• Anjaheterjag

Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL

Fler som har bf maj 2018 och väntar syskon som vill följas åt här på familjeliv?

• Svar på tråden Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL
  • Lenen

Hej hej!

Det här är första gången jag skriver här på FL. Jag väntar nu mitt fjärde barn, har två pojkar som är fyra och snart sex. I juni i år förlorade vi våran dotter i v 28. Väntar nu nytt lillasyskon och jag tror vi alla i familjen är lika oroliga för att det inte kommer gå denna gången. Jag är helnojig, trots två ultraljud med hjärta som slår. Barnen undrar om denna bäbisen också kommer dö...

Tråkigt att höra om er som mist era små! Det är lika svårt och ovärdigt varje gång det händer, man börjar ju älska den så fort man vet att den finns...

Jag vet att det finns en änglatråd för alla oss som förlorat barn och sedan blir gravida igen men de följs åt på Facebook, det har inte jag.

Jag tänker att jag följer er och hänger med här.

Ha en bra dag!

/Lenen

• vinterbebis12
    Charlieellerså skrev 2017-11-01 09:06:00 följande:

Tack snälla ni för värmande ord. Har precis tagit cytotec så nu är det bara att vänta. Ingen hejd på tårarna i dag. I går var jag mest tom. Jag vet att många med mig har gått igenom det här men det känns så sorgligt att behöva tänka om och att bebisen jag och resten av familjen vågat börjat längta efter inte kommer. Mitt sött att klara det här är att jag vill köpa hem gravtest och sikta framåt på när vi kan försöka igen. Jag måste ha något positivt att hänga upp mig på. Och titta på de tre fina barn jag redan har. Stor kram till er alla.

Åh va jobbigt. Är du hemma och tar cytotec? Jag tog mina sista tabletter igår. Tänker på dig
  • Charlieellerså
    vinterbebis12 skrev 2017-11-01 11:31:18 följande:

Åh va jobbigt. Är du hemma och tar cytotec? Jag tog mina sista tabletter igår. Tänker på dig

Vad tungt. Hur har det gått för dig? Har det kommit ut som tänkt? Jag är hemma. Tog de 4 cytotec jag fick med mig kl 9 men känner ingenting ännu. Är så rädd att det inte ska komma igång. Ska ringa till avdelningen om det inte sätter i gång under dagen.
  • vinterbebis12
    Charlieellerså skrev 2017-11-01 11:41:36 följande:
    Vad tungt. Hur har det gått för dig? Har det kommit ut som tänkt? Jag är hemma. Tog de 4 cytotec jag fick med mig kl 9 men känner ingenting ännu. Är så rädd att det inte ska komma igång. Ska ringa till avdelningen om det inte sätter i gång under dagen.
    Mitt började av sig självt med rygg och magsmärtor i ett dygn. När det beslutades om avbrytande tog jag 3 + 2 cytotec och då var jag var inlagd. Det tog fyra timmar innan merparten samt fostret kom ut i samband med att de undersökte mig och tryckte på magen. Jag var ju rejält sjuk så det behövde komma ut snabbt. Jag fick 2 cytotec även precis efteråt. Jag tyckte inte det gjorde jätteont men hade mycket smärtlindring och du har ju också fött barn vilket brukar underlätta. Det fanns rester kvar igår så jag fick tre cytotec till och nu ska det mesta vara ute. Tänker på dig sagt.
  • Charlieellerså
    vinterbebis12 skrev 2017-11-01 12:17:12 följande:

Mitt började av sig självt med rygg och magsmärtor i ett dygn. När det beslutades om avbrytande tog jag 3 + 2 cytotec och då var jag var inlagd. Det tog fyra timmar innan merparten samt fostret kom ut i samband med att de undersökte mig och tryckte på magen. Jag var ju rejält sjuk så det behövde komma ut snabbt. Jag fick 2 cytotec även precis efteråt. Jag tyckte inte det gjorde jätteont men hade mycket smärtlindring och du har ju också fött barn vilket brukar underlätta. Det fanns rester kvar igår så jag fick tre cytotec till och nu ska det mesta vara ute. Tänker på dig sagt.

Åh vad jobbigt : ( Hoppas allt är ute för dig nu. Tack så mycket och detsamma. Händer inget här så jag ringer då telefontiden börjar vid 13. Känns som att jag hellre ligger på avdelning om det blir långrdraget och inte kommer igång som det ska.
  • pandoraDiem

Så ledsen för er skull tjejer. Det finns inget bra att säga, men ni ska veta att jag tänker på er <3

• Charlieellerså
    pandoraDiem skrev 2017-11-01 14:34:06 följande:

Så ledsen för er skull tjejer. Det finns inget bra att säga, men ni ska veta att jag tänker på er <3

Tack <3
  • linnea12533
    Charlieellerså skrev 2017-11-01 12:26:52 följande:

Åh vad jobbigt : ( Hoppas allt är ute för dig nu. Tack så mycket och detsamma. Händer inget här så jag ringer då telefontiden börjar vid 13. Känns som att jag hellre ligger på avdelning om det blir långrdraget och inte kommer igång som det ska.

Hur har det gått för dig? Du ska veta att jag tänker på dig. Skickar en stor styrkekram.
  • Charlieellerså
    linnea12533 skrev 2017-11-01 17:14:26 följande:

Hur har det gått för dig? Du ska veta att jag tänker på dig. Skickar en stor styrkekram.

Tack snälla du <3 Nu blöder jag som bara den och det känns både så hemskt och samtidigt skönt att det satt igång. Inte så ont men det är mentalt jobbigt.
  • Zanda

Men herregud vad sorgligt att gå in och läsa här tjejer....Lider med er Charlieellerså och vinterbebis12...snyft! Tyckte mitt tidiga missfall i v.6-7 var förvånansvärt jobbigt, så kan knappt tänka mig hur ni har det! Vinterbebis12, gick det inte att göra något alls alltså...vilken sorg med er dotter.

Och Lenen, fyyyy vad hemskt. Vet de varför det blev så med er lilla dotter?

Vi har hunnit försöka en gång till efter missfallet men blev inget, hade konstig ÄL så hormonerna och kroppen var nog inte redo. ÄL nästa vecka igen så nu siktar vi på en jul/aug bebis. Om det är nån som är sugen på att följas åt framåt antingen här eller i ny tråd så vill jag gärna det!

Stor kram till er alla som har det jobbigt! <3

Svar på tråden Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL