• Migas

Följas åt till ett plus!

Jeex skrev 2018-02-17 09:12:45 följande:
    Hur gick det för dig ? Blev det något positivt äl-test ? Själv steg min temp rejält idag, fortsätter det så här så verkar det som om jag faktiskt har äl denna månaden :)
    Spännande, hoppas att du hade ägglossning denna månaden och att det tar sig också  
    saijda skrev 2018-02-17 16:31:33 följande:
    Ja verkligen! Ska åka iväg och köpa ett test idag och ta det imorgon bitti, om inte mensen har dykt upp :0 ja det gör ju det men är nojig :/

Åh spännande ju! Det är segt med tjafs har hänt mig med vid ÄL så irriterande ^^ men lite make up-sex kanske löser det hela, hehe ;)
    Vad spännande, nu har det ju gått så många dagar efter BIM för dig och mensen inte har kommit så låter ju onekligen som att du kan vara gravid

Hoppas att du får ett starkt fint plus när du testar  

• Migas
    Saima17 skrev 2018-02-24 19:24:32 följande:
    usch..vet hur d känns..vart helt tom när d blev svart på vitt ingen äl här heller..suck..1 av 4 månader som ja kanske haft äl. hadd ingen värk då heller så d e int ens säkert ja hadd då. kolla upp d.. gör d hellre för tidit än för sent. ja e så rädd att d ska komma typ nå enodometrios, pcos eller cystor lr nå missbildning som svar på onsdag.. var på middag idag till min sambos (han va int me) kusin och hans mammas kusiner å syskon massa folk. när vi sitter runt bordet ja, hans mamma å syster å syster dotter. då kläcker min sambos systerdotter: mamma, ja vill ha en bebiskusin.. kan int X få en snart??? å alla tittar på mj jätte nyfikna å hans mamma tycker: jaaa d e X på tur nu.. sku no behöv va..
    alltså ja fick så ont i hjärtat...ja hade tänkt i mitt huve före vi for. kommer bebis upp på tal så ska ja säga: det är inte alla som kan få heller.. men ja kunna int.. ja blev helt stel å bara skratta å flina nervöst å försökte tryck tebax tårarna...
    önskade ja sku kunna säga att: "jo d e no på gå gång.." men d får man no bara drömma om..
    Vad jobbigt att få ett sådant konstaterande, men skulle tro att det samtidigt är skönt att veta att något är fel och att man då kan få hjälp av sjukvården istället för att bara gå hemma och försöka och hoppas att det fungerar

Men herregud vilka släktingar han verkar ha din sambo (iaf dessa), hur kan de ens komma med sådana kommentarer till dig när din sambo inte ens är med. Det hade såklart varit lika jobbigt och fel om han vart det men då hade han åtminstone haft en chans att försvara er/dig mot sina släktingar.  
    Sommaren12 skrev 2018-02-24 16:53:34 följande:

Känner mig smått bekymrad över min ägglossning. Så länge jag kan minnas har jag haft molande dagen för äl och sen känt det rätt smärtsamt när det släpper. Har ju varit kanon att på så vis veta vilken tid man har att röra sig med.

Men senaste tre omgångarna har det känts mindre och mindre. Första gången hade jag skapligt ont under några timmar vilket gjorde mig osäker, nästa gång hade jag bara molet och ingen tydlig nu-släppte-det-smärta och nu senast kände jag knappt nånting öht. Äl-flytningar och positiva ältester har jag haft alla gånger. Men tänk om jag inte ägglossar längre? :/

Hade kunnat tänka mig att tempa, som jag förstått det så vet man då om ägget faktiskt släpper. Men bebisverkstaden här är ett känsligt kapitel och jag vill inte skylta med tester och sånt för sambon. Rädd att han ska få kalla fötter igen då.

Men vad jobbigt det låter att äl har börjat strula för dig, men det kanske är bra att försöka kolla upp det tidigt så man får svart på vitt vad problemet är och kan få hjälp därefter istället för att försöka hemma fast det kanske är lönlöst? 
    lillagumman85 skrev 2018-02-24 15:42:37 följande:
    Hoppas för din skull imorgon då!

För min del börjar nu väntan på äl. Sista mensdagen igår och nu blir det mycket sex framöver. varannan till var tredje dag får det väl bli nu. Kör ju inga äl-tester eller så... så gäller att bara sexa på och gå på magkänslan.
    Vad tråkigt att det inte var en graviditet på gång  för dig också  
  • Migas
    Sommaren12 skrev 2018-03-26 09:37:05 följande:

Åh tack Alexis22! <3 Det ger mig lite hopp igen. 

