• Migas

Följas åt till ett plus!

saijda skrev 2018-04-25 12:27:50 följande:

Okej jag kör testet nu då så får vi se. Annars får jag köpa annat test imorgon och testa i helgen. Är så nervös! :0 tredje försöket sedan missfall..

Spännande.
  • Migas
    saijda skrev 2018-04-25 13:28:50 följande:

Testade negativt idag (höll mig i 4 timmar) - trots att symtomen är kvar. Kan jag ha räknat ut fel ÄL och BIM? För blödningen jag hade i helgen var inte alls som min mens brukar vara :0 vet inte vad jag ska göra, ska jag testa i helgen?

Hm, då kanske FF stämmer iaf, att du hade ägglossning senare än du trodde och att det är därför du inte får ett plus. Jo jag tycker du ska vänta till ibörjan/mitten av nästa vecka iom att du kanske hade senare ägglossning. Kanske testa tidigare om du får fler eller starkare symtom, men annars känns det onödigt att testa så tätt. Tråkigt att du inte fick ett plus idag. Hur tidigt fick du plus förra gången? Tänkte att du kanske är en av de som får plus först några dagar efter BIM.
  • Migas
    saijda skrev 2018-04-25 17:55:04 följande:

Ja det kan ju vara så, då ff har ändrat BIM till 28-29e april istället för 25e april. Kan lika gärna vänta tills tidigast mitten av nästa vecka men funderar starkt på nästa helg istället :0 Förra gången jag plussade så var det på BIM+3 om appen stämde. Så kanske ska avvakta tills minst 2a maj eller ännu längre innan jag testar igen? Vad tror du :)

Jag tycker nog att du ska vänta till åtminstone onsdag så att du är förbi BIM, speciellt som att du fick pluss först några efter BIM förra gången.
  • Migas
    Milian03 skrev 2018-04-25 22:10:36 följande:

Tog tyvärr ingen bild...

Vet du om mensvärk är vanligt i tidig graviditet? Känner av det mycket idag...

Ja, mensvärk eller växtvärk är jättevanligt av och till genom hela graviditeten.
  • Migas
    saijda skrev 2018-04-27 06:01:32 följande:

Godmorgon, symtomen har fortfarande inte försvunnit och tempen har gått upp från 36.5 till 36.6 till 36.7 imorse. Förstår nada men ska testa mig nästa vecka igen så får vi se :0

Tycker att det låter som att det kan vara något därinne iom att tempen håller sig hög och tom ökar. Hoppas att du får ett plus snart. Jag kanske är lite knäpp men tycker att det känns lika spännande att följa andra som det är/var att vänta själv.
  • Migas
    Sommaren12 skrev 2018-04-27 06:57:07 följande:

Hoppas verkligen det är en knodd därinne! :)

Jag åker till Paris ikväll. Har äl troligtvis onsdag, samma dag som vi åker hem. Men jag är inte hemma förrän på natten till torsdag och dottern har berättat att hon ska sova på min sänghalva när jag är iväg så lär inte bli nåt med att väcka honom när jag kommer hem heller. Sen upp med jobb och så så tidigast torsdag kväll kan vi få till det. Räknar kallt med att missa denna månad, så jävla klumpigt att boka resa exakt över den fertila perioden haha, men men... skönt med en paus med. Kan ju alltid be för att äl blir lite senare denna gång.

Fast om dottern sover kanske det går att smita iväg till soffan några minuter om läget känns bra. Men samtidigt så tar det ju några timmar innan ägget släpper efter symptomen så det borde ju inte vara försent på torsdag kväll om ägglossningen är under onsdagen. Så ingenting är väl kört ännu, men oavsett njut av semestern nu och koppla av en stund från bebisgrejen (kanske är det som behövs för att det ska fungera).
  • Migas
    Milian03 skrev 2018-04-27 20:13:56 följande:

Tydliga plus idag :D

Så kuuuuul :D

BF blir i början av januari :)

Grattis, vad roligt. är det första barnet?
  • Migas
    saijda skrev 2018-04-27 20:46:16 följande:

Åh hoppas jag med! Ska försöka hålla mig några dagar till får se vad tempen säger också samt de andra symtomen <3

Du är inte knäpp, jag är likadan ;)

Jo, det är väl smartast att vänta över helgen iaf kanske.
    Milian03 skrev 2018-04-27 22:59:48 följande:

Tack :D Andra :D

Jag väntar jag andra barnet i oktober och får lite mer än 2,5 år mellan syskonen. Hur många år får du mellan dina?
  • Migas
    trollkvinna123 skrev 2018-04-28 08:52:55 följande:

Jag plussade idag så blir ett till december barn :)

Grattis vad roligt första barnet?
  • Migas
    saijda skrev 2018-04-28 13:25:31 följande:

Jag känner så och får se om symtomen blir starkare, är så otroligt nervös.. men den blödningen förra helgen var inte alls lik min mens och mycket mindre osv. Samt de andra symtomen är fortfarande kvar :0

saijda skrev 2018-04-28 18:11:24 följande:

Idag efter typ 1-2 timmar på shoppingcenter så drog det otroligt mycket i ljumskarna, var tvungen att sätta mig och vila :0 aldrig hänt, förutom när jag plussade förra gången :0

Andra symtom jag har:

Yrsel

Extrem trötthet

Kissnödig hela tiden

Förstoppning

Illamående

Ömma bröst och känsliga bröstvårtor

Drar i ljumskarna

Brännande känsla i magen

Tempen svajar

Ont i höfterna och ländryggen

Konstig blödning (förra helgen)

Någon som känner igen sig? Som har plussat.

Spännande, att du fortfarande har så mycket symptom. Hoppas att du får ett plus i veckan.
Svar på tråden Följas åt till ett plus!