• Migas

Följas åt till ett plus!

Fruadolfsson skrev 2018-05-01 08:56:40 följande:

Maken lämnade spermaprov i torsdags, han åkte helt själv till rmc och lämnade det. Så stolt över honom. Nu på morgonen öppnade han upp sig och berättade att han är jättenervös över provsvaret, och det förstår jag verkligen. Vi pratade om det och jag sa de att det finns ju hur många andra tillvägagångssätt om det skulle vara så att hans spermier inte fungerar, och han säger att han har svårt att se det framför sig att skaffa barn på annat sätt än från honom. Att jag kanske kan få barn men inte han. Så om vi skulle använda oss av donerad sperma så skulle han inte tycka att det var hans eget, likaså om vi skulle adoptera. Det känns som att väntan på provresultatet kommer bli lång.. speciellt för hans del.

Vad skönt att han tog tag i undersökningen till slut och att han orkade göra det själv utan stöd, och skönt för er båda att han är öppen med vad han känner och tänker kring situationen och inte går och bär såna "tunga" hemligheter för sig  själv och mår dåligt i onödan. Jag förstår att det måste ha varit jobbigt för hans del att göra provet och även nu med denna långa väntan på resultatet. Jag hoppas att ni får ett bra resultat som visar att ni åtminstone har någon chans att lyckas på egen hand.

Även fast han nu känner att han skulle ha svårt att känna att det är hans eget om ni måste skaffa barn på annat sätt, så tror jag att han kanske kommer tänka annorlunda, om ni får besked om att så är fallet, när han får vänja sig vid tanken och smälta det lite. Just nu har han svårt att ta in det för att det bara en möjlighet av många men om det blir mer fakta så tror jag att det kanske blir en annan sak. 
    Anonym (Nina) skrev 2018-05-01 03:36:56 följande:

Bim om ca 9 dagar.

Känner att det inte tagit sig; mensvärken har börjat (den startar alltid ca 10 dagar före mens)

Ge inte upp hoppet än, då det kan vara växtvärk du känner av. Jag kände av växtvärk många dagar innan BIM förra gången och bra många dagar innan jag plussade denna gången också.
  • Migas
    saijda skrev 2018-05-01 16:47:34 följande:

Är på BIM+2/3 men inte vågat testa mig sedan dem 25e april. Vågar inte tro att jag är gravid, men den konstiga blödningen förra helgen kan inte ha varit mensen det var inte alls som vanligt. Brösten ömmar och tydligare ådror på dem, illamående (var nära på att spy igår) halsbränna, drar i ljumskarna, brännande känsla i magen, extremt trött och kissnödig. Vet inte när jag ska våga testa :0

Det låter ju onekligen lovande enligt mig, jag tycker du ska testa på fredag eller något (kanske tidigare om du vågar) så har du möjlighet till lite firande i helgen om du får ett plus eller hinna hämta dig på det negativa resultatet innan jobbet på måndag. Jag förutsätter här att du jobbar rak vecka annars kanske det finns en annan möjlighet som passar bättre. Du borde dessutom vara på bim+5 på fredag och då borde du väl rimligen få korrekt resultat.
  • Migas
    Fröken Rabarber skrev 2018-05-01 17:21:53 följande:

Hejhej, ny här på forumet, men har smygläst en del. Har precis sökt hjälp efter försök ett år, för första barnet. Har varit på det första besöket och nu kommande vecka ska jag på undersökning och därefter ska vi få provsvaren. Är imponerad hur snabbt de fått samman utredningen, hoppas på tydliga svar så vi kan skapa en plan för hur vi ska få till det. :)

Hur känns det att ha gjort en utredning? Är ni nervösa eller rädda för resultatet eller tar ni det med ro? Borde samtidigt vara skönt att genomföra en undersökning för att få reda på vad problemet är och därefter kunna hitta en lösning på problemet, men förstår att det samtidigt måste vara lite skrämmande att få svart på vitt att det är något fel.
  • Migas
    Milian03 skrev 2018-05-01 18:07:40 följande:

Har man rätt att vara deppig och ledsen när man bara har försökt sen januari och just nu blöder ut sitt första missfall (var bara i v4)? Är så ledsen... Hur orkar folk månad efter månad? Vill bara ge upp ibland. Ibland känner jag att det kanske inte är meningen att vi ska ha ett gemensamt barn :( Jag blir så nedslagen varje gång blödningarna kommer... Vet ju att det finns folk som kämpat längre men kan inte låta bli att känna mig mer och mer deprimerad varje månad... Är 33 år gammal så kanske är det för sent tänker jag :'(

Det är klart att man får vara ledsen över ett missfall. Oavsett hur tidigt det sker eller hur länge man försökt är det sorgligt när man blivit glad och hoppas på något som sen ändras på en sekund.

