• Nube

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

Tänkte att det vore roligt att följas åt under graviditeten med andra som också gjort IVF.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-12-28 11:37
    BF 2018 <3

Ijo, 3/5

Hoppfullhet, 10/5

Mm79, 24/5

EimearX, 27/5

Senua, 28/5

Milli07, 1/6

Pigan86, 1/6

Andromedae, 2/6

Nube, 4/6

Galadriel80, 6/6

Anki7, 11/6

Emsoff, 21/6

Kattnos, 16/7

Hey.orange, 21/7

Pigall, 30/7

Jeenniie83, 2/8

Waldesten16, 13/8

BettyBoop81, 16/8

Solen2, 20/8

Znickers 21/8

• Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017
  • Elise39
    Nube skrev 2017-10-18 11:31:36 följande:
    By the way, fick du tidigare eller senare BF än vad du hade tänkt från början?
    Jag fick en dag senare. Var lite nojig för att det var 2 :) . Det känns skönt och konstigt nog fortfarande overkligt. Behöver nog några VUL innan jag är lugn.
  • Nube
    Elise39 skrev 2017-10-18 11:35:41 följande:

Jag fick en dag senare. Var lite nojig för att det var 2 :) . Det känns skönt och konstigt nog fortfarande overkligt. Behöver nog några VUL innan jag är lugn.

Alltså två embryon som sattes in eller två foster som finns i magen? Jag har beräknat (eller appen har) att jag har BF den 5 juni men det kanske ändras då eftersom du gjorde insättningen en dag tidigare än jag.
  • pigan86

Nu har illamåenden klackat på för mig, mår konstant illa från de jag vaknar till efter lunch. Har vid ett tillfälle behövt kräkas så känner mig rätt lyckligt lottad att jag slipper kräkas dagligen, än så länge kanske man ska säga. Oron att fostret inte finns där eller inte mår bra oroar mig hela tiden, om en vecka ska vi på vul och dagarna går alldeles för sakta :(

• pigan86
    Elise39 skrev 2017-10-18 11:23:57 följande:

Nu är jag tillbaka! De såg en liten där inne :) BF 4juni 2018.

Det känns så skönt att få det bekräftat. Ska tillbaka nästa vecka igen.

Grattis! Vad mysigt att få de bekräftat men förstår dig ändå. Lycka till <3
  • Elise39
    Nube skrev 2017-10-18 11:41:28 följande:
    Alltså två embryon som sattes in eller två foster som finns i magen? Jag har beräknat (eller appen har) att jag har BF den 5 juni men det kanske ändras då eftersom du gjorde insättningen en dag tidigare än jag.
    Det var två embryon som sattes in men de såg bara ett foster. BM sa att man räknas från ÄP. Visst hade du en dag efter mig? Då borde 5 juni stämma.
  • Elise39
    pigan86 skrev 2017-10-18 11:42:28 följande:

Nu har illamåenden klackat på för mig, mår konstant illa från de jag vaknar till efter lunch. Har vid ett tillfälle behövt kräkas så känner mig rätt lyckligt lottad att jag slipper kräkas dagligen, än så länge kanske man ska säga. Oron att fostret inte finns där eller inte mår bra oroar mig hela tiden, om en vecka ska vi på vul och dagarna går alldeles för sakta :(

Hej Pigan86. Vilken vecka är du i? Att dagarna går alldeles för sakta håller jag med om. Jag mådde inte alls illa på mina tidigare graviditeter så jag hoppas att jag slipper denna gång. Mådde illa första veckan men tror det var biverkningar från Lutinus.
  • Nube
    Elise39 skrev 2017-10-18 12:41:07 följande:

Det var två embryon som sattes in men de såg bara ett foster. BM sa att man räknas från ÄP. Visst hade du en dag efter mig? Då borde 5 juni stämma.

Okej, jo då borden den 5 juni stämma för mig. Jag hade äp en dag efter dig.

Tiden går verkligen långsamt, en vecka kvar till vul nu.

Vad skönt att du fick bra besked idag.
  • pigan86
    Elise39 skrev 2017-10-18 12:44:30 följande:

Hej Pigan86. Vilken vecka är du i? Att dagarna går alldeles för sakta håller jag med om. Jag mådde inte alls illa på mina tidigare graviditeter så jag hoppas att jag slipper denna gång. Mådde illa första veckan men tror det var biverkningar från Lutinus.

Är i vecka 8 (7+4). Jag upplevde många symtom av lutinus, är mkt därför jag inte riktigt litar på min kropp just nu. Men teknisktsätt borde lutinus vara ute ur min kropp, tog sista tabletten 29/9 men som sagt litar jag inte på min kropp förrän magen är gigantiskt och jag kan känna min bejbis röra på sig där inne. Vilken vecka är du i??
  • Elise39
    pigan86 skrev 2017-10-18 13:50:58 följande:
    Är i vecka 8 (7+4). Jag upplevde många symtom av lutinus, är mkt därför jag inte riktigt litar på min kropp just nu. Men teknisktsätt borde lutinus vara ute ur min kropp, tog sista tabletten 29/9 men som sagt litar jag inte på min kropp förrän magen är gigantiskt och jag kan känna min bejbis röra på sig där inne. Vilken vecka är du i??
    Är också i vecka 8, (7+2).
  • Hoppfullhet

Hoppar in här :)

Gjort min 4:e ivf/icsi o är gravid i vecka 10+5 idag. Har en dotter sen tidigare via ivf som nu snart är 2 år. Har inte några direkta symtom o har inte haft heller vilket vanligtvis borde glädja en men har tyvärr motsatt effekt. Undrar ju om ngt finns där. Bokade privat ultraljud (efter VUL på kliniken) o allt ser bra ut och som förväntat för tiden. Nästa milstolpe blir KUB om 2 veckor, sen hoppas jag innerligt kunna njuta av denna graviditet betydligt mer än min förra som var 9 månader konstant oro/rädsla.

Stort grattis till alla som plussat :)

Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017