• Migas

Följas åt till ett plus!

saijda skrev 2018-02-13 17:51:04 följande:

Ah det är verkligen jobbigt :(

På ett sätt är det bra om det visar ett pluss längre fram, men om mensen bara inte kommer så är det stressigt :(

Jo jag förstår att det är stressande att inte få ett plus när man är efter plus och mensen inte kommit. Jag hoppas att du får besked snart, oavsett om det via ett plus eller att mensen kommer så att du slipper den jobbiga ovissheten snart.
  • Migas

Jag känner att jag börjar bli lite knäpp på att gå och vänta på att dagarna ska gå så jag får se om mensen kommer eller ej. Det är bara två dagar kvar nu tills jag har tangerat den näst längsta cykeln (den längsta det närmsta halvåret) och fyra dagar mer till den allra längsta, men känns så sjukt lång tid när man plötsligt räknar timmar av en dag liksom.

Jag pendlar mellan att tro att jag kan vara gravid till att tro att det absolut inte kan ha tagit sig på första riktiga försöket. Jag är ju rädd att hoppas för mycket liksom för då kommer jag ju bli så besviken ifall mensen kommer, men svårt att låta bli just nu.

Kan man undermedvetet veta att man är gravid trots att man inte testat positivt? Jag har fått så mycket konstiga tankar på sistone från ingenstans som förutsätter att jag är gravid snart, så jag börjar nästan undra liksom

Får se om jag vågar mig på ett test imorgon eller inte när jag ändå är ledig

• Migas
    saijda skrev 2018-02-13 18:44:47 följande:
    Ja exakt stressfaktor är det :(

Men det visade ett supersvagt nästintill osynligt streck idag när jag tog men antog först att huvudet spelar mig ett spratt :( men sen när jag har läst hos en som hade exakt likadant som bara blev starkare så fick jag ännu mera hopp <3
    saijda skrev 2018-02-13 23:03:20 följande:
    Nu kunde jag dela men inte via appen :0
    Men då tycker jag absolut att det finns chanser för att få ett plus fortfarande och att du inte ska ge upp hoppet än. Jag tycker att det ser ut som ett av de svaga jag fick när jag plussa med dottern på BIM eller BIM -1.  Ska se om jag kan hitta bilderna sen. 
    Sommaren12 skrev 2018-02-13 19:56:50 följande:

Migas det låter verkligen hoppfullt! Förstår att du är testsugen! Jag brukar med resonera att det är bättre å ev bli besviken än att gå som på nålar i flera dagar till. Dock brukar jag fem minuter efter besvikelsen få tankar som "men tänk om det var för tidigt att testa?", "Jag mår ju ändå lite illa" osv och vips är det falska hoppet tillbaka.

Jag är lite lätt glömsk, var det första barnet för dig? Eller hade du en liten?

Jo jag tycker det med, men samtidigt är jag rädd att jag håller på att skapa ett glashus med falska förhoppningar och att jag bara kommer att bli ännu mer besviken ifall mensen kommer.  

Jag skulle nog resonera som dig om jag hade ett hum om när ägglossning och BIM var men när jag trots allt inte har någon aning så känns det mer meningslöst eftersom det kan vara helt fel tid att testa (än ungefär rätt annars).  Men hoppet kommer nog ändå att finnas kvar ganska direkt efteråt eftersom jag trots allt inte har passerat den längsta cykeln än och inte fått någon mens ännu heller. Var ju så snurrig i morse och var uppe på toa när sambon åkte vid 4 - 4:30 utan att komma ihåg att ta ett test, så nu är frågan om jag vågar ta ett test idag trots allt då jag ännu inte ätit eller druckit något än och det snart gått fyra timmar? 

Ingen fara, inte lätt att komma ihåg allt om alla såhär. Jag har en dotter som fyller två år ibörjan av mars  
    lillagumman85 skrev 2018-02-13 23:06:18 följande:
    Jag känner exakt som dig! Både känslan i kroppen och symtom på det. Likaså den undermedvetna känslan.

Jag tycker att vi testar imorgon i alla fall. även om det kan bli negativt.

Sambon har ledig dag med imorgon, så vi skulle kunna kolla tillsammans. Förra gången fick han det positiva testet inslaget när han kom hem från jobbet.
    lillagumman85 skrev 2018-02-14 07:27:12 följande:
    Var tvungen att testa dagen till ära.

Negativt såklart! Ser dock en svag skugga, men ser ut som spök och svårt att fånga på bild. Har aldrig plussat innan BIM innan, men tyckte att det hade varit coolt att plussa idag.

