Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL
Fler som har bf maj 2018 och väntar syskon som vill följas åt här på familjeliv?
Fler som har bf maj 2018 och väntar syskon som vill följas åt här på familjeliv?
Idag går jag in i vecka 10 och sen en vecka tillbaka så kräker jag, mestadels morgonen men visa dagar även senare. Jag mår dock mycket bättre än föra graviditeten då kräkte jag hela tiden även på natten. Trött och en enorm hunger har gjort att jag redan gått upp 3 kg.
Hur mår ni andra? Har ni gåt upp i vikt något?
Fått tid för vul på fredag för att jag är så orolig när jag inte känner något tecken. Är så nervös nu. Hoppas på det bästa och att få se ett levande liv därinne.
Fått tid för vul på fredag för att jag är så orolig när jag inte känner något tecken. Är så nervös nu. Hoppas på det bästa och att få se ett levande liv därinne.
Har bytt mvc denna graviditet och träffade min nya barnmorska för första gången idag. Tyckte om min som jag hade förra graviditeten också, men vilken skillnad det var på själva servicen. Direkt när jag berättade om mina blödningar kollade hon upp ultraljudstider utan att jag frågade efter det och erbjöd mig en tid redan ikväll :) här i Skåne ska man egentligen ha fyllt 33 år för att göra kub men hon erbjöd mig det också. Wow. Kände mig så sedd.
Har bytt mvc denna graviditet och träffade min nya barnmorska för första gången idag. Tyckte om min som jag hade förra graviditeten också, men vilken skillnad det var på själva servicen. Direkt när jag berättade om mina blödningar kollade hon upp ultraljudstider utan att jag frågade efter det och erbjöd mig en tid redan ikväll :) här i Skåne ska man egentligen ha fyllt 33 år för att göra kub men hon erbjöd mig det också. Wow. Kände mig så sedd.
Va härligt bemötande :) jag fyller 33 om 1,5 månad o fick till svar att jag fick boka privat. (Trots att åldersgränsen slopad vid årsskiftet här i Skåne)
Lycka till :)
Men så tråkigt att ni inte blev erbjudna kub. Visste inte att de ska slopa åldersgränsen här, så bra. Här ni bestämt om ni ska göra kub privat eller inte?
Läste en artikel om det, beslutet togs tidigare i år men skulle då först gälla 2018. Sa även detta till MVC, men de hjälpte föga. Har gjort IVF o redan betalat ca 65000kr, så får snällt lägga till ett par tusen till. Har bokat privat, känns ju som en milstolpe att förhoppningsvis få se att allt ser ok ut efter 12 fulla veckor även om de inte är ngn garanti.
Fick se en liten knodd på 33 mm med ett litet fint tickande hjärta <3 nu känns det lite mer verkligt även om jag fortfarande blöder lite. Åtminstone idag ska jag släppa oron :)
Nä, usch så dåligt av dem att inte ge er ett kub. Men då har ni sett den lilla på ett tidigt ultraljud eller? (Har för mig att det brukar vara rutin på de flesta ställen då man gjort ivf).