• Migas

Följas åt till ett plus!

minipeach86 skrev 2018-02-01 13:54:26 följande:
    Jag kör med NC och tror man har 10%-rabattkod att dela ut till andra då, så hojta om du vill prova så kan jag gå in och kolla vad den är! 

Usch, jag har varit så känslomässigt svajig i ett par dagar. Sedan en tidigare utmattning vet jag att jag inte kan köra på med för mycket jobb och åtaganden mm, men i helgen tutade och körde jag lite extra. Så jag tolkade mitt orkeslösa, lite tomma och ledsna jag på måndagen som extra trött efter allt ståhej. Tänkte inte på hormonerna då. Grät en skvätt för min man på kvällen och kände mig väldigt emotionell, förklarade det även för honom att det "säkert bara är för att jag är extra trött efter helgen så lyssna inte på allt jag säger".
    I tisdags kände jag mig bättre och hade bara roliga grejer på agendan, träffade även ett par vänner och hade kul. Men grät på kvällen igen för konstiga saker. 
    Igår onsdag var jag produktiv, ensam hemma hela dagen och jobbade utan kontakt med andra. Men så fort mannen kom hem och det blev ett samspel med en annan människa blev jag så otroligt känslig igen och läste in varenda signal från honom, blev sådär väldigt gråtmild igen, grät en skvätt på kvällen och sedan igen när vi skulle sova. Imorse räckte det bara med att jag slog upp ögonen så tårades dem och när min man såg det störtade han tillbaka till sängen och försökte stryka mig på huvudet och ba "neej gråter du igen?!" orolig och tröstande hahaha. Skrattar såklart åt det i efterhand men vet att det kommer garanterat fler attacker och när man är mitt i dem GÅR det ju inte att sluta?! Alltså det känns som att allt är uppochner och gråten är ens enda ventil och tårarna bara strömmar. Stackars partners som inte är hormonstinna får bara hänga med på ens svängar så gott det går =)

Hur mår ni?
    Hej, du får gärna kolla upp vad som gäller för att utnyttja rabattkoden. Då jag sover med dottern fortfarande och inte alltid sover hela nätter utan "vaknar till" ibland pga av henne så vet inte om metoden passar mig så vill ogärna binda upp mig för lång tid innan jag testat  
  • Migas
    kna1 skrev 2018-02-04 14:04:53 följande:

Orkade inte vänta! Hade ett digitalt hemma :D

Grattis, vad roligt med ett pluss   Är det första barnet? 
  • Migas
    lillagumman85 skrev 2018-02-04 18:10:18 följande:

Hej alla!

Hoppar in här i tråden då vi precis börjat försöka bli gravida. Alltid roligt att följas åt och kunna delar med sig av tankar och funderingar.

Jag har tre barn redan och min sambo och jag har en dotter på 5,5 månad. Vi har precis tagit det srora fina beslutet att vi vill ha en till bebis lite tätt. Har precis haft ägglossning och nu väntar vi med spänning till BIM. Räknar ändå med att det ska ta ca ett halvår innan det tar sig. (Har tagit ett halvår alla tre gångerna för min kropp.)

vad roligt hur gamla bär dina andra barn? 

vad lustigt att det tagit sig ungefär lika fort alla tidigare gånger. har du tätt mellan något av de andra barnen med eller är det första gången?
  • Migas
    Sommaren12 skrev 2018-02-06 09:53:27 följande:
    Ja jag är nog låghormonare. Förra graviditeten var det tvärblankt på bim-2 och fick plus på bim+1 (testade ej på bim). Och jag får aldrig blinkande smiley på cbs dubbla ältest utan det är bara lh-stegringen som ältesten uppfattar hos mig. Men en dag innan bim tycker jag ju ändå att det borde synas hyfsat bra med ett earlytest? Här är mitt spökstreck, har dragit i reglagen för att det ska synas. Får se om det syns när det laddas upp med, brukar ju bli kass kvalitet här på familjeliv. 
    Vad är det som gör det till ett typiskt spökstreck och inte till ett väldigt svagt tidigt streck? 
  • Migas
    Sommaren12 skrev 2018-02-06 10:18:53 följande:
    Tidiga plus brukar ha mer tydliga konturer, detta är mer skugga, ser ju dock tydligare ut när man redigerar det. Annars vet jag väl eg inte men det är så vanligt att man får såna här streck på cb och så är man ändå inte gravid. Vi får väl se, känner mig inte så hoppull längre. :/
    Aha ok, men brukar inte spökstreck också vara gråa. Jag tycker att ditt såg ut att ha lite färg men det kanske är en bieffekt av redigeringen det med  

