• royce

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

Hej! Grattis till alla plus!

Vi har gjort vår 1:a ET 1 november med ett tvådagars embryo. Testdag måndag 20/11 men jag tjuvtestade igår med ett P-early som var positivt! Är nu lite nervös att jag testat för tidigt, med tanke på otrivellesprutan. Men tänkte testa på lördag 18:e igen (2 dagar före TD), så vi hinner smälta resultatet innan arbetsveckan sätter igång igen.

Hur gör ni som plussar med progesteronvaggisarna?
    Jag tar lutinus 3ggr/dag. Den sista kartongen öppnade jag idag och det räcker ju bara t.o.m. TD. Har ni fått rådet att sluta tvärt med vaggisarna eller ska ni fortsätta?

• royce
    Emsoff skrev 2017-11-14 16:47:56 följande:
    Jag vågar mig på ett grattis! 14 dagar efter äggplock borde vara helt säkert! Jag kommer fortsätta med lutinus till v12. Men det beror på att jag har haft upprepade missfall och de vill inte att jag ska haka upp mig på just lutinuset om det blir ett till missfall.
    pigan86 skrev 2017-11-15 07:40:47 följande:
    Vågar mig också på ett grattis och håller tummarna även för er. Kram och ett stort lycka till <3
    alade skrev 2017-11-15 08:36:55 följande:
    Jag slutade på testdagen, efter att ha pratat med reproduktionscentrum. Tvärt. Fick en liten blödning samma kväll, men de försäkrade mig om att det var ren slump. Blödde igen några veckor senare. Men allt har gått bra och jag är i vecka 27 nu. :)

Tack! :) jag tog ett till test idag bara för att kontrollera. Ett CB-digital som sa Gravid 2-3 veckor, vilket stämmer exakt då det idag är 2 veckor sedan ET.
    Pratade med kliniken som bekräftade det ni säger, jag ska sluta med Lutinus efter att jag tagit den sista på måndag. Men de ville också att jag ska testa igen då och meddela resultatet.
    Känns helt overkligt det här! Efter tre års försök är det första plusset vi ser! :)

• royce
    kattnos skrev 2017-11-15 09:23:44 följande:
    Så underbart! Vi har också plussat för första gången, jag köpte ett clearblue med plus el minus. Men jag vågade inte tro på det så dagen efter tog jag ett RFSL som jag tagit så många gånger förr och aldrig aldrig fått se mer än ett streck.. men denna gången var det två klara streck som dök upp nästan genast! Överlycklig!

Har ni alla som nyligen plussat fått tid för UL än? Jag fick tid 6/12!
    Åh vad roligt! Grattis!! Vad spännande väntan på UL du har nu :)
    Jag ska ringa tillbaka till kliniken på måndag, gissar att jag får tid då.
  • royce

Är på vecka 5+2 idag. Känner mig väldigt trött och lite illamående då och då. Ibland får jag som mensvärksliknande känsla vilket ger mig total panik! Fick tid för VUL 11/12, då kommer jag vara i v. 8+0. Hur gör ni för att bibehålla ngt slags lugn fram till första ultraljudet? Jag pendlar verkligen mellan kolugn och halv panik. Jag har tagit en drös med graviditetstester men de lugnar en bara för stunden.

Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017