• Migas

Följas åt till ett plus!

Anonym (Nina) skrev 2018-05-08 17:01:34 följande:
    Tack! Känns precis lika overkligt och samma spännande känsla som det gjorde när jag plussade med första barnet för evigheter sen!

Tänker på det precis hela tiden!

Man vänjer sig nog aldrig :)

Hur går det med ditt illamående?

Lycka till på KUB!

Kram
    Jag tror att man aldrig kan vänja sig vid att få plus på stickan, jag kände samma glädje och spänning denna gång som jag gjort vid tidigare plus (fick ett mf innan dottern). 

Förstår att du inte kan sluta tänka på det, för jag har det fortfarande mer eller mindre i tankarna hela tiden trots att jag ska göra RUL om ett par veckor. 
    YaseminL skrev 2018-05-09 09:39:14 följande:
    Det kan jag förstå. Känslan när man får se det svart på vitt är helt galet. Är så glad för din skull. 

Jag mår superduper bra. Var på VUL i måndags och fick se en alldeles för pigg och allert bebis. Fick ingen bra bild på bebisen då den rörde sig för mycket. 

Vi sålde min lgh förra veckan och idag ska min sambos fotograferas och läggas ut på Hemnet. Vi köpte vår första gemensamma igår och är så glada. Blev snabba ryck med budgivnings fight igår och senare på kvällen påskrivning av kontrakt. 

Sen på måndag är det arbetsintervju för en heltidstjänst och KUB senare på kvällen. Kunde aldrig i mina vildaste drömmar tro allt detta för ett år sen. Vi är så glada över allt. Så i Augusti flyttar vi in i vår drömlägenhet med stor terass och tre månader senare föds förhoppningsvis bebis. 

Vi kan inte berätta för våra vänner än att vi köpt lägenhet för då kommer dom förstå att vi väntar bebis och vi vill inte berätta förrän på måndag så det blir en massa nyheter för familj och vänner på måndag! Haha 

Kram
    Spännande med så mycket på gång samtidigt Hoppas att du får må bra i graviditeten då så att du orkar med en flytt sådär nära slutet, vet jag inte om jag skulle göra denna gång (eller förra gången heller den heller). 

Många hemligheter på gång då, men roligt att få berätta på måndag då Tror du att de kommer bli förvånade att ni skaffar barn nu eller tror ni att de hade förväntat sig att det skulle ske snart?
  • Migas
    Anonym (Tror ni?) skrev 2018-05-13 13:10:21 följande:

Plussade för lite mer än en vecka tillbaka. Men fick missfall för två dagar sedan.

Hur ska man tänka? Orkar man igen?

Vad jobbigt och tråkigt, men i och med att det var så tidigt är det bara att vänta ut det och sörja det som inte blev om man känner för det. Säker på att det är ett missfall?

Jag tror att du orkar försöka igen när du får smälta det lite, för jag tror att viljan att få ett barn vinner över rädslan tillslut.

Jag fick missfall i vecka 8+1 första gången jag var gravid och vi valde att ta det som det kom efter det. Jag fick inte komma in för kontroll utan ombads vänta och ta ett nytt test om några veckor, så tror inte att du måste in på någon undersökning så tidigt.

För oss gick det fort att bli gravida igen, fick missfall i mitten av mars och blev gravid kring midsommar. Jag kan själv tycka att det gick lite för fort då jag inte hade hunnit sörja färdigt så jag sörjde vad vi förlorat samtidigt som jag var glad åt den nya graviditeten. Andra vill bli gravida fort igen för att komma över missfallet.

Försök att känna efter vad som känns rätt för er.
  • Migas
    Anonym (Tror ni?) skrev 2018-05-13 13:10:21 följande:

Plussade för lite mer än en vecka tillbaka. Men fick missfall för två dagar sedan.

Hur ska man tänka? Orkar man igen?

Vad jobbigt och tråkigt, men i och med att det var så tidigt är det bara att vänta ut det och sörja det som inte blev om man känner för det. Säker på att det är ett missfall?

Jag tror att du orkar försöka igen när du får smälta det lite, för jag tror att viljan att få ett barn vinner över rädslan tillslut.