Vilka test är bra test som inte brukar ge en massa spökstreck? Tänkte jag skulle beställa i veckan, jag har bara ett CB hemma som jag köpte ett två pack av i höstas. 
  • Migas
    Sommaren12 skrev 2018-02-06 10:54:39 följande:
    Jag tror det mest är cb som ger spök. Väääldigt vanligt där. Kronan har ju Predictor early som inte ger spök. Sen babyplan och RFSU har jag hört är bra med.
    Använde RFSU förra gången, men då hörde jag att de inte var bra av någon anledning, men kanske var någon tillfällig patch just då. 

Ska kolla upp kronan och babyplan också. Tack för tips!  
    minipeach86 skrev 2018-02-06 10:56:09 följande:

Hittade rabatten i appen! 10% på en årsprenumeration och tempen ingår då:
    https://app.naturalcycles.com/?webSignup=1&refId=dcc3a311e48145e3bd126f620247bd58&refCode=referralid10#/reg-reg

Jag personligen är sååå tacksam att jag använt NC och känner att jag har koll på saker som jag annars inte haft en aning om. Jag som är lite kontrollfreak har nog haft mycket nytta av det, det blir så mycket i huvudet ändå när man går igenom bebisverkstad. 
    Men förstår att du blir osäker för det här med sömnen. Man ska helst ha sovit 4 sammanhängande timmar innan man tempar och tiden man tempar ska vara +/- 2 timmar varje morgon. Alltså om man vanligtvis går upp klockan 7 kan man tidigast tempa 5 och senast 9. Jag ställer alltid klockan på 8 varje morgon oavsett om jag ska upp då eller inte. Vaknar, tempar och ev somnar om. Vissa nätter har jag sovit som skräp och vissa morgnar har jag vaknat tidigt och försökt somna om så att tempen inte ska störas men oftast misslyckas jag med det =) Men upplever ändå att det inte diffat nämnvärt från kurvan. Om man får en ovanlig temp kan man bara kryssa för "avvikande temp" och då räknas inte den morgonen med. Så det här med att "vakna till" tycks inte påverka mig i alla fall, men det kan säkert vara olika. Däremot om du vaknar ofta och behöver gå upp ur sängen kanske det blir större störningar. Lycka till =)  

Tack, såg nu att en årsprenumeration inte var mycket dyrare än att betala månadsvis i ett halvår och då får man dessutom köpa en termometer separat (om man inte köper gåvopaketet), så absolut värt att fundera på  Vad är det som gör NC bättre än de gratis alternativen? Vad är det man betalar för liksom? 

Jag är inte vaken så mycket och är inte uppe ur sängen, om jag inte går på toa, så att då borde det alltså inte påverka så mycket. 

Såg förresten att din temp hade hållit sig högre än tidigare närmare BIM så hoppas att det betyder att du får ett plus denna månad  
  • Migas
    minipeach86 skrev 2018-02-06 23:43:52 följande:

Jag har bara testat NC så kan tyvärr inte uttala mig om några skillnader eller jämförelser med gratis-apparna! Men jag tror NC är den enda temp-app som är godkänd som preventivmedel pga sin bevisat säkra algoritm. Och sedan så tycker jag designen är fin och ren, bra diagram och kalendrar osv, och man får små peppiga meddelanden med jämna mellanrum med alltifrån beröm för att man varit duktig på att tempa ofta på sistone eller påminnelse om var i cykeln man befinner sig, vad man bör tänka på osv. 

Ååh tack tack tack, nu väntar snart eldprovet att se om tempen fortfarande är hög imorgonbitti! Sådan skräckblandad förtjusning varje morgon när det närmar sig "måldatum"... håller tummarna =) 

Jo, men då borde det ju vara supporten man betalar för isf.   

