• Migas

Följas åt till ett plus!

Sommaren12 skrev 2018-01-25 17:33:22 följande:

Nu har jag varit på intervju och efter en veckas våndabde och velande känner jag mig SÅ lugn! Det gick bra men jag är faktiskt inte helt säker på om jag vill ha det och oavsett så skulle jag inte fö höra förrän slutet på nästa vecka om jag får komma på intervju nr 2 så antagligen hinner jag veta om jag skulle va preggo innan jag behöver ge besked. Om jag nu blir erbjuden det i slutänden. :) Det firar jag med ligg ikväll haha! Fick inte glad gubbe i morse men strecket var starkt så gissar på att jag får det om jag testar ikväll. Nu jäklar!! :)

Vad skönt att du har lyckats fatta ett beslut som du kan vara trygg i och slipper vela och oroa dig för hur du ska göra. Jag tror att det är ett bra beslut för då slipper du fundera kring, och kanske ångra dig, hur du kanske lyckats denna månad om du inte får tjänsten eller väljer att tacka nej. Oavsett lycka till nu!
  • Migas
    Asynja74 skrev 2018-01-26 06:17:08 följande:

Hej. Får jag hänga på här? Jag och maken försöker få till en liten, min fjärde och makens första. Mensen jag hade i december var min första riktiga mens efter uttag av mirena spiral så vi är inne på första försöket och väntar BIM (om jag räknat rätt) på måndag eller tisdag. Jag har massor av (inbillade?) graviditetssymptom och har inte kunnat hålla mig ifrån att testa :). Testerna säger negativt såklart, men så länge jag inte fått mens så finns ju hoppet kvar.

Önskar er en härlig fredag!

Välkommen och vad spännande med att kasta sig in i bebisverksan igen Hur gamla är dina tidigare barn? Lycka till och hoppas du får positivt test snart
  • Migas
    Wicked977 skrev 2018-01-26 11:16:43 följande:

Hej!

Behöver lite hjälp.. är det någon som vet om man kan få nidblödning på BIM +1 och ha Mensvärk eller är det mens? Har ju haft symtom och har fortfarande uppstötningar, illamående, ömma bröst, humörsvängningar och trötthet.. vill bara höra mig för om det är lönt att hålla hoppet uppe eller inte?

Kan inte mycket om detta men läste för ett tag sen detta:

"En nidblödning är en kort, mensliknande blödning. Den skiljer sig fram vanliga mensen på så sätt att den är ljusare, klumpfri och kortare än den vanliga menstruationen. Blödningen uppstår när ägget fäster i livmodern, cirka 7-14 dagar efter ägglossningen."

www.alltforforaldrar.se/artikel/nidblodning-nar-agget-faster

Så om du haft ägglossning någon dag senare än vanligt så kanske det inte behöver vara kört än.
  • Migas
    Wicked977 skrev 2018-01-26 11:41:55 följande:

Tack så mycket för svar! Det kom bara lite men extrem mensvärk. Nu verkar det vara mindre..

Fast extrem mensvärk skulle väl lika gärna kunna vara växtvärk iom med att det bara var lite och verkar avta? När hade du tänkt testa?
  • Migas
    Saima17 skrev 2018-01-26 09:13:01 följande:

Ah va kul. Ja hade å mirena. ToNja han har ju no int så flexibelt men nu lyckades d passa bra att de ändå var vikarie på plats. Clear blue ADVANCED monitor. Den e som en dator med uppfällbart lock och färg skärm. Finns en till men den är inte ADVANCED. Rekommenderar den här. Den säger till när mens är på g åxå.. Ja e så mkt lugnare den här mån än förr när ja använd stickor och digitala stickor.

Aha ok, men skönt att det fungerar någon gång ibland iaf. ??
  • Migas
    Asynja74 skrev 2018-01-26 09:31:29 följande:

Tack! Mina barn är 9 (kille), 16 (kille) och 21 (tjej)...själv är jag 43, så jag vet ju inte ens om mina ägg funkar så bra längre, men det är värt ett försök iaf då det är makens högsta önskan att få ett eget barn, och nu har han gjort mig sååå taggad också :)

Det var lite spridning på barnen tidigare också Det är ju helt klart ett försök så länge som du tror att det finns en möjlighet att fungera, speciellt som du innerst inne verkar vilja ha fel trots att du verkade vara nöjd innan. :) Är mannen mycket yngre än dig eftersom han inte har några barn än trots hans starka önskan? Kanske en för personlig fråga, så du måste inte svara om du inte vill.
  • Migas
    Snufflan skrev 2018-01-26 16:26:35 följande:

Hej tjejer!

Jag tog en paus från det här. Blev stressad. Släppte allt med graviditet och sånt. Idag visade stickorna så här (se bild). Eftersom mensen är oregelbunden vet jag inte hur många veckor jag är inne på. Barnmorskan svarade inte idag så får väl vänta. Det sjuka är att jag fattar inte. Svårt att tro på testerna. De ljuger, overkligt.

Men åh grattis, vad roligt för Er hade ni försökt länge innan ni lyckades?  
  • Migas
    Asynja74 skrev 2018-01-26 12:06:31 följande:
    Tack! Lycka till själv!

Ja, det låter helt klart intressant så det får jag kolla upp ordentligt när jag är mindre stressad :)
    Migas skrev 2018-01-26 11:56:41 följande:

Det var lite spridning på barnen tidigare också Det är ju helt klart ett försök så länge som du tror att det finns en möjlighet att fungera, speciellt som du innerst inne verkar vilja ha fel trots att du verkade vara nöjd innan. :) Är mannen mycket yngre än dig eftersom han inte har några barn än trots hans starka önskan? Kanske en för personlig fråga, så du måste inte svara om du inte vill.

Haha, det är ingen fara, jag har inte många hemligheter :D. Nja, så himla mycket yngre är han inte, han är 38 :). Men jag är hans första "riktiga" förhållande, han var en inbiten ungkarl innan jag kom in i bilden.

Spridningen på barnen beror på att allt inte riktigt gick som jag planerade som 10 åring, måååånga barn med samma pappa, nu blev det 1 pappa till varje barn istället...livet är inte lätt när det är svårt...
    Då har du ju lyckats fånga honom ganska bra med andra ord Jag misstänkte att det åtminstone var två pappor till de tidigare barnen. Det är svårt att veta hur livet är och hur det kommer att te sig när man bara är 10 år och inte har så mycket erfarenhet utav det själv. 

Wicked977 skrev 2018-01-26 13:39:30 följande:
    Tänkte vänta till imorgon eller söndag om inte mensen kom men eftersom det blödde lite så vet jag inte.. blir osäker så tänker att jag väntar och ser hur mycket det blöder idag och hoppas det försvinner så kanske jag testar imorgon bitti.
    Vi får hoppas att det inte var mensen som var på g då  
  • Migas
    Wicked977 skrev 2018-01-26 17:42:38 följande:

Det kommer som rosa vattniga flytningar på pappret. Men fortsätter hoppas att det avtar helt.

Hur är det idag? Har mensen kommit igång eller avtog blödningen?
    Anonym (Nina) skrev 2018-01-27 02:39:56 följande:

Usch, känner verkligen att jag är i en svacka nu...

Trött, håglös, och har absolut NOLL sexlust.

Jag och sambon stör oss på varandra, blir tjafs och dålig stämning pga småsaker.

Har inte ägglossning förrän om ca 14 dagar enligt appen, och ligga för skojs skull har jag verkligen ingen lust med...

Funderar på att skaffa en fertilitetsmonitor, så man får lite bättre koll.

Har använt det tidigare, och då blev jag gravid på första försöket.

Vad jobbigt det låter, hoppas att det blir bättre snart bara ni får vila lite från varandra och "kravet" på sex i några dagar iaf.

Så du tycker att en monitor är värt pengarna? Jag funderar på att köpa en men känns lite dyrt med tanke på att den är ganska dyr och att man dessutom måste köpa stickor till den också. Men överväger den i alla fall då vanliga test säkert inte blir billigare i längden.
    Asynja74 skrev 2018-01-27 11:31:02 följande:

Godmorgon hehe. Köpte ett clearblue (tidigt test) igår och testade i morse (BIM -2 el 3, tror jag). Det var negativt. Nu skiter jag i att testa tills efter BIM, man blir ju så jävla besviken varje gång...

Igår började jag gråta på intersport, hur pinsamt som helst, jag gråter inte offentligt. Så antingen har jag den värsta pms:en ever eller så är jag gravid. Hoppas på det senare såklart :). Den som lever får se...

Önskar er en mysig lördag, här skiner solen!

Vi får hoppas att det bara var för tidigt att testa och att du får ditt plus om några dagar. Har ni försökt länge?

Du får också ha en trevlig lördag och njuta lite av det härliga solskenet
  • Migas
    Asynja74 skrev 2018-01-27 12:12:46 följande:
    Jo, jag hoppas ju på att det var för tidigt att testa, jag vet ju inte till 100% när jag har BIM, har bara räknat från när jag fick positivt på ägglossningsstickan. Vi är bara inne på första försöket men jag har "missbrukat" grav test i flera dagar, men nu har jag gett mig fan på att strunta i det. Har inte mensen kommit på onsdag så tar jag ett test då, inte innan.

Jag är nog lite barnsligt naiv som ens tror att det ska ta sig, jag är 43 så jag vet inte ens om mina ägg är sådär "jättepigga", men min make har inga egna barn så vi bestämde oss för att göra ett försök iallafall :)
    Jag tror att det är smart att försöka vänta till BIM eller någon dag efter för att slippa bli besviken när chansen fortfarande finns och sen bli besviken igen om mensen kommer trots allt. 

Jo, men så länge man kan ta att det kanske kommer att ta betydligt längre tid än tidigare eller inte alls så är det väl inte dumt att försöka om det finns en liten chans att det kan fungera  
    Wicked977 skrev 2018-01-27 12:36:56 följande:
    Det kom så mycket inatt att det gick genom en tampong så jag får hoppa över till februari tråden. Min sambo blev så besviken för han läste sig på om nidblödning och ville hela tiden att jag skulle uppdatera hur det låg till. Men har ÄL kring den 9/2 så får hoppas på det istället! Hur går det för er?
    Jag hoppas att du stannar kvar i denna tråden också, då den löper över flera månader   Stackars honom, men skönt för dig att du har en sån engagerad man som har koll på cykeln och sätter sig in i saker rörande sånt.

Jag vet inte hur det går för mig då jag har en väldigt oregelbunden cykel, kan ha BIM på fredag eller i mitten av februari typ. Allt kändes lite mer hanterbart förra gången då man trots allt kunde ha lite koll på saker och ting rörande när äl var och så
Svar på tråden Följas åt till ett plus!