• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • Bli3ifamiljen
    Mariana79 skrev 2018-02-13 17:09:52 följande:

Tar ovitrelle dubbeldos ikväll = äggplock på torsdag. Må detta var denna gång det lyckas!!

Lycka till!
  • Bli3ifamiljen
    Madeeleenee skrev 2018-02-14 16:20:12 följande:

Hej! Tänkt uppdatera, inte varit inne på mycket länge. Vårt ET i september i Falun misslyckades tyvärr. Kraschade helt och blev sjukskriven till början på januari. Gjorde ett FeT i slutet på januari som trots alla odds lyckades! Hade väldigt tunn slemhinna, 7 mm och jag hade noll förhoppningar,, konstigt.. vågar dock inte ara glad är, går in i vecka 7 imorgon... kra påver alla kämpar!

Grattis!
  • Mariana79

Hej! Tänkt uppdatera, inte varit inne på mycket länge. Vårt ET i september i Falun misslyckades tyvärr. Kraschade helt och blev sjukskriven till början på januari. Gjorde ett FeT i slutet på januari som trots alla odds lyckades! Hade väldigt tunn slemhinna, 7 mm och jag hade noll förhoppningar,, konstigt.. vågar dock inte ara glad är, går in i vecka 7 imorgon... kra påver alla kämpar!

Underbart! Grattis!
    Bli3ifamiljen skrev 2018-02-14 16:54:13 följande:

Lycka till!

Tack <3 Hoppas du mår bra i sprayningen!
  • Bli3ifamiljen
    Mariana79 skrev 2018-02-14 17:13:35 följande:
    Underbart! Grattis!
    Bli3ifamiljen skrev 2018-02-14 16:54:13 följande:

Lycka till!

Tack <3 Hoppas du mår bra i sprayningen!
    Ja, jag vet inte om det är den eller något virus, men haft feberfrossa och feber, svårt att andas, ont i äggstockarna så jag vaknat på nätterna och varit så trött. Jag hoppas på att det bara är ett virus...
  • waldesten16
    Percafluviatilis skrev 2018-02-14 08:13:07 följande:
    Fy, vad du gått igenom :( Kan förstå oron efter första ivfen. Skönt att ni fått bevis på att ni kan få ut något iallafall! Hoppas att den siste lille fryste vill stanna nu. När tror du att du får ägglossning?

Vi är på försök 2. Vi fick ut tre ägg på första, två befruktades. Den ena fick jag tillbaka och en blev nedfryst blasto. Eftersom jag har lågt amh valde vi att spara den frysta och göra en ny ivf direkt (den färska återföringen lyckades inte). Denna gången fick vi också ut tre ägg men alla tre befruktades och delade sig fint. Tyvärr misslyckades återföringen (för trång livmoderhals) så två frystes ned på dag 3 och en på dag 6. Vi har alltså fyra frysta embryon nu och jag går och väntar på ägglossning så vi kan göra ett nytt återföringsförsök. De har vidgat livmoderhalsen nu också så vi hoppas att det ska gå bättre denna gång.
    Det har varit en påfrestande tid sedan starten med IVF, men än så länge har jag lite kämparglöd kvar i kroppen och ger inte inte upp :)

Idag ska jag till min hemortsläkare för att se hur jag ligger till med ägglossningen, jag hoppas den ska ske i helgen.

Är det vanligt att det kan hända så med livmodershalsen, har inte hört det innan. Måste varit sjukt jobbigt att få höra det vid försöket. Skönt för er att ha en liten bank i frysen att ta av. Känns lättare när man vet att det finns fler så man inte behöver börja med sprutor direkt :)
  • waldesten16
    Ellencassandra skrev 2018-02-14 16:40:25 följande:
    Förstår det! Har också bara en i frysen. Hoppas våra eskimåer är starka å klarar sig hela vägen :)
    Verkligen! Denna gången måste det gå vägen :)
  • waldesten16

Stort grattis till er! Underbart att höra att det går vägen för någon av oss. Stor lycka till er!
  • Mariana79
    Bli3ifamiljen skrev 2018-02-14 23:03:39 följande:

Ja, jag vet inte om det är den eller något virus, men haft feberfrossa och feber, svårt att andas, ont i äggstockarna så jag vaknat på nätterna och varit så trött. Jag hoppas på att det bara är ett virus...

Men oj, det låter inget vidare - stakare! Hur länge ska du spraya?
  • Bli3ifamiljen
    Mariana79 skrev 2018-02-15 06:50:21 följande:
    Men oj, det låter inget vidare - stakare! Hur länge ska du spraya?
    Tills äggplock :/ när jag börjar med sprutor ska jag halvera dosen. Nä, jag hoppas verkligen det är ett virus eller att det var någon tillfällig chock för kroppen. Jag är överkänslig mot mycket, så det skulle kunna vara kroppen som reagerar mot något.
  • Mariana79
    Bli3ifamiljen skrev 2018-02-