Jag fick missfall i vecka 8+1 första gången jag var gravid och vi valde att ta det som det kom efter det. Jag fick inte komma in för kontroll utan ombads vänta och ta ett nytt test om några veckor, så tror inte att du måste in på någon undersökning så tidigt.

För oss gick det fort att bli gravida igen, fick missfall i mitten av mars och blev gravid kring midsommar. Jag kan själv tycka att det gick lite för fort då jag inte hade hunnit sörja färdigt så jag sörjde vad vi förlorat samtidigt som jag var glad åt den nya graviditeten. Andra vill bli gravida fort igen för att komma över missfallet.

Försök att känna efter vad som känns rätt för er.
  • Migas
    Saima17 skrev 2018-05-14 11:33:43 följande:

drömmer jag? vågar ja hoppas?? 

Grattis, vad roligt, blir det en januaribebis för er då? Det låter som att hormonet fungerade eller åtminstone fick dig att slappna av så du kunde bli gravid.
  • Migas
    Saima17 skrev 2018-05-14 16:51:22 följande:

ja januari/ februari sambon vet inget än..han ringer mj om 40 min ca..ska bli så roligt å höra hans reaktion

ja ja vet int va som gjorde d..men ja e så glad..mitt vidriga humör ha så vari värt d hoppas sambon tycker samma ;)

Spännande, ska du skicka bild innan eller hur ska du berätta det? Det tycker han säkert det är i slutändan.

Jag tror att de helst inte söver med narkos innan vecka 12, men att det brukar göra det senare om det inte finns någon alternativ smärtlindring som fungerar. Så du kan säkert göra operationen i sommar/höst åtminstone.
  • Migas
    Saima17 skrev 2018-05-14 16:12:05 följande:

Tack ja ja ha no int kunna ta in d ännu. e lite rädd att imorron när ja tar digitalt med veckoindikator så e d negativt.. ja måsta berätta åt några av mina vänner som vet hur vi haft.. men nu vill ja bara att sambon ska ringa.. så klart idag måsta han va på en kurs över den stunden han eg sku ringa så nu ringer han 2h senare..så typiskt.varför just idag?!?!??! hahah.. konstigt nog så e ja redan sjukt hungrig..brukar aldri va hungrig nu när ja går hemma sjukskriven..men super hungri nu..å int nå dåligt humör alls idag..ska vänta å höra imorron va min gyn säger om ja ska fortsätta ta gulkroppshormonet.  å imorron måst ja ringa bvc för å få en snabb inskrivning.. måst få blodförtunnande från å m v6.. å så måst ja se imorron va dom säger om min kommande operation.

åh ja längtar så tills vi ska få fara på ul..när brukar första va?

Om man inte har anledning att göra ett tidigt ultraljud så är väl första i vecka 12 - 14 någon.
  • Migas
    Saima17 skrev 2018-05-20 19:27:41 följande:

Ja alltså ja vill ha onsda nu.. Dock fick ja höra av grannen att d e en väldigt gammalmodi ul apparat dom har dit ja ska.. d va jätte stor skillnad på vad man såg på den och hos min gynekolog. så ja tänker begära att dom skickar remiss t min gyn isf om hon int ser nå.. Ja man ska no tänka positivt även om int kroppen kan stöta bort en frisk graviditet men.. Så nojig.. herrigud. Ska å köpa mamma shorts imorron. mina e så spända. Ja ha helt glömt d me jobbet.. Ha vari så mkt bebis tänk..tack ja lär uppdatera imorron om ja får d

Hur trött får man va.. vi har världens längsta dörrklocks melodi.. Ja sov på soffan å hörde int svärfar ringa förrän andra gången.. Ja va helt svettig när ja vakna.. haha sjukt.

Lycka till idag, jag hoppas att det går bra.
  • Migas
    Anonym (Nina) skrev 2018-05-21 22:37:16 följande:

Tack för att du tänker på mig och håller tummarna! Blöder inte mer och vågade mig på ett cb digital nu i kväll, och det visade bara 2-3 veckor, och det stämmer inte alls med vare sig ägglossning eller det första graviditetstestet, tyvärr.

Så är helt inställd på ännu ett missed abortion

Hoppas att det går bra för dig och att det är testen som visar veckorna fel.
  • Migas
    Saima17 skrev 2018-05-23 13:17:25 följande:
    d gick så där.. to 30 min innan hon hitta livmodern. skyllde på att den låg bakåt. hitta en graviditetssäck.. e I v5.. Ska tebax v7.. Men ja boka in privat å för e int alls trygg me hon där..
    Låter som en vettig idé att boka privat om en utbildad barnmorska som borde vara van att utföra ultraljud (iom att hon gör det) har svårt att ens hitta livmodern. Även om hon verkar vara väldigt oprofessionell och dålig på sitt jobb så måste det väl ändå kännas skönt att hon hittade något denna gång till skillnad för en vecka sen? 

I den situationen du är i med en okunnig bm och dessutom måste börja med mediciner en viss vecka så låter det helt klart värt att lägga pengar på ett privat ultraljud som kanske har bättre utrustning och personal. Vad kostar ett UL privat? 
  • Migas
    Saima17 skrev 2018-05-29 05:54:21 följande:

Nä ja va mer rädd att alla symtom sku försvinna.. Men tji gick ja.. har illamående from hell varje da.. spyr flera ggr per da nu sen en vecka tebax. ömma bröst blir jätte åksjuk I bil humöravöningar som heter duga.. oj va ja längtar t v12 för å se om d försvinner haha

tyvärr får ja int byta hon som gör ultra.. För d e bara hon i kommun som gör d.. G I S S A om ja e arg!!!

imorron ska ja å sambon på ul.. hoppas så att larven behagar visa ett hjärta som tickar när ja mår så här jävla as.. haha... nu om 2h har ja arbetsintervju.. hoppas sååå att ja klarar mj från å spy å hoppas att ja får jobbet. sku va så nice.. En fast tjänst nu kunde int komma lägligare.

Lycka till på ul och jag hoppas att det gick bra på intervjun.
  • Migas
    Sommaren12 skrev 2018-05-29 07:41:04 följande:

Sambon kom hem och gjorde sin plikt haha :D Jag var dock tvungen att stiga upp direkt sen och iväg till jobb så jag hoppas inte alla simmare rann ut (sorry). Vet att man inte ska fundera på sånt men man gör ju det ändå...

Tror ni det e nån mening att ligga ikväll igen? Jag vet att det inte kan skada såklart men vet inte hur pungar fungerar haha, finns det nåt dugligt där inne när man redan legat på morgonen?

Vad härligt att ni fick till det idag. jag vet inte heller hur det fungerar men om du hade starkare test idag så hade jag nog väntat tills imorgon bitti om det hade varit möjligt (för öka chansen att det finns bra spermier).
  • Migas
    Sommaren12 skrev 2018-05-29 09:35:17 följande:

Mmm ja får se hur det blir. Han åker iväg tidigt imorgon, typ vid 4. Ska resa bort med jobb. Så tror att bästa chansnen är ikväll rent praktiskt. Men man behöver ju inte ha bråttom i säng iaf.

Aha okej, då förstår jag honom, men det är ju bättre ikväll än inget iaf.

[quote=78751333][quote-nick]Saima17 skrev 2018-05-29 10:29:33 följande:[/quote-nick]tack :) ja d kändes faktiskt jätte bra på intervjun.. Så nu e d bara å vänta t typ 11.6..[

Vad härligt att höra, hoppas nu att du får tjänsten också. lång väntan på besked, men kanske går fortare med ul och annat inplanerat emellan skönt att du slapp operationen också och att det fanns bättre lösningar.
  • Migas
    Saima17 skrev 2018-05-29 22:22:07 följande:

Ja e int inskriven än.. hon ringde idag.. nog en ja int ska gå t mer.. Ja förklara hur ja mådde å hon skratta å sa: ja d e ju no bra å.. För d tyder ju på att d e en graviditet där..

Lycka till idag och jag hoppas att det går bra på ul imorgon och att ni får se ett hjärta. Förstår inte vad hon har för attityd den där människan kanske inte ska jobba med människor liksom.

