• Migas

Följas åt till ett plus!

saijda skrev 2018-04-20 16:02:16 följande:

Har ett tidigt test hemma från clearblue ;0 okej jag får se om jag vågar testa i helgen eller om jag väntar :$ ja verkligen spännande!

Spännande det är. Jag skulle vänta tills måndag åtminstone (om du inte ska dricka alkohol i helgen) för att få ett mer säkert resultat. Men vågar du och inte ger upp hoppet och mår dåligt av ett negativt resultat så testa är ju bara att ta ett nytt test vid bim eller efter bim om inte mensen kommit annars.
  • Migas
    saijda skrev 2018-04-22 06:34:18 följande:

Godmorgon, misstänker att mensen kom igår på ÄL+9 men tycker det låter så skumt att den helt plötsligt kom fyra dagar innan BIM :0 min svägerska tror att det var en nidblödning eller genombrottsblödning då det kom tidigare och det varken känns eller ser ut (ursäkta!) som att mensen kom. Däremot så dippade tempen, men jag får avvakta och se :(( någon som har varit med om detta?

Om det inte var så mycket och det inte fortsätter så kanske det kan vara en nidblödning.

Nu hittar jag inte såklart men har för mig att jag har läst någonstans att man kan få en tempdipp när ägget fäster och om det nu var nidblödning du hade så kan det ju stämma bra tillsammans. Hoppas att tempen går upp imorgon.
  • Migas
    Saima17 skrev 2018-04-21 20:52:08 följande:

Okej.. Ja ja håller på å blir knäpp nu ja.. Sku haft mens fredag.. Hade mensvärk måndag. Då kom en liten blödning.. Värken försvann.. Och ersattes me mörkare tunna flytningar.. Idag är alla flytningar borta.. Int ett spår.. Ja håller på så svettas som en kossa.. Svettasihjäl både dag å natt.. Utan att ens röra mj. Benen stasas av sockorna..pissnödig hela dagarna.. Fattar int för ja ha int bara lega still idag.. E alltså på äl +15 idag.. Har en cykel på 25 dagar.. Allt e som bortblåst å ingen mens..brukar allti känna mj stor å uppsvälld före mens.. Känner mj ovanligt smäcker å smidig.. Haha.. Ja förstår int..haft lite brännande stickande ilande känningar från äggstock mot livmodern idag. Men d e typ borta å..

Har du någon gång tidigare fått ett positivt graviditetstest? Jag tänkte att om du aldrig fått ett positivt graviditetstest innan och sällan får positivt på ägglossningstest så kanske du är en av de som aldrig får positivt graviditetstest utan måste påvisa graviditeten med blodprov.
  • Migas
    Saima17 skrev 2018-04-22 13:40:28 följande:

Nu kom mensen.. Me världens mensvärk och ryggvärk. Ha int haft ryggvärk sen ja typ 20.. Faaan va ont ja har..

Jobbigt att den kom, men samtidigt skönt att den kom nu om den ändå skulle komma så du slapp vänta ännu längre.

Jag förstår att det är jobbigt att folk runt omkring dig får barn före dig, men jag vet inte hur du ska göra för att inte överreagera när du druckit. Jag hoppas att ni får en trevlig fest och att det är lite avslappning kring bebisverkstan som behövs för att det ska ta sig.

Jag minns inte hur länge ni har försökt nu, men har sambon kollat upp sig så att ert problem inte ligger där? Inte meningen att vara taskig, men tänkte mest på det iom att du redan kollat dig.
  • Migas
    saijda skrev 2018-04-22 06:34:18 följande:

Godmorgon, misstänker att mensen kom igår på ÄL+9 men tycker det låter så skumt att den helt plötsligt kom fyra dagar innan BIM :0 min svägerska tror att det var en nidblödning eller genombrottsblödning då det kom tidigare och det varken känns eller ser ut (ursäkta!) som att mensen kom. Däremot så dippade tempen, men jag får avvakta och se :(( någon som har varit med om detta?

Hur går det för dig? Fått något besked än?
  • Migas
    saijda skrev 2018-04-25 11:18:01 följande:

Jag känner mig gravid men vågar inte tro det :/ jag väntar också med spänning haha, har inte vågat ta testet ännu, är så nervös :0

Har själv ingen erfarenhet från nidblödning, men tycker att den inte beter sig som en riktig mens tyder på att det är så. Tillsammans med alla andra symptom så gissar jag på ett plus.
  • Migas
    saijda skrev 2018-04-25 11:44:01 följande:

Den är så skum, aldrig varit med om det innan.. åh hoppas hoppas. Ska se om jag vågar ta ett test. Har nog gått över 4 timmar nu.. :0

Ta testet nu tycker jag. Jag var likadan denna gång (iom att cykeln var så oregelbunden) men jag tycker i efterhand att det var skönare med vetskapen (även om det hade varit negativt) än att gå och fundera och noja sig för resultatet.
  • Migas
    Let it Rain skrev 2018-04-23 19:41:47 följande:

Hur mga är vi egentligen som lyckats plussa i tråden?

Själv är jag i v. 27 nu, det har verkligen gått fort. Har äntligen fått liiite mage iaf. :)

Jag är i vecka 15 (14+5) med andra barnet och gjorde KUB för några veckor sen. Tycker jag redan fått lite mage speciellt på eftermiddagen/kvällen men knappt på morgonen så är väl troligtvis inte riktiga magen än.
  • Migas
    saijda skrev 2018-04-25 12:13:08 följande:

Ber om ursäkt i förväg. Har kissat i en ?behållare? men tycker inte att urinen var tillräckligt koncentrerad men kanske har fel :/ och även fast jag har gått på toaletten så är jag kissnödig igen haha och det brukar inte vara så. har inte heller druckit eller gått på toaletten sedan runt 7:00 imorse. Tror du det går bra att testa med ett clearblue early test? Bara det jag har hemma annars får jag testa i veckan/helgen

Rekommenderar de inte att man håller sig typ fyra timmar om man ska testa med annat än morgonurin, så jag tror att det kommer att fungera. Du är väl dessutom på Bim eller tom passerat det? Då tycker jag det borde fungera med early dessutom.

Jag glömde ju av mig och kissade när sambon gick upp (kring 4), så väntade till efter 8 - 8:30 och kissade i burken. För mig fungerade det iaf.

Tycker du kan testa om du vill och vågar i värsta fall får du väl köpa ett annat test i veckan om inte mensen kommit.
  • Migas
    saijda skrev 2018-04-25 12:27:50 följande:

Okej jag kör testet nu då så får vi se. Annars får jag köpa annat test imorgon och testa i helgen. Är så nervös! :0 tredje försöket sedan missfall..

Spännande.
Svar på tråden Följas åt till ett plus!