• sussjohansson

Vi som vill plussa i oktober

Halva september har hunnit gå och vi är säkert några som fått mensen nu i september och istället hoppas på plus i oktober? Välkommen hit isåfall <3 

• Svar på tråden Vi som vill plussa i oktober
  • Elliot1
    Jooosen skrev 2017-10-20 13:10:01 följande:

Du har rätt ska testa imorn om den inte kommit.. känner inget mol eller nåt. Lite ömma bröstvårtor bara!

Gör det. Besviken blir man ju oavsett om man får neg test eller mens. DOCK håller jag tummarna för dig! Man behöver ju absolut inte känna något, alla är olika. Jag har inte fått min mens heller än. Mensvärken som jag haft i typ en vecka verkar komma och gå :/
  • CarolineHF

Hej tjejer! Hoppar in här! :) Första försöket med andra barnet och BIM -4! Har haft molvärk till och från denna veckan och idag har jag fått ömma bröstvårtor. Men det känns lite tidigt att få ömma bröstvårtor pga graviditet!? Lycka till ni som väntar på svar!

• Anonym (Kram)
    eiifos skrev 2017-10-20 12:38:46 följande:

Plussade förra veckan och la ut bild här , va så glad då vi försökt i 1 år. I tisdags var jag på hälsosamtalet hos bm och när jag kommer på jobbet en timme efteråt så bara hugger de till i rygg och mage och jag känner hur jag börjar blöda.. åker upp akut på gyn och där fastställer dom via vaginalt ultraljud att jag har ett pågående missfall ( v7+1 ) så otroligt ledsen och totalt förstörd åker jag där ifrån och är tvungen att släppa bomben för sambon när han kom hem på lunch :(

Nu vill jag bara blöda klart och hamna i fas känslomässigt och kroppsligt så vi kan försöka igen :(

Grattis till alla er som plussat : )

Usch, tråkigt. Har varit med om samma sak i augusti, MF v7. Världen rasar samman och det får den göra, det är okej. Man får vara hur ledsen man vill. Men vill ändå ge lite peppande ord att det går över och du är långt ifrån ensam, detta är SÅ vanligt (men det pratas för lite om det). Eftersom det är så pass tidigt så får man försöka övertyga sig själv om att det är en försenad mens. Tiden går fort, snart är ni där igen. Kram!
  • Jooosen
    Elliot1 skrev 2017-10-20 16:48:29 följande:

Gör det. Besviken blir man ju oavsett om man får neg test eller mens. DOCK håller jag tummarna för dig! Man behöver ju absolut inte känna något, alla är olika. Jag har inte fått min mens heller än. Mensvärken som jag haft i typ en vecka verkar komma och gå :/

Ja precis! Kanake tar ett nu här snart eller väntar tills imorn... ska du testa?? Tack håll tummar o tår haha
    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Elliot1
    Jooosen skrev 2017-10-20 17:08:57 följande:

Ja precis! Kanake tar ett nu här snart eller väntar tills imorn... ska du testa?? Tack håll tummar o tår haha

Gör det ;) Jag ska nog testa ikväll enbart för att jag inte kan sluta tänka på det annars.. Men var ju negativt igår så får se. Har två test kvar så kan även kolla med morgonurin imorgon om inte mensen kommer. Åh spännande. Håller alla tummar och tår!!!
  • Jooosen
    Elliot1 skrev 2017-10-20 17:27:01 följande:

Gör det ;) Jag ska nog testa ikväll enbart för att jag inte kan sluta tänka på det annars.. Men var ju negativt igår så får se. Har två test kvar så kan även kolla med morgonurin imorgon om inte mensen kommer. Åh spännande. Håller alla tummar och tår!!!

Tvärnegativt här :(
  • Elliot1
    Jooosen skrev 2017-10-20 17:37:39 följande:

Tvärnegativt här :(

Fan också :( Själv sitter jag på bussen och det känns veeeeerkligen som att jag började blöda precis...
  • Elliot1
    Elliot1 skrev 2017-10-20 17:55:34 följande:

Fan också :( Själv sitter jag på bussen och det känns veeeeerkligen som att jag började blöda precis...

Japp, där kom mensen ja....
  • saijda

Obs! Ber om ursäkt i förväg om det är äckligt!

Gud så märkligt - har inte haft en blödning sedan imorse men varje gång jag har gått på toa så har det kommit röttrosa i toaletten och på pappret. Nu när jag var på toa så var det i stort sett inget röttrosa alls, varken i toaletten eller på pappret.

Kan mensen vara så kort som knappt 1,5 dag ? Och är det mens i såna fall? ;0

• Jooosen
    Elliot1 skrev 2017-10-20 17:55:34 följande:

Fan :( trisst!!

Undrar vad min mens e?
Svar på tråden Vi som vill plussa i oktober