• Anjaheterjag

Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL

Fler som har bf maj 2018 och väntar syskon som vill följas åt här på familjeliv?

• Svar på tråden Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL
  • Charlieellerså
    linnea12533 skrev 2017-10-14 14:03:01 följande:

Mår ni illa allihop? Jag känner ju inget illamående och det gör mig nervös och orolig. Bf 30/5

Efter att ha läst massor av ilägg; alla mår absolut inte illa. För mig har det varit olika för varje graviditet
  • EnLitenTrea
    Echinacea skrev 2017-10-14 09:20:59 följande:

Idag går jag in i vecka 10 och sen en vecka tillbaka så kräker jag, mestadels morgonen men visa dagar även senare. Jag mår dock mycket bättre än föra graviditeten då kräkte jag hela tiden även på natten. Trött och en enorm hunger har gjort att jag redan gått upp 3 kg.

Hur mår ni andra? Har ni gåt upp i vikt något?

Jag har mått bra första 9 veckorna tills jag började blöda. Nu känns det mest för jäkligt :(

Jag har gått ner 0,5 kg men tror det beror på att jag inte kunnat hålla igång min vanliga träning.
  • EnLitenTrea
    linnea12533 skrev 2017-10-14 14:03:01 följande:

Mår ni illa allihop? Jag känner ju inget illamående och det gör mig nervös och orolig. Bf 30/5

Jag har knappt mått illa alls denna grav, mina andra två var jag helt utslagen av illamående. Så det kan verkligen variera
  • EnLitenTrea

Ni som oxå blött, blöder eller gjort detta i tidigare grav.

Hur har ni gjort med träning? Blev ni rekommenderade att bara vila?

Jag blir knäpp av detta, är van att träna 4-5 ggr i veckan och nu ingenting. Körde ett enklare pass idag men är ju livrädd att det ska börja blöda mer. Suck ....

ska träffa läkare på tisdag och hoppas kunna få lite mer hjälp då än vad jag fått på gynakuten.

• pandoraDiem
    EnLitenTrea skrev 2017-10-14 16:37:34 följande:

Ni som oxå blött, blöder eller gjort detta i tidigare grav.

Hur har ni gjort med träning? Blev ni rekommenderade att bara vila?

Jag blir knäpp av detta, är van att träna 4-5 ggr i veckan och nu ingenting. Körde ett enklare pass idag men är ju livrädd att det ska börja blöda mer. Suck ....

ska träffa läkare på tisdag och hoppas kunna få lite mer hjälp då än vad jag fått på gynakuten.

Vågar inte heller träna, jättejobbigt. Du får gärna berätta vad läkaren sa när du träffat hen sen.
  • marsen
    Echinacea skrev 2017-10-14 09:20:59 följande:

Idag går jag in i vecka 10 och sen en vecka tillbaka så kräker jag, mestadels morgonen men visa dagar även senare. Jag mår dock mycket bättre än föra graviditeten då kräkte jag hela tiden även på natten. Trött och en enorm hunger har gjort att jag redan gått upp 3 kg.

Hur mår ni andra? Har ni gåt upp i vikt något?

Har inte vågat väga mig. Har ätit konstant de 6 senaste veckorna. Ska på inskrivning på torsdag och då blir det svart på vitt.... Hua!
  • EnLitenTrea
    pandoraDiem skrev 2017-10-14 18:01:32 följande:

Vågar inte heller träna, jättejobbigt. Du får gärna berätta vad läkaren sa när du träffat hen sen.

Det ska jag absolut göra
  • Trea2018

Ang. träning så sa min gynekolog att jag skulle träna lugnt, inga tunga luft och avstå från sex medan jag blöder. Men jag har ärligt talat inte varit sugen på något av det pga illamående och trötthet. Men jag hade önskat kunna träna, känns ju som man tappar mycket nu som blir svårt att ta igen sen när magen börjar växa. Har också lagt på mig, två kilo skulle jag gissa pga småätande. Men det får de va vara värt :)

• Trea2018
    pandoraDiem skrev 2017-10-12 10:07:24 följande:

Åh vad skönt att allt såg bra ut :) kunde de se varför du blödde? Nä visst är det konstigt att vul inte ingår som rutin, får man inte kub gratis så är ju iofs det första gratis ul man blir erbjuden i mitten av graviditeten. Ta nu hand om dig och passa på att vila upp dig så gott det går.

Nej det fick jag inte riktigt svar på. Men man såg att det var utanför själva graviditeten. Hon tryckte specifikt på att akta sig för tunga lyft så det kan ju ha varit något sådant. Har jobbat med endel tunga grejer på tomten, och det var ju så här i efterhand lite onödigt...
  • EnLitenTrea
    Trea2018 skrev 2017-10-16 18:56:59 följande:

Ang. träning så sa min gynekolog att jag skulle träna lugnt, inga tunga luft och avstå från sex medan jag blöder. Men jag har ärligt talat inte varit sugen på något av det pga illamående och trötthet. Men jag hade önskat kunna träna, känns ju som man tappar mycket nu som blir svårt att ta igen sen när magen börjar växa. Har också lagt på mig, två kilo skulle jag gissa pga småätande. Men det får de va vara värt :)

Hur länge har du blött nu? Och hur mycket ?

För mig är det 3 v på onsdag och jag blöder som en sparsam mens, men konstant :( kissar jag droppar det blod...
Svar på tråden Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL