur det har gått. Så otroligt ledsen för din skull AnnaMaria83, det är ju min mardröm också, så orättvist det här. Men det är ju verkligen inget man kan styra över, är ju faktiskt ett under varje gång det faktiskt blir ett barn!
  • Anki7

Idag var mardrömsväntan äntligen över och vi fick göra ett nytt vul för att se om fostret växt eller om det skulle bli missfall... Fattar inte hur långsamt två veckor kan gå egentligen! Men fostret hade växt!!! Fortfarande litet men bara 5 dagar efter nu istället för 7. Att det växt i bra takt är tydligen vad som är viktigt. MVC får fortsätta hålla koll på storleken men nu är vi utskrivna från IVF-kliniken. Hjärtat pickade på så fint! Så fort jag såg det släppte oron, nu tänker jag njuta! Håller det inte hemligt längre heller, fast jag bara är på 9+6 idag. Visst kan massa hända men vill inte missa att njuta!

• Anki7

Stort tack för alla grattis! Och massa styrka till er som kämpar!

• Anki7

Hej alla! Jag har inte skrivit på ett tag, har inte haft något nytt att säga och har haft fullt upp med jobb och jul, men läst ikapp mig nu. Grattis till alla nya som plussat, och till alla vars graviditeter går framåt =)

Själv är jag i vecka 15, 14+4 idag =D Helt otroligt.

Har fortfarande inte helt accepterat det, läst om hur långt kämpande kan göra att man inte kan glädjas eller helt förstå att det kommer gå bra. Så ni är helt normala ni som oroar er :) Fast försök förstås handskas med oron, den kommer finnas med hela livet med barn.

Znickers: Blödningar är vanligt särskilt efter IVF, tror läkaren på IVF-kliniken sa att upp till hälften får någon blödning. Så lite grann betyder med största säkerhet inget att oroa sig för.

Någon frågade om bra gravidappar. Jag använder Pregnancy+ och Ovia mest.

Nube, är du snäll och lägger in mig i listan? Bf 11/6-18 (åtminstone enligt IVF-kliniken)

Ursäkta långt meddelande. Ta hand om er allihopa!

• Anki7

Jag får tyvärr be någon ta bort mig från bf-listan =((( Det värsta tänkbara hände oss, RUL 15/1 visade att fostret inte levde längre, det dog redan i v 14. Det var ju för litet vid tidiga vul men verkade växa bra så det blev total chock.

Lycka till alla ni här inne!

Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017