Hur gick det idag? Var tempen fortfarande hög eller kom mensen?
  • Migas

Jag känner att jag bara måste få skriva av mig lite, jag känner mig lite frustrerad idag, över allt och ingenting liksom  

Är på dag 33 idag och fortfarande ingen mens, men fick vattninga flyttningar i torsdag och i söndags som jag inte vet om jag ska tolka som tecken på ägglossning eller på graviditet då de tydligen kan betyda vilket som. Det känns dock förtidigt och att testa och lite som man kastar pengarna i sjön att testa imorgon då jag inom de senaste 3 cyklarna före denna har haft en cykel på 40 dagar och om man räknar sen mensen kom tillbaka efter förlossningen hela 44 dagar. Visserligen har jag inom samma period haft cykler på 27 - 28 dagar med och lite däremellan, då kanske inte är omöjligt med en kortare cykel heller.  :-/ 

Jag hoppas att morgondagen blir bättre då jag förhoppningsvis kommer att vara tillbaka på jobb efter vabb och ledig dag och får träffa lite folk istället för att bara gå hemma med dottern och vänta. 

Borde jag testa snart eller ska jag vänta ut tiden?  

• Migas
    minipeach86 skrev 2018-02-07 15:55:03 följande:
    Tempen sjönk ett par snäpp tyvärr! =( Men den är fortfarande hög, det var bara det att den var jättehög i två dagar och jag hann tänka yeees, tänk om den hoppat upp ytterligare en nivå pga graviditet och kommer stanna så hög! Men imorse var den alltså nere på "normalhög" igen och jag är rädd att det är början på att den kommer dala... dock ingen mens ännu. Antingen känner jag mig väldigt nere idag just för att mensen faktiskt är på g, eller för att jag blev besviken och orolig när jag såg tempen på morgonen =/

Läste ditt andra inlägg om att du känner dig frustrerad, förstår dig =/ 
    Jag personligen skulle avvakta med att testa för jag har redan slösat en massa tester tidigare cykler som varit i onödan. Det är därför jag väntar denna gång.. men just eftersom du inte vet när BIM är så kanske du blir besviken i onödan om du testar för tidigt. Försök sysselsätt dig, kolla en bra serie och unna dig din favoriträtt osv idag och sedan får du tankarna på annat håll imorgon när du är tillbaka på jobb =) Rätt som det är har det gått några dagar till och du komne närmre målet! Lycka till <3
    Synd att den sjönk lite men det kanske inte gör något så länge den håller sig fortsatt hög   Vi får hoppas att den stannar normalthögt eller ökar lite till istället för att dala denna gång   Jag tycker förövrigt att din kurva ser fin och tempen ser ut att ligga högt jämfört med innan ägglossning fortfarande ju, även om den ör mindre än toppen häromdagen Jag hoppas att nedstämdheten bara beror på att tempen inte betedde sig som du hoppats och att det inte beror på mensen är på ingång

Jo, innerst inne vet jag att det är dumt att testa nu när jag inte ens vet var i cykeln jag befinner mig. Jag har väl egentligen inget behov av att testa tidigt heller, men det är just grejen att det behöver inte vara för tidigt som spökar i mitt huvud. 

Jag tror att denna veckan kommer att gå ganska fort, bortsett från möjligen fredag, då vi har fullt upp i helgen. Jag försöker att se det positiva i att mensen inte dykt upp än och jag har inga tecken på att den ska komma snart heller så färre dagar kvar till längsta cykeln.
  • Migas
    minipeach86 skrev 2018-02-08 08:57:47 följande:
    Migas skrev 2018-02-08 04:52:31 följande:
    Synd att den sjönk lite men det kanske inte gör något så länge den håller sig fortsatt hög   Vi får hoppas att den stannar normalthögt eller ökar lite till istället för att dala denna gång   Jag tycker förövrigt att din kurva ser fin och tempen ser ut att ligga högt jämfört med innan ägglossning fortfarande ju, även om den ör mindre än toppen häromdagen Jag hoppas att nedstämdheten bara beror på att tempen inte betedde sig som du hoppats och att det inte beror på mensen är på ingång

Jo, innerst inne vet jag att det är dumt att testa nu när jag inte ens vet var i cykeln jag befinner mig. Jag har väl egentligen inget behov av att testa tidigt heller, men det är just grejen att det behöver inte vara för tidigt som spökar i mitt huvud. 