Har du testat att bara ta en tsk vatten/oboy eller vad som fungerade och sen vänta några minuter innan du tar nästa istället för att dricka för mycket åt gången? För mig fungerade kolsyrat vatten bättre än vanligt vatten, men det kanske du redan testat?

Har du testa att äta riven ingefära i varmt vatten eller ingefärstabletter? Enligt min bm ska det tydligen finnas en studie på att ingefära hjälper till att lindra illamående.
  • Migas
    Saima17 skrev 2018-05-30 08:18:15 följande:
    tack d gick jätte bra.. fick höra hjärtljud på lilla larven <3 är inte i v5+3 utan v 6+nånting.. Ja e helt I extas. tror att ja ha lega för högt upp på britsen förut men nu låg ja längre ner å då hitta hon direkt. men varför int säga då att kan du lägg dig längre ner?

sambon kom int me.. tror han blev lite skraj när ja börja noja om fall d int sku va hjärtljud. så han blev hemma.. synd men han kommer me på läkar besöket sen.

ha int testa me kolsyrat vatten. sku borda. d går om ja äter å sen lägger mj direkt å vila.. då spyr ja int.
    Härligt att höra och skönt att du verkar vara längre gången än hon först trodde. Jo, om hon anser att det är ett problem att du låg för högt upp så borde hon ju ha talat om det, tycker att det låter mycket märkligt att det skulle vara så. 

tråkigt för dig att inte ha honom med som stöd iom att du var orolig inför besöket, och synd för honom att han missade en chans att få höra bebis. När ska du på läkarbesök då?

Det skadar ju inte att testa tycker jag. Jag tyckte att det var mycket godare och lättare att dricka på något sätt då bubblorna tog bort lite av mitt illamående men sen finns det ju flera som tycker tvärtom också.  Men iom att du får behålla vätska om du vilar efter att du druckit, så tror jag inte att det är så stor risk för uttorkning,  vad jag hört så ska du inte ha fått behålla någon vätska alls i två eller tre dygn om du ska bli inlagd för dropp. Inte för att jag är någon expert men ändå. 
    Sommaren12 skrev 2018-05-30 09:08:02 följande:

Hade ägglossning igår. Kände att ägget släppte vid 14-tiden. Vi hade sex på morgonen och sen igen innan vi skulle sova. Nu har sambon åkt iväg med jobb. Känns så skönt att vi verkligen har gjort vad vi har kunnat denna gång. Hoppas hoppas hoppas det kan bli ett litet frö där inne. Återstår att se. Bim 10 juni.

Härligt att du känner att chansen finns denna månad och att du fick ägglossning tillslut.  
  • Migas
    Saima17 skrev 2018-06-07 04:07:05 följande:

Jag var på VUL i typ v4 å då såg man bara en gulesäck sen va ja I slutet av v5 å då såg man ett litet hjärta.. Ska idag åxå.. borde vara i v8 nu.. mår riktit illa.. vaknat för 1h sedan ä spytt ska int på ul förrän om 4,5h.. jei.. hoppas man klarar sj utan att spy. lycka till!!!

Hoppas allt gick bra idag.
  • Migas
    Miirree skrev 2018-06-06 22:32:32 följande:

Har inte varit så aktiv den senaste månaden, kom på i förrgår att mensen var 8 dagar sen och idag plussade jag ! Så otroligt glad, hoppas allt går vägen nu! :D

Grattis vad roligt och vad skönt att du helt kunde släppa stressen så att du lyckades missa att mensen skulle ha kommit för någon vecka sedan.
  • Migas
    Sommaren12 skrev 2018-06-07 07:32:47 följande:

Bim-3 idag och jag fick ett infall att ta ett test. Blankt. :( Tyckte när jag vred och vände på det att jag anade ett vääääldigt svagt streck men det var nog bara mina ögon som såg vad de ville se. Förra gången jag var gravid var det blankt på bim-2 och fick sen plus på bim+1 men jag känner mig ändå inte hoppfull. 