Bara att vänta lite till och hoppas att tant röd inte dyker upp.
    Spännande att du känner likadant. Jag kommer dock inte ihåg att jag hade den känslan förra gången jag plussade så jag är rädd att jag bara bygger ett glashus av falska förhoppningar och blir ännu mer besviken ifall mensen kommer  

Tror du jag vågar testa idag trots att jag var så snurrig i morse och var uppe på toa när sambon åkte vid 4 - 4:30 utan att komma ihåg att ta ett test då? Eller ska jag vänta tills imorgon? Jag jag har trots allt inte ätit eller druckit något än och det har snart gått fyra timmar? 

• Migas
    lillagumman85 skrev 2018-02-14 09:57:45 följande:
    Tycker att du ska testa ändå! spännande ju! Tänk om.... <3
    Jo, jag har inte släppt tanken än och jag kissade faktiskt i en mugg klockan 9 som förhoppningsvis borde fungera, är ju trots allt nästan fem timmar senare än jag var på toa i morse  

Så ska bara samla lite mod och våga testa också Är lite nervös nu, då sambon innan jag plussade förra gången jag plussade tyckte att jag inte skulle dricka alkohol på en fest vi var bjudna på innan BIM, men att han hela gången tyckte jag kunde dricka hans öl när jag bad om något att dricka härom dagen. Så han verkar inte ha samma magkänsla denna gång :P  
  • Migas
    Saima17 skrev 2018-02-14 10:48:35 följande:

Hög idag!!!!!

Härligt, hoppas på bättre tur denna gång.

Själv väntar man på att se om jag är gravid denna cykel eller om kroppen bara bestämde sig för att det var dags för en lång cykel igen. Det börjar kännas lite segt att du och andra är inne på er andra äl och jag fortfarande bara går och väntar, men snart så hoppas jag att denna långa väntan är över.
  • Migas
    Sommaren12 skrev 2018-02-14 11:47:24 följande:

Migas: jag väntar med spänning på resultatet av ditt test! :)

lillagumman85 skrev 2018-02-14 09:57:45 följande:

Tycker att du ska testa ändå! spännande ju! Tänk om.... <3

Nu har jag till slut vågat testa och jag måste säga att jag blev förvånad och chockad över resultatet. Jag hade liksom så hårt intalat mig att det skulle vara negativt och att det inte var någon mening att testa och om jag nu skulle testa skulle göra det innan sambon kom hem för att han lät negativ till test igår. Nu med resultatet i hand så ångrar jag att jag inte vänta tills han kom hem istället så han hade fått vara med såsom han varit de andra gångerna, då det inte var en tvekan om resultatet.

• Migas
    Saima17 skrev 2018-02-14 13:04:25 följande:

Ja d hoppas ja å. Nu ska d liggas så d heter duga!

Förstår att d suger. Hade 5 dagar längre cykler förr me prevmedel. Nu e dom kortare.

Tog ett test nyss och väntan är över. Nu är jag bara chockad och fattar ingenting istället.
  • Migas
    Saima17 skrev 2018-02-14 14:03:33 följande:
    Va kul! Grattis :)
    Tack så mycket Jo, det är roligt och spännande men samtidigt lite nervöst då jag tidigare haft ett tidigt missfall.

Jag hoppas att det tar sig för dig denna månad nu när ni har bättre förutsättningar än förra då mannen är hemma mer  
    Meej skrev 2018-02-14 15:15:18 följande:
    Ja!! GRATTIS! Åh vad kul!
    Tack Jo, det är kul men har nog inte riktigt fattat det riktigt än, tar nog ett tag och smälta när det gick mycket snabbare än jag trott. 
    Wicked977 skrev 2018-02-14 16:03:30 följande:
    Ingen dålig Alla hjärtans dag present!! :D Grattis!!
    Nä precis, det vart ju bra att testa igår i alla fall, trots den stora risken med att få ett negativt test då cykeln var så oregelbunden. Tack så mycket  
    lillagumman85 skrev 2018-02-14 16:07:37 följande:
    Whoooohoo!! GRATTIS!

Kände det på mig. Jag har beställt hem ett gäng test från testlagret nu. Ska testa igen på lördag om inte mensen kommit då.
    Tack :) 

Jo det hade nog jag med, med tanke på alla undermedvetna tankar men jag vågade nog inte riktigt tro på att jag skulle få positivt iaf så var riktigt inställd på att det skulle vara negativt. Så snacka om chockade jag blev ner det var helt positivt istället. hehe. 

