minipeach86 skrev 2018-02-08 08:57:47 följande:
Migas skrev 2018-02-08 04:52:31 följande:
Synd att den sjönk lite men det kanske inte gör något så länge den håller sig fortsatt hög

Vi får hoppas att den stannar normalthögt eller ökar lite till istället för att dala denna gång

Jag tycker förövrigt att din kurva ser fin och tempen ser ut att ligga högt jämfört med innan ägglossning fortfarande ju, även om den ör mindre än toppen häromdagen

Jag hoppas att nedstämdheten bara beror på att tempen inte betedde sig som du hoppats och att det inte beror på mensen är på ingång
Jo, innerst inne vet jag att det är dumt att testa nu när jag inte ens vet var i cykeln jag befinner mig. Jag har väl egentligen inget behov av att testa tidigt heller, men det är just grejen att det behöver inte vara för tidigt som spökar i mitt huvud.
Jag tror att denna veckan kommer att gå ganska fort, bortsett från möjligen fredag, då vi har fullt upp i helgen. Jag försöker att se det positiva i att mensen inte dykt upp än och jag har inga tecken på att den ska komma snart heller så färre dagar kvar till längsta cykeln.
Ååååååh jag testade nu på morgonen och för första gången var mannen med, jag satt och var nervös och han stod och vakade över testet och plötsligt visade det att jag är GRAVID! Kan inte förstå det, det känns så ofattbart!
Tempen hade hoppat upp 0,2 grader igen imorse så tog det som ett positivt tecken att hoppet lever... och sedan tog vi testet. Vi skrattade, grät och skakade och min man började hacka tänder hahaha vi är så överlyckliga och chockade =)
Ber och hoppas bara att det lilla fröet får stanna hos oss nu!
Lillmysan, jag hade BIM igår! =)
Migas, då tycker jag du ska försöka hålla ut över helgen och kanske ta ett test i början på nästa vecka OM du orkar och klarar att vänta =) bara för att öka chanserna till att testet hinner visa rätt, om det tagit sig nåt =) När tror du att du hade ÄL eller har du ingen aning?
Sommaren12 jag blir inte klok på flytningar hit och dit haha, har precis som du också tolkat "aha! det här betyder nog si och så" innan, men insett att det verkar som att vi alla får lite olika flytningar då och då och att det varken behöver betyda det ena eller andra... förutom ÄL-flytningar då som brukar va ganska tydliga =)
Stort grattis till Er

Men vad roligt att tempen gick upp igen och att ni tog beslutet att testa tillsammans så att mannen fick vara med när du fick se pluset
Ja, tanken är att jag nog ska testa i nästa vecka eller veckan efter beroende på om jag ska vänta ut den allra längsta cykeln eller den längsta cykeln det senaste halvåret. Jag måste dock erkänna att jag samtidigt är lite sugen på att testa kring den 14, men vet inte om jag vågar det trots allt, då risken är väl att man blir besviken då istället för glad.
Jag har väl egentligen ingen aning, mer än att jag har haft vattniga flytningar förra veckan som kan tyda på att äl är på gång, men det kan ju samtidigt tyda på graviditet. Jag måste nog bestämma mig snart för hur jag ska gå vidare nästa cykel om jag inte är gravid nu.
Jag var så ovanligt trött igår att jag kände att jag kunde ha somnat på lunchen på jobbet när jag satt i soffan (men samtidigt så sov jag oroligt igår natt, men brukar inte känna så där iaf). Jag hade även huvudvärk och illamående igår, det eskalerade till konstant smärta på kvällen med riktigt illamående så jag gick och la mig innan 19, så vet inte om jag håller på att bli sjuk eller om jag faktiskt kan vara gravid.
Idag mår jag bättre även om jag känner av illamåendet och huvudvärken av och till (men inte som igår), och har en lättare konstant värk i nedre delen av magen sen igår kväll.
Jag får väl försöka vänta och se vad som händer, men jag verkar ha svårt att bara koppla av just nu även om jag bara vill vänta och se vad som händer. Kanske inte så konstigt med tanke på att jag gått och tänkt att jag kunde ha haft äl sen dag 12 typ tills dag 28 - 30, men även tänkt att det kan vara graviditet sen dag 27. Känns som betydligt längre väntan än normalt då man har oregelbunden cykel och inte koll på äl. Känns som jag plågar mig själv när jag skriver det :-/
lillagumman85 skrev 2018-02-08 23:16:14 följande:
Kom å tänka på alla hjärtans dag nu. Det hade ju varit en bra dag att plussa på.
jag borde ha bim runt den 16-17 och då kanske man skulle chansa och testa den 14:e hehe.. då borde jag vara ca äl+11
Inte för att jag tror att det skulle ta sig på första försöket direkt.. men det skulle ändå vara kul att testa.
Ja det skulle vara roligt att plussa då

. Jag tycker att du ska testa om du är beredd på att du du kan få negativt resultat och inte deppar ihop totalt pga då det trots allt kan vara för tidigt att testa
Själv kommer jag att vara på dag 40 då, men då mensen kommit dag 41 ibland det senaste året och tom dag 45 om man räknar sen den kom tillbaka efter graviditeten. Frågan är om jag ska testa då iaf?