Om det ändå var meningen att det skulle ske var det ju ändå bättre att det skedde nu än att du behövde gå flera veckor till innan det sket sig och då hinna få mer hopp om att det kommer gå vägen. Även om det såklart är lika tråkigt i vilken vecka det sker.

Det verkar som att ni har lätt för att bli gravida, och kommer nog bli det snart igen om ni önskar det, tror inte att det är något ni behöver oroa er över.

Jag personligen tycker att det inte ger dig mindre rätt att må dåligt över ett missfall än en person som försökt länge. Jag anser att det är lika tråkigt vem som drabbas av det och hur man hanterar situation psykiskt är mer individuellt än beroende av hur länge man försökt. Så om du mår bättre av det så sörj en stund och kom starkare ur det sen. Jag vet hur det är då jag fick missfall i vecka 9 och tyckte att det var jättejobbigt trots att vi inte försökt så länge då.
  • Migas
    Sommaren12 skrev 2018-05-04 09:07:24 följande:

Nähäpp. Blir inget denna månad heller. Var så trött igår efter resa och jobb att jag somnade i soffan och sen orkade jag banne mig inte sexa. Hade nog varit för sent ändå. Även om jag var inställd på att det inte skulle bli nåt denna gång så är jag så sjukt ledsen nu. Känner att jag är nära gränsen för vad jag orkar med innan jag bryter ihop. I snart sex år har jag kämpat nu med längtan efter en till och i ett halvår har vi försökt men saker kommer emellan hela tiden. Känns kanske som vi fått till två ordentliga försök. Kommer jag någonsin få en liten till? Snart fyller jag 33 och har ju bara en äggledare och mina sjukdomar som jag dras med. En karl som egentligen inte vill ha fler utan gör detta mest för min och förhållandets skull. Känns som oddsen är emot mig. Sorry, kan inte hitta något positivt alls att fokusera på idag. :(

Jag förstår att det känns tungt att missa ägglossningen helt. ??
  • Migas
    Anonym (Nina) skrev 2018-05-06 01:52:14 följande:

Usch, förstår din frustration!

Ibland känns allt riktigt pissigt... Svårt att få tillfälle att få till det känner jag igen. Är ju en hel del som ska klaffa.

Är väl inte till någon tröst, men min sambo vägrar förlova sig... Trots att han inte hade några som helst problem att förlova sig med sitt ex!

Är också nere just nu, pms och känner att det inte tagit sig.

Har inte lust att testa, har inte lust med någonting alls!

Sjätte försöket nu, och min sambo tror att jag är för gammal för att kunna bli gravid igen!!

Vilken negativ sambo du verkar ha just nu, tänker främst på barnfrågan. Nu minns jag inte hur gammal du är, men varför tror din sambo du är för gammal helt plötsligt?

Hur länge har ni varit tillsammans? Har din sambo ändrat inställning (när han träffade dig) så att han kanske inte vill förlova sig innan det är dags att planera bröllop? Eller är han helt negativ till både förlovning och bröllop?

Jag hoppas att du mår bättre idag och det tagit sig trots att du inte tror det. Ibland så får man ju pluss den gång som man har minst symptom och tror minst på att man är gravid.
  • Migas
    Anonym (Nina) skrev 2018-05-07 09:02:24 följande:

Gud, jag är helt skakig!

Men vad roligt för er! Grattis!
  • Migas
    Fikatösen skrev 2018-05-08 11:48:56 följande:
    Oj! wow. jag blir både rädd och glad. Fågan är om jag ska vänta på att sambon kommer hem eller om jag kan skicka det som sms ;)
    Grattis, om du orkar vänta så skulle jag om jag var du köpa ett digitalt och inte låsas som någonting och sen ta det tillsammans med sambon ikväll Lite roligt för honom att bli överraskad också tänker jag.
  • Migas
    Anonym (Nina) skrev 2018-05-08 17:04:56 följande:

Haha, så gjorde jag!

Var själv lite nervös att det inte skulle ge utslag, det var ju inte morgonurin, och jag var bara på bf -2.

Men det visade gravid 1-2 och sambon blev helt överlycklig!

Aha, det kändes tidigt att få ett plus utan morgonurin så tidigt. Hade du hållit dig några timmar innan då eller?
  • Migas
    Anonym (Nina) skrev 2018-05-08 17:01:34 följande:
    Tack! Känns precis lika overkligt och samma spännande känsla som det gjorde när jag plussade med första barnet för evigheter sen!

Tänker på det precis hela tiden!

Man vänjer sig nog aldrig :)

Hur går det med ditt illamående?

Lycka till på KUB!

Kram
Svar på tråden Följas åt till ett plus!