Jag har så motstridiga känslor nu. Har fortfarande flera gravidsymptom och känner mig ovanligt lätt och harmonisk i magen idag och igår. Jag har IBS och brukar annars vara väldigt svullen och krånglig när jag ska ha mens. Hade ordentligt molande i lördags och trodde att mensen skulle komma då men sen dess har det varit väldigt stillsamt. 

Nu kändes det som att det blev lite blött så jag sprang på toa för jag trodde det var mensen och att jag behöver nåt mensskydd men det var bara en ordentlig flytning. Brukar va rätt torr på flytningar innan mens.

Ja jag vet inte. Lär väl få äta upp det för mensen kommer säkert under dagen. Men man kan ju fortsätta hoppas ett tag till.

Grattis till ditt fina plus! :)

Vad spännande. Kanske dumt att skriva det men jag tycker att det låter lovande. Jag brukar heller inte ha jättemycket flytningar annars men har betydligt mer vid graviditet. Även fast du har koll på ägglossning så kan du ju inte veta när exakt ägget släppte och hur många dagar det tar för det att fästa, så länge inte mensen kommit så är det definitivt inte kört.
  • Migas
    Jagvetdåinte skrev 2018-04-02 10:49:09 följande:

Okej, vad säger ni om detta test? Bim-3 idag. Fick en väldig tempdipp samt en liten skvätt blodblandad flytning idag å väntar in mensen, men kunde inte låta bli ett test ändå.

Jag tycker mig ana ett streck. Jag hoppas att det är ett plus och det var någon annan blödning.
  • Migas

Ville bara titta in och uppdatera lite: jag var på KUB idag och fick se en liten sprattlande krabat så allt känns mycket mer verkligt nu. Jag blev som jag misstänkte tillbakaflyttad, så bf sex dagar senare bf än om man utgår från senaste mötet mensen.

Jag hoppas inte någon tog illa upp av att jag tittade in och uppdaterade. Jag hoppas Ni lyckas snart också.

• Migas
    Anonym (Nina) skrev 2018-04-09 18:03:45 följande:

Å vad härligt, grattis!

Så klart vi inte tar illa upp (inte jag iaf), bara kul och positivt när det går bra för oss i tråden! Ger lite hopp!

Tack, vad bra att du inte tog illa upp. Jag ville gärna uppdatera er hur det går men samtidigt har jag förstått att vissa (kanske inga i tråden) tycker att det är jobbigt att höra om andra som lyckas när det inte går lika bra för dem. Skönt att höra att det kan ge lite hopp till vissa åtminstone.
  • Migas
    Saima17 skrev 2018-04-13 12:56:20 följande:

Ja är så lycklig.

Var på ett vul idag.. Allt såg bra ut.. Jättefina äggstockar.. Och bäst av allt.. Ja har ägglossning som normalt fast att inget test ha hitta d.. Fanns 5 fina blåsor på höger äggstock och 3 st på vänster. Varav en riktigt stor!!! Ja kan int fatta d ännu!!! Fick gulkroppshormon att ta cd 15-24 för att min cykel e lite kort..men nu e d bara å vänta å se!! Slemhinnan va jätte bra sa hon.. 7mm tjock, så perfekt. Ja e så lättad. Hon rekommendera mig att int testa nå äl mer.. Utan släppa d å ligga när vi känner för å så mkt vi orkar -

Hoppas d ger lite hopp t er som int hittar er äl åxå.. Har man regelbunden mens.. Så e d med största sannolikhet att man har äl <3

Men vad roligt att höra att du har ägglossning och att det finns en god chans till en graviditet snart.
  • Migas
    lillagumman85 skrev 2018-04-15 05:36:13 följande:

Ooo my God.. Girls... är inte detta en stort jävla plus?!?!

Herregud! Vi kommer få en julbebebis! kan inte tro det!

Grattis, vad roligt med en bebis lagom till jul, vilken fin present ni fick i år.
  • Migas
    lillagumman85 skrev 2018-04-15 08:54:16 följande:

Tack! Visst blir det! Hoppas nu den vill stanna kvar i magen.

Även om det är svårt så tror jag man tjänar mycket på att försöka vara positiv och tro att det kommer att gå bra och glädjas över det man har nu istället för att hela tiden gått och oroa sig för att det kanske kommer gå galet.
  • Migas
    Sommaren12 skrev 2018-04-18 07:45:09 följande:

Känns precis som innan jag ska ha mens nu. Fan då. Lär ju komma som ett brev på posten. :(

Nä men vad tråkigt att det känns så. när har du, bim?
    Saima17 skrev 2018-04-18 08:02:56 följande:

Suck ja e rädd för d ja å.. Men ha int blivi så där uppsvälld som ja brukar va. Brukar känna mj så ofräsch å otymplig å uppsvälld.. Peppar peppar int ännu men d kommer väl..

Hoppas att det är din tur nu. när är bim?
Svar på tråden Följas åt till ett plus!