• ijo

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

Hoppar också in här :) Är i v. 9+5 idag. Hade VUL förra veckan och fick se en liten med tickande hjärta som var 2,2 cm. Är väldigt trött, illamående till och från. Har spytt en del men det har lugnat sig. Nu oroar jag mig för att den lille inte vill stanna :/ Har inte riktigt vågat tro på det än utan går typ och tänker att jag inte är gravid. Måste försöka våga vara lite positiv :)

• ijo
    Nube skrev 2017-10-04 22:23:57 följande:

Välkommen :) Så härligt att vul gick så bra för dig!

Har du redan varit på inskrivning hos mvc? Var detta ditt första barn?

Nej ska på inskrivning 17/10. Jag väntade med att ringa mvc tills jag varit på VUL :) Precis, inga barn sen tidigare.

Nu funderar jag på om jag ska boka ett privat ul om typ 2 veckor. Känns som att man vill se att det fortfarande lever och växer. Hur tänker ni där? Har ni tänkt boka något till ul efter VUL på kliniken? :)
  • ijo
    Titikaka skrev 2017-10-05 19:17:50 följande:

Jag kommer ha 2 VUL i IVF kliniken, den jag hade i måndags v. 7 och nästa fredag v. 8+3. Och en i MVC v.10, så jag tycker för mig det är ganska ofta att ha bra koll på fostret, men jag förstår dig, om det hjälper att sänka stressen, varför inte?

Okej :) Undrar varför det är olika hur många vul/ul man får göra. Vi "fick" ju bara ett vul på vår klinik i v. 8+6. Sen vet jag i och för säg inte med mvc, men trodde inte dom gjorde ul? Får kanske ringa och höra ifall man får göra där, annars får jag boka privat :)
  • ijo
    Nube skrev 2017-10-07 11:59:50 följande:

Jag tror jag ligger precis en dag efter dig, alltså idag 5+4 så jag tror du har räknat rätt.

Mina bröst känns större och lite ömma och magen känns svullen. Men det kan vara vad som helst! Men jag tycker att du kan ta det lugny nu efter blodprovet :) Vid min ofostrig graviditet fick jag först 2600 och sedan 7500 så fick aldrig så hög värde som du och jag tog blodprovet runt vecka 5.

Har du fått svar på provet än? :)
  • ijo
    Jakagal skrev 2017-10-10 14:22:49 följande:

Officiella testdagen idag. Så nu har jag pratat med kliniken, vul inbokat den 3 november. Nästa långa väntan har startat! Bläää :p

Kul, grattis!! :)
  • ijo

Nu har jag bokat privat ul om en vecka, 17/10 :) Hoppas att den lever och ha växt <3 Så nervös!!

• ijo
    Nube skrev 2017-10-09 21:05:05 följande:

Ja, jag fick svaret idag och värdet är typ samma som förra gången...lite lägre då jag tog provet en dag tidigare. Jag ska nog ta ett nytt prov och se om/hur värdet ökar.. dessvärre känns det inte så lovande även om värdet är inom referensintervallet. Men så var det förra gången också och det slutade ju illa.

Hur mår ni andra?

Håller tummarna att det ökar fint! :) När hade du tänkt ta nytt prov?

Med mig är det till och från. Har absolut noll energi, så trött! Illamående och kräkningar kommer och går. Har fortfarande svårt att tänka mig att jag är gravid, så har knappt vågat känna någon riktig glädje. Hoppas att ul nästa vecka går bra, då ska jag försöka våga tro lite <3
  • ijo
    Nube skrev 2017-10-12 12:52:31 följande:

Har ni alla ringt mvc redan och bokat första besök? Jag har inte gjort det, tänkte vänta till vul men börjar fundera nu om det blir lite sent att ringa då. Vet inte hur lätt det är att få tid, första besöket är runt v 10 eller hur?

Känner lätt tryck i magen idag och liiiite illamående ibland. Är glad för varje liten symptom ;)

Jag väntade till efter vul :) Har min första tid hos mvc på tisdag, då kommer jag vara i 11+4.
  • ijo

Nu har vi varit på ul vi bokat privat :) Skönt att få göra på magen istället ;) Det såg bra ut <3 Känner såklart lättnad men oron finns ändå kvar och försvinner nog inte. Vi var även på inskrivning på mvc idag och bokade in RUL, 6 december. Så nu börjar nästa långa väntan :)

• ijo
    Nube skrev 2017-10-19 17:04:47 följande:

Jag är på 7+2 idag.. blev orolig inför vul nästa vecka. Usch hemska tider men samtidigt fina!

Har ni börjar märka att magen växer? Jag tycker att min mage ser lite större ut men det kanske beror på att jag varit mer hungrig och ätit mer haha

Jag känner mig bara allmänt lite tjockare haha, inte "gravid större" ;)

Vi kanske ska fixa en BF-lista sen så man kan hålla reda på alla? :) Känns ju fortfarande så långt bort & overkligt för många av oss men som sagt, kul att hålla reda på alla :)
Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017