Tog ett digitalt idag för att försöka få ett hum om veckorna och den sa "gravid 2 - 3", så känns inte riktigt som jag hade en 28 dagars cykel denna gång heller då senaste mensen var 6 januari. Eller tänker jag fel på veckorna? 

Hoppas att du får ett fint plus på lördag och med med tanke på att du hade samma symptom som mig så låter det ju positivt iaf.  
    minipeach86 skrev 2018-02-14 16:20:36 följande:
    Jättegratits!!! Så kul att du bestämde dig för att testa! Vilken fin alla hjärtans dag-present till mannen när han kommer hem =) Njut och fira nu!
    Tack tack Jag hade nog undermedvetet bestämt mig redan innan jag gick upp för att testa, för att annars så hade jag nog inte väntat med att kissa (eller äta eller dricka något) till strax efter nio (trots att jag gick upp halv åtta) bara för att jag missade att testa vid 4:30.  Så det handlade nog snarare om att våga göra testet än att bestämma sig för att göra det för min del. 

Jo det blev en fin present, jag berättade dock för honom på telefon innan han kom hem för att jag ville berätta för honom innan jag publicerade något här och för att jag ville att han skulle köpa med ett digitalt test så jag skulle få lite koll på veckorna  

Det digitala visade "2 - 3 veckor", men om man utgår från senaste mensen så borde det nästan visa 3+ (från den 6 januari), så det borde betyda att jag inte hade en 28 dagars cykel iaf?  

Vi passade på att njuta med en film och en lugn kväll då båda skulle upp tidigt  nu på morgonen så får bli något firande i helgen istället kanske :- )
    Sommaren12 skrev 2018-02-14 19:55:23 följande:
    Wow GRATTIS! Hade det också på känn :) och vilken fantastisk alla <3 dag-present! :)
    Tack tack jaså?, det verkar som det kanske var mer uppenbart för att alla utom mig själv som inte riktigt vågade tro på att det var graviditetssymptom och inte symptom på att mensen var på gång  

Jo, det var ju en liten chansning som gick hem, men tanke på cykelns oregelbundenhet.  

Hoppas att det är din tur denna gång  
  • Migas

Tack allihopa

Tog ett digitalt i morse som visade "gravid 2 - 3 veckor".

• Migas
    Meej skrev 2018-02-15 07:29:58 följande:
    Räknar jag på det så borde ju ÄL ha varit runt cd20 eller så, snarare än cd14. Så kanske mer en 35-dagars cykel då. Och det verkar ju rimligt i ditt fall! På ul får du mer exakt tillverkningsdatum sen! :)

Grattis än en gång! Så himla kul!!
    Jag tänker lite med så att det troligtvis är en vecka kortare gången än vad senaste mensen säger. Det ska bli spännande att se på UL vad det säger sen, förra gången blev jag inte flyttad en dag ens, men det lär jag ju troligtvis bli denna gång om man räknar från senaste mensen  

Tack igen, det ska bli spännande och roligt att få gå igenom en graviditet igen  
    Liten 2018 skrev 2018-02-15 08:24:59 följande:
    Grattis
    Tack så mycket  
    Saima17 skrev 2018-02-15 10:27:47 följande:
    Ja ja hoppas.. Fortfarande hög idag..ska på jobb imorron. Ha varit hemma å sjuk nu 3 dar.. Men man får ju hoppas vi får till d imorron då bara. Å på lördag. Ska ev lyxa till d å bo på hotell eftet ute kväll på lördag. Så då finns d inget annat som kan störa.
    Stackare inget roligt att vara hemma och vara sjuk, men hoppas att jobbet gick bra   Hoppas att ni har fått till det tillräckligt många gånger nu när ni verkligen hade chansen  
    lillagumman85 skrev 2018-02-16 08:26:32 följande:

Så dum man är.. var uppe i natt och givetvis kände jag mig så sjukt gravid att jag var tvungen att testa.. testlagrets stickor denna gång. Jag hade ju tänkt testa först på lördag morgon. Tyckte mig se ett svagt streck även på detta men inget som jag lyckades fånga på bild tyvärr.. så förmodligen negativt. Känner mig så korkad nu som ödslade ett test innan jag skulle.

Dålig natt.. dålig morgon!

Nä men vad tråkigt, men har hört om folk som har fått ytterst svaga streck i en vecka innan de fått starka streck så ge inte upp innan mensen kommer för än finns chansen  

Hur har det gått, har du tagit något mer test?
Svar på tråden Följas åt till ett plus!