• authentic

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

Satte in ett 2 dagars fredagen den 13 oktober och tänk att detta lilla otursdags ägg gav mig ett plus idag på ruvardag 15! Vi är överlyckliga :) och hoppas att allt ska gå bra den här gången.

Har bestämt att köpa ultraljud privat flera gånger innan rul för vi vill inte vara med om MA i vecka 14 igen.

• authentic
    ijo skrev 2017-10-28 10:10:59 följande:
    Grattis till plusset! :)

Vad tråkigt att höra om MA. Hur många veckor var den när den hade dött? Började du blöda i v 14 eller?

Jag är så kluven just nu. Gick in i v 14 igår och det känns så långt bort att vänta till RUL 6/12 för att se att allt fortfarande är bra. Gjorde privat ul i v 12 och då såg allt bra ut men är så sugen på att boka nytt privat i veckan. Vissa menar ju på att man helst inte ska göra för många ul i "onödan". Att man inte vet om det kan skada fostret? Samtidigt vill jag gärna se att allt ser bra ut en gång till innan vi vågar börja berätta om det!
    Tack så mycket!! :)

Dom kunde inte säga när den dog faktiskt men det var i slutet av v.14 som jag fick bruna trådar i flytningen. Fick en akuttid direkt för ul och där såg de att fostret inte levde och hade tillbakabildats en del. Kroppen stötte ut allting redan samma natt så det gick fort.

Jag tror du kan vara helt lugn eftersom allting såg så bra ut i vecka 12 :) det kommer gå jättebra men förstår att det känns långt till 6/12.
  • authentic
    ijo skrev 2017-10-29 20:46:05 följande:

Usch vad jobbigt! Hoppas att denna gång går bättre för er :) Har du haft testdag än eller när är det? :)

Testdagens var igår 29 oktober så nu väntar jag bara på att kliniken ska ringa så vi kan boka in VUL för att se om det finns ett tickande hjärta :)
  • authentic

Precis som VitFjäril så får nog inte jag heller behålla denna graviditet. I söndags kväll blev pappret lätt ljusrosafärgat och sen var allting bra fram tills vid 3 tiden igår, tisdags, då pappret blev lätt brunfärgat istället och jag fick konstant ihållande smärta på höger sida som strålade ner i ljumsken och insida lår. Har knappt sovit inatt för de har gjort ont :(
    Ringde min IVF-klinik som sa att jag skulle vila igår ifall det var äggblåsor som fyllts igen. Känns inget bra alls och jag har redan gett upp i stort sett.

• authentic
    ijo skrev 2017-11-01 14:36:42 följande:
    Men vad tråkigt :( Hoppas att det är en ofarlig blödning. Skulle du få komma in på något vul eller?
    Det är inte v-ultraljud förrän 20 november tyvärr, en evighet tills dess. Men nu har jag iaf inte ont längre men man går ju in någon slags mood där man redan intalar sig själv att det är ett missfall så de ska bli lättare sen när det väl sker. Går i stort sett och bara väntar på den stora blödningen nu.
  • authentic

Sååå fruktansvärt orättvist AnnaMaria83. Jag känner verkligen med dig :(

Iljo, vilken härlig bild!

• authentic
    Mm79 skrev 2017-11-03 17:49:45 följande:

Jag har haft det så här i början av graviditeten. Fick en jätteblödning först, sen blev det lite risa/bruna flytningar (medan jag använde lutinus). Så jag var helt säker att det har inte tagit sig.

Smärta i sidan vid ljumsken (äggstocken) har jag fortfarande till och från, ca 1 ggr i vecka. Den är fortfarande förstorad. Fick förklarat av läkare att den kan vrida sig och flytta lite på sig. Och i mitt fall, klämmer på någon nerv, så jag får strålningar ner i benet. Gör jätteont, och bara starka värktabletter som hjälper. (Tog citodon förut men nu mår jätteilla direkt)

Så att, det blir nog bra ;)

Åhhh du anar inte vad det betyder att du delar med dig, lugnar mig något enormt :) Tack! <3 hoppas det är något liknande för mig.

Hade ju lite bruna flytningar i 3 dagar när jag torkade mig men aldrig i trosorna. Har bara gått och väntat på mensen men den har inte kommit utan allt har varit bra i 2 och en halv dag nu. Kanske fortsätter växa där inne trots allt :)
Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017