Jag tror att denna veckan kommer att gå ganska fort, bortsett från möjligen fredag, då vi har fullt upp i helgen. Jag försöker att se det positiva i att mensen inte dykt upp än och jag har inga tecken på att den ska komma snart heller så färre dagar kvar till längsta cykeln.
    Ååååååh jag testade nu på morgonen och för första gången var mannen med, jag satt och var nervös och han stod och vakade över testet och plötsligt visade det att jag är GRAVID! Kan inte förstå det, det känns så ofattbart! 
    Tempen hade hoppat upp 0,2 grader igen imorse så tog det som ett positivt tecken att hoppet lever... och sedan tog vi testet. Vi skrattade, grät och skakade och min man började hacka tänder hahaha vi är så överlyckliga och chockade =) 
    Ber och hoppas bara att det lilla fröet får stanna hos oss nu! 
    Lillmysan, jag hade BIM igår! =)
    Migas, då tycker jag du ska försöka hålla ut över helgen och kanske ta ett test i början på nästa vecka OM du orkar och klarar att vänta =) bara för att öka chanserna till att testet hinner visa rätt, om det tagit sig nåt =) När tror du att du hade ÄL eller har du ingen aning?
    Sommaren12 jag blir inte klok på flytningar hit och dit haha, har precis som du också tolkat "aha! det här betyder nog si och så" innan, men insett att det verkar som att vi alla får lite olika flytningar då och då och att det varken behöver betyda det ena eller andra... förutom ÄL-flytningar då som brukar va ganska tydliga =) 
    Stort grattis till Er   Men vad roligt att tempen gick upp igen och att ni tog beslutet att testa tillsammans så att mannen fick vara med när du fick se pluset  

Ja, tanken är att jag nog ska testa i nästa vecka eller veckan efter beroende på om jag ska vänta ut den allra längsta cykeln eller den längsta cykeln det senaste halvåret.  Jag måste dock erkänna att jag samtidigt är lite sugen på att testa kring den 14, men vet inte om jag vågar det trots allt, då risken är väl att man blir besviken då istället för glad. 

Jag har väl egentligen ingen aning, mer än att jag har haft vattniga flytningar förra veckan som kan tyda på att äl är på gång, men det kan ju samtidigt tyda på graviditet.  Jag måste nog bestämma mig snart för hur jag ska gå vidare nästa cykel om jag inte är gravid nu. 

Jag var så ovanligt trött igår att jag kände att jag kunde ha somnat på lunchen på jobbet när jag satt i soffan (men samtidigt så sov jag oroligt igår natt, men brukar inte känna så där iaf). Jag hade även huvudvärk och illamående igår, det eskalerade till konstant smärta på kvällen med riktigt illamående så jag gick och la mig innan 19, så vet inte om jag håller på att bli sjuk eller om jag faktiskt kan vara gravid.  

Idag mår jag bättre även om jag känner av illamåendet och huvudvärken av och till (men inte som igår), och har en lättare konstant värk i nedre delen av magen sen igår kväll. 

Jag får väl försöka vänta och se vad som händer, men jag verkar ha svårt att bara koppla av just nu även om jag bara vill vänta och se vad som händer. Kanske inte så konstigt med tanke på att jag gått och tänkt att jag kunde ha haft äl sen dag 12 typ tills dag 28 - 30, men även tänkt att det kan vara graviditet sen dag 27. Känns som betydligt längre väntan än normalt då man har oregelbunden cykel och inte koll på äl. Känns som jag plågar mig själv när jag skriver det :-/
    lillagumman85 skrev 2018-02-08 23:16:14 följande:

Kom å tänka på alla hjärtans dag nu. Det hade ju varit en bra dag att plussa på. jag borde ha bim runt den 16-17 och då kanske man skulle chansa och testa den 14:e hehe.. då borde jag vara ca äl+11

Inte för att jag tror att det skulle ta sig på första försöket direkt.. men det skulle ändå vara kul att testa.

Ja det skulle vara roligt att plussa då . Jag tycker att du ska testa om du är beredd på att du du kan få negativt resultat och inte deppar ihop totalt pga då det trots allt kan vara för tidigt att testa  

Själv kommer jag att vara på dag 40 då, men då mensen kommit dag 41 ibland det senaste året och tom dag 45 om man räknar sen den kom tillbaka efter graviditeten. Frågan är om jag ska testa då iaf?  

Svar på tråden Följas åt till ett plus!