Jag börjar tröttna på bebisverkstad rejält. Känner mig som en robot och ämnet känns så slitet. Jag tror snart inte jag orkar mer. Kanske bara ska ge upp detta och försöka njuta av livet som det är. Har ju en underbar snart sexåring. Känns som jag aldrig kommer att bli gravid igen. Verkar inte va meningen liksom. :(

Hoppas att det bara var för tidigt att testa och att inte mensen kommer i helgen.

Förstår att du tycker att det är jobbigt att försöka få syskon när det tagit sån tid utav olika anledningar. Det måste också vara extra tungt när du har en sambo som inte verkar speciellt intresserad. Hoppas att det är din tur nu eller snart.
  • Migas
    Saima17 skrev 2018-06-07 11:35:30 följande:
    d gick super!!! ja e så lycklig!! har lilla larven på bild nu på kylen.. åh ja längtar så nu tills sambon kommer hem.. Men e länge kvar t dess.. Men ja e absolut int ensam hemma mer
    Saima17 skrev 2018-06-07 11:36:43 följande:

kom just hem från vul. fick se ett starkt <3 picka!! 8.6mm stor liten filur som är i v6+6. fick äntligen primperan utskrivet mot illamåendet. hon skrev även påminnelse åt rdg att skriva remiss till special mödravården åt mj. hon e helt enkelt bäst min gynekolog!!! efter att ha träffat henne idag känner ja mj lugn. Ha redan tagi en primperan å känner inget av illamående.. herregud vilken lättnad. inskrivning nästa vecka.. jeei!!!!

Men vad härligt, vecka 8 redan alltså och härligt med en bild att kolla på Vad skönt att du fick tabletter utskrivet mot illamåendet som verkligen fungerar så du slipper gå och må dåligt hela dagarna istället för att kunna njuta av illamåendet.  

Förstår att du längtar till sambon kommer hem, han hinner inte hem till inskrivningen?
    Sommaren12 skrev 2018-06-07 13:08:26 följande:
    Hoppas med det. Ja, det är klart att det hade känts lite lättare om min sambo hade varit lika längtade, då hade vi kunnat bära det jobbiga tillsammans. Nu drar jag mig undan och blir ledsen i ensamhet. Vi kan prata om det, men jag känner inte att har så mycket att tillföra som får mig att må bättre på den punkten. Jag är tacksam att han har lagt en extra manke till denna omgång. Efter att ha jobbat en hel natt och inte sovit innan dess så skyndade han hem för att mysa med mig. Den nivån har det inte varit tidigare, utan mest "det får hända när det händer"
    Jo precis, det hade nog varit lättare mentalt om ni varit två engagerade i  hela denna "berg- och dalbane- resan", så att du hade sluppit känna dig så ensam i göra så det kan lyckas. Skönt dock att var lite mer engagerad denna gång, kanske ett tecken på att han har insett ännu mer vad det det betyder för dig och är beredd att kämpa mera. 

• Migas
    Saima17 skrev 2018-06-08 20:50:38 följande:

ankmamma & sommaren12 vet ni va...
    åh fick just världens bästa besked...jag har fått ordinarie tjänst!!! 
    nu har ja bara ett dilemma..när ska ja berätta? ja ha int jobba på det här stället tidigare.. ja kommer va i ca v15 när ja börjar..å prövotid på 4 måander..ja hinner just å just gå prövotiden ut när ja behöver gå på mammaledigt..nå d ska ordna sj..men så konstigt att allt löser sj på en gång..bebis och jobb.. :D ja e så lycklig!!

Grattis, vad härligt att du fick en fast tjänst så lägligt.  

Hur tänker du kring när du ska berätta? Jag tror att jag skulle berätta först efter RUL, om det är möjligt utan att det syns alltför mycket innan dess, för att man då vet mer om hur det är med barnet och arbetsgivaren har dessutom hunnit skaffa sig en bättre uppfattning om dig och hur du fungerar på tjänsten. 
  • Migas

Tänkte uppdatera här eftersom jag var med i tråden i början av året då jag väntade på att få ett pluss.

Den 15 oktober så föddes Lillasyster, tre dagar innan beräknat datum

Svar på tråden Följas åt till ett plus!