Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL
Fler som har bf maj 2018 och väntar syskon som vill följas åt här på familjeliv?
Fler som har bf maj 2018 och väntar syskon som vill följas åt här på familjeliv?
Känner med dig. Så jobbigt med ovisshet och väntan. Vilken dag ska du på nytt vul?
Skönt att det blivit bättre.
Jag blir lite nojig när alla säger "det blir bättre efter vecka 12" men det inte blir det. Känns nästan sämre nu. De va en tid efter att jag börjat med tabletterna som de kändes bättre men sen blev jag dålig igen. Hade en veckas semester förra veckan men känner mig inte alls utvilad. Känner att jag inte får tid till att vila riktigt ordentligt. Oftast är sonen hemma, jag drar det tunga lastet, blir naturligt så när jag vabbar eftersom jag jobbar kväll eller jobbar hemma å då blir det lättare om jag gör det. Känner för en sjukskrivning, åka hem till familjen och bara vila upp mig en vecka eller två. Men samtidigt vill jag inte förlora pengar och har ganska mkt ansvar nu på jobbet året ut (ska ta emot 4 studenter en vecka på varje). Såklart är hälsan viktigast och jag vet att inte allt hänger på mig. Ska fundera lite på hur jag vill göra. På fredag ska jag ju till bm iafoch göra ultraljud. Så kan prata med henne samtidigt. Tack för att du svara <3
Brukar bara läsa i dem här maj tråden och skriva i en annan men är också gravid (12+5) . Ville bara säga att för mej har illamåendet inte heller lättat efter v 12. Alla tjatar men det lättar inte alltid då för alla helt enkelt. Men om inte lergian comp hjälper finns primperan att få och någon b-vitamin kan dom också skriva ut. Ville bara tipsa om att det finns mer hjälp att få. Och tänk på din hälsa först så att du orkar. Men förstår att det inte är kul att förlora massa pengar eller att man känner sig som en belastning men tänker att det är lång tid kvar av graviditeten som man ska orka med. Hoppas du mår bättre snart!
Jag är i vecka 12 nu och mitt illamående har också blivit värre, kräker 2-3 gånger om dagen. Lider också av enorm trötthet men mår oftast sämre om jag tar en lugn dag och bara går hemma. Mår inte alls bra av inte göra något. Har ju sju hästar, varav fem hästar rids och visst är det tufft att både rida och göra två timmars hårt stallarbete och dessutom har träningar mellan 16-21 tre dagar i veckan, tävlingar på helgerna m,m Visa dagar är jag helt slutkörd men mår inte bättre de få dagarna jag har unnat mig halvdagar i stallet. Att vara hemma och vila har bara gjort mig ännu tröttare och deppig. Sen sitter mycket i huvudet hur man själv upplever och ser på saker. Men självklart hoppas jag att att jag snart mår bättre. .
Här slutar min gravid resa för den här gången. Fick veta nu på kub att graviditeten stannat av i v 8. Känns så tomt och konstigt. Jag mår fortfarande så illa och känner mig så gravid. Lycka till nu till er andra.
Här slutar min gravid resa för den här gången. Fick veta nu på kub att graviditeten stannat av i v 8. Känns så tomt och konstigt. Jag mår fortfarande så illa och känner mig så gravid. Lycka till nu till er andra.
Var på ett nytt försök på kub idag, även denna gång gick jag därifrån ovetandes. Nu var mina blodprov för gamla så fick ta nya, plus att bebis är för liten om man tänker till sista mensen. Så frustrerande och ovisst, får vänta till nästa vecka för att få något typ av svar hur allt ligger till. Har över tagit cellprov idag...
Lider med er som mår så dåligt av illamående och trötthet, ångesten är olidlig. Man känner sig så otillräcklig på alla plan, jobb , hemma ...
hoppas att ni mår bättre snart !