Följas åt till ett plus!
Sommaren12 skrev 2018-01-27 14:54:30 följande:
Grattis Snufflan!!
Wicked, synd! Stanna gärna kvar. Vi hänger i en å samma tråd här oavsett månad.
Själv är jag så less nu så jag känner att jag håller på att ge upp. :( Allt såg så lovande ut med äl och ömhet på vänster sida (har ingen äggledare på höger så alltid extra glad om jag känner att det är vänster som ska lossa). Sen vad händer?! Sambon går och trillar på en isfläck! Såklart tycker jag synd om honom men nu har han haft ont sen dess och inte velat sexa. Känns som universum försöker tala om för mig att jag aldrig ska ha ett barn till. :( Det är fanimej alltid något!! Känns som jag håller på att ge upp. Hittills, tre omgångar, har vi eg inte försökt ordentligt en enda gång. Känner mig helt matt nu och har gråtit av och till sen igårkväll när jag började känna att läget är kört.
Och sur blir jag på min kropp med. Jag brukar ju alltid få väääldigt ont när ägget släpper men förra gången gjorde det bara lite halvont så osäker på om det var ägglossningen jag kände och denna gången har jag inte haft nåt vidare ont alls. Väldigt öm i vänster sida men kände aldrig nån smärta som jag brukar. Det gör mig osäker. Jag gillar ju att jag får den där smärtan. Den är så tydlig och gör att jag har koll liksom.
Jag kanske blir lite frånvarande nu. Måste sysselsätta mig med något för att ens stå ut till nästa månad. :(
Sommaren12 skrev 2018-01-28 00:22:43 följande:
Ikväll fick vi till det till slut! Fick glad gubbe på testet igår morse så räknar man 48h så har vi ju till imorgon på morgonen på oss men jag tror dock det är för sent, känns som sekretet inte va lika "äl-igt" om man säger så :/ Jaja det va väl det bästa vi kunde få till den här gången, ändå en liten tröst.
Men vilken otur ni verkar ha denna månad

Och tråkigt att du inte har känt av smärtan på samma sätt denna månaden och förra, men skönt ändå att testet visade positivt till slut. Jag hoppas att ni lyckades träffa ÄL någorlunda iaf och att det blir ett plus för er snart

Jeex skrev 2018-01-27 19:27:33 följande:
Har tänkt lite som dig också ang den där monitorn, att kanske införskaffa mig en sådan. Men när jag såg priset på både den och stickorna backade jag lite. Kändes väldigt maffigt. Så bestämde mig För nu att bara gå efter tempen och vad min kropp visar för symptom, efter att ha fått så mycket nyttig och bra info från poddar om kvinnans kropp (bättre sent än aldrig

Fungerar tempen bra för dig? Känns dock som de kan ge ett väldigt missvissande resultat för mig, då dottern sover inne hos oss fortfarande och gör att man kanske inte får samma sammanhängande sömn som man borde få för att den metoden ska fungera

Så velar fortfarande mellan monitorn och tempning
Let it Rain skrev 2018-01-28 00:55:58 följande:
Det säljs såna billigare på Tradera om du håller utkik där. :)
Är 1200 kr billigt för monitorn plus och ett öppnat paket teststickor?
Anonym (Nina) skrev 2018-01-27 19:42:00 följande:
Vi har inte haft sex på nästan två veckor, jag har inte haft någon lust alls :(
Jag vet inte om en monitor är värt pengarna. Med tvåan hann jag ju knappt använda den, blev gravid direkt när den visade på max. Kändes nästan lite snopet!
Nu tänker jag att det kan ta ett tag innan jag blir gravid, i och med att det krävdes rätt många försök med ägglossningstest innan trean blev till. Då är det säkert värt en monitor.
Jag vill ju ha lite bättre koll på min cykel också, nu har jag bara en app att gå efter.
Jo, känns som det kanske kan vara värt att satsa på en monitor när man har extremt oregelbunden cykel även om priset är högt. Går det åt färre stickor till en monitor än om man använder vanliga teststickor?
Anonym (Nina) skrev 2018-01-28 02:04:46 följande:
Fick till det nyss, efter ett par glas vin blev jag äntligen lite sugen :)
13 dagar efter mensen, men enligt appen så är det inte ägglossning än på 10 dagar typ...
Jag tycker om att ha planer, så jag har nu bestämt att i maj investerar jag i en monitor! Tills dess kör jag på appen och känslan.
Känner mig inte så stressad... än...
Aha ok då missförstod jag dig, men skönt att vinet gjorde att du äntligen fick lusten tillbaka

Hur lång cykel har du, om appen anser att ägglossning sker först 23 dagar efter mensen?
Jag är inte heller stressad egentligen, men gillar att ha koll på när man har störst chans att bli gravid och känner att den kollen är helt borta iom att jag har så oregelbunden mens. Vi regelbunden mens hade jag åtminstone ett litet hum inom några dagar

Saima17 skrev 2018-01-28 00:07:16 följande:
Priset är maffigt jo men sen igen så säger den vilka dagar du ska testa och vad så du blir aldrig att testa i onödan. Funderade å på att köra temp förut men sen när ja fick höra i en podd (tror s va där) att tempen höjs EFTER äl så ångra ja mj för ja vill ju no veta före så man hinner få till d. Därav e ja super nöjd me monitorn. Förr köpte ja allti clear blue digital ADVANCED tester.. Låg här på ca 55e/paket..räckte 10 test..å ibkand kändes d som dom aldrig stämde.. Fick aldrig fast guvve/ maximal me dom. Ha säkert lagt ut 300e på äl teststickor.. Så därför känns d här billigare. Men d e ju klart en investering för framtiden å. Tänker int peta i mj piller lr spiral.. Kan lika bra ja den som prevmetod då.
Så det går åt betydligt färre test i en monitor än om man testar normalt? Låter ju som att det lönade sig för dig som lagt ut en massa pengar på test innan och vet om att de inte fungerar bra för dig

frågan är om det är värt att satsa på en monitor om man aldrig testat äl-test överhuvudtaget, men om man kan använda den som skydd också så kanske det är värt pengarna. Jag kan bara inte bestämma mig
Asynja74 skrev 2018-01-28 12:54:02 följande:
Förbannade jävla mens! Du är INTE välkommen. :(
Vi tar nya tag om typ 14 dar... bajs oxå! :(
Nä, vad tråkigt men vi får hoppas på bättre tur nästa gång då