• Anjaheterjag

Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL

Fler som har bf maj 2018 och väntar syskon som vill följas åt här på familjeliv?

• Svar på tråden Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL
  • linnea12533
    Trea2018 skrev 2017-10-20 19:03:05 följande:

Å så jobbigt! Det är förstås en olidlig väntan. När jag gjorde ul i v6 tyckte gyn att fostret va lite litet, och jag visste exakt när ägglossning var eftersom jag var på undersökningar fick ägglossningsstimulerande spruta. Så då blev jag väldigt nervös. Men två veckor senare hade den växt på sig. Tydligen kan de ibland ligga knepigt till och det är jättesvårt att mäta när de är så små.

Håller tummarna och hoppas att det ser fint ut om två veckor!

Tack, hoppas det är detsamma för mig.
  • Iväntanpånr2

Hej : ) Längesen jag skrev här inne.

Väntar ju barn nr2 och va idag på kub. Flyttad från 7e till 4e Maj .

Bor i Kärra i Göteborg .

• marsen

Mina graviditetssymtom har i princip försvunnit de senaste dagarna. Bröstvårtorna som tidigare varit så ömma att man inte ens kunnat nudda dom kan jag nu röra utan problem. Matstockningskänslan upp i halsen är borta. Fortfarande trött och att jag inte kan dricka kaffe. Men det känns annorlunda! Hur får man ett vul? Det känns outhärdligt att vänta till rul innan man får veta om det är något där inne.

• Charlieellerså
    marsen skrev 2017-10-27 16:54:09 följande:

Mina graviditetssymtom har i princip försvunnit de senaste dagarna. Bröstvårtorna som tidigare varit så ömma att man inte ens kunnat nudda dom kan jag nu röra utan problem. Matstockningskänslan upp i halsen är borta. Fortfarande trött och att jag inte kan dricka kaffe. Men det känns annorlunda! Hur får man ett vul? Det känns outhärdligt att vänta till rul innan man får veta om det är något där inne.

I vilken vecka är du? Det är från runt v 10 spök veckorna kan börja då symptomen avtar och man inte hunnit börja känna rörelser ännu
  • Charlieellerså

Hur mår alla?

Jag har fortfarande massor av symptom men känner mig orolig då jag fått veta att jag har bakterier i urinen. Påbörjat kåvepeninkur nu men när jag tänker efter sp har av haft symptom som sveda, trängningar varit sjukt frusen i flera veckor.ingen feber dock. Är så rädd att fostret hunnit ta skada.

• EnLitenTrea

Hej alla,

Mina blödningar har minskat rejält, så otroligt skönt.

Var på Kub i måndags men bebis vägrade att ligga rätt så efter 45 min fick vi ge upp, ny tid på måndag. Hoppas verkligen få svar då... ska även ta cellprov på måndag för att se om jag har cellförändringar med tanke på blödningarna. Jag har fortfarande inga symptom förutom trött och andfådd .

Trevlig helg!

• marsen
    Charlieellerså skrev 2017-10-27 18:09:41 följande:

I vilken vecka är du? Det är från runt v 10 spök veckorna kan börja då symptomen avtar och man inte hunnit börja känna rörelser ännu

Gick in i vecka 11 idag, så det kan ju stämma riktigt bra! Men det känns länge till rul nu..
  • Charlieellerså
    EnLitenTrea skrev 2017-10-27 20:31:57 följande:

Hej alla,

Mina blödningar har minskat rejält, så otroligt skönt.

Var på Kub i måndags men bebis vägrade att ligga rätt så efter 45 min fick vi ge upp, ny tid på måndag. Hoppas verkligen få svar då... ska även ta cellprov på måndag för att se om jag har cellförändringar med tanke på blödningarna. Jag har fortfarande inga symptom förutom trött och andfådd .

Trevlig helg!

Vad skönt att du inte blöder lika mycket. Hoppas cellprovet går bra och att bebis är mer medgörlig på måndag. Trevlig helg
  • linnea12533
    Charlieellerså skrev 2017-10-27 18:13:45 följande:

Hur har det gått för dig ?

Tack för omtanken. Ytterligare en vecka av ovisshet kvarstår. I måndags var jag så nere och bara grät och var helt förstörd så mina arbetskompisar började undra vad som stod på. Inte lätt när man inte vill berätta för nån. Valde iaf att berätta för chefen. Sen vissa dagar går lite bättre när man orkar bita ihop och försöka tänka på annat. Men jag är orolig som bara den för känner ju som sagt inga symtom heller på att vara gravid. Då blir man ju ännu mer orolig.
Svar på tråden Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL