• Anjaheterjag

Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL

Fler som har bf maj 2018 och väntar syskon som vill följas åt här på familjeliv?

• Svar på tråden Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL
  • EnLitenTrea
    pandoraDiem skrev 2017-10-19 09:21:11 följande:

Skönt att allt var okej med bäbisen, men förstår dig, det är inte kul att blöda. Hoppas det bara är någon ofarlig blödning. Fler än man tror som blöder i tidig graviditet, det så iaf hon som gjorde ultraljudet på mig. De tror att jag blöder pga den tomma hinnsäcken bredvid den med foster i, men såklart svårt att veta säkert. Blev erbjuden kub så ska på ultraljud igen om typ 3 veckor så kanske får mer svar då.

Ja det är verkligen många som blöder i tidig grav, jag har aldrig ens tänkt på det. Idag känns det som att blödningen avtagit lite, men vågar inte hoppas för mycket . På måndag ska jag göra kub, känns som en väldans milstolpe, hoppas att kunna njuta lite efter det beroende på resultatet då.

Vad säger dom om hinnsäcken? Kommer den stanna kvar hela grav?

Har ni berättat för era barn att dom ska få syskon?

Vi tänkte berätta efter Kun resultaten, men dom har nog redan börjat ana. Mycket prat om bebis och syskon :)
  • Trea2018
    EnLitenTrea skrev 2017-10-19 11:16:49 följande:

Ja det är verkligen många som blöder i tidig grav, jag har aldrig ens tänkt på det. Idag känns det som att blödningen avtagit lite, men vågar inte hoppas för mycket . På måndag ska jag göra kub, känns som en väldans milstolpe, hoppas att kunna njuta lite efter det beroende på resultatet då.

Vi tänkte berätta efter Kun resultaten, men dom har nog redan börjat ana. Mycket prat om bebis och syskon :)

Vi har samma plan, KUB först och sen berätta. Men min yngsta har redan noterat att ?mamma har tjock mage? så vi får väl se om de hinner fatta innan dess, 3v kvar...
  • EnLitenTrea
    Trea2018 skrev 2017-10-19 15:13:31 följande:

Vi har samma plan, KUB först och sen berätta. Men min yngsta har redan noterat att ?mamma har tjock mage? så vi får väl se om de hinner fatta innan dess, 3v kvar...

Haha min oxå, men mamma vilken tjock mage du har ...
  • pandoraDiem
    EnLitenTrea skrev 2017-10-19 11:16:49 följande:

Skönt att kub närmar sig. De vet inte riktigt vad som kommer hända med hinnsäcken, antingen absorberar kroppen den eller så blöder jag ut den eller så blir den kvar.

Vår son är bara 1 år så även om vi berättat så förstår han nog inte :) Vi har inte berättat för någon än, men närmsta familjen kommer ner nu när sonen fyller 1 så då berättar vi nog.
  • linnea12533

Ni som har barn som påpekat att ni har tjocka magar, vilken vecka är ni i nu och syns era magar rejält redan??? Jag har gått in i v 9 o min är typ som vanligt.

• vinterbebis12
    pandoraDiem skrev 2017-10-19 16:33:56 följande:
    Skönt att kub närmar sig. De vet inte riktigt vad som kommer hända med hinnsäcken, antingen absorberar kroppen den eller så blöder jag ut den eller så blir den kvar.

Vår son är bara 1 år så även om vi berättat så förstår han nog inte :) Vi har inte berättat för någon än, men närmsta familjen kommer ner nu när sonen fyller 1 så då berättar vi nog.
    Min tomma hinnsäck absorberades. Lycka till på KUB!
  • vinterbebis12
    linnea12533 skrev 2017-10-19 16:38:39 följande:

Ni som har barn som påpekat att ni har tjocka magar, vilken vecka är ni i nu och syns era magar rejält redan??? Jag har gått in i v 9 o min är typ som vanligt.

Jag är i vecka 11 nu. På dagen syns bara lite men på kvällen blir jag svullen. Behöver äta hela tiden för att slippa må illa så tror den är lite svullen av det med. Vi ska vänta till vecka 14 då vi fått svar på NIPT samt gjort UL igen innan vi berättar för barnen. Våra familjer samt några kompisar vet.
  • EnLitenTrea

Jag är i v 12, jag är oxå väldigt svullen på kvällen
  • Trea2018

Jag har lagt på mig två kilo pga av allt småätande, mitt i allt illamående är jag ändå konstant hungrig. Det känns som allt det satt sig på magen men jag tycker nog den putar framåt lite mer än om jag bara skulle lagt på i normala fall. Men det är ju absolut inget konstigt att magen inte syns i vecka 9! Njut av att kunna ha dina vanliga kläder ett tag till, jag har mest rymliga blusar nu för diskretionens skull :)
  • Charlieellerså

Jag är jättesvullen på morgonen men på dagen syns inget vilket inte är så konstigt då liten i magen är runt 3 cm och livmodern som en apelsin typ. : ) Tror jag lagt på mig ett välbehövligt kilo eller två. Börjar längta efter att få känna rörelser nu. Ca v 10+0 i dag.

Svar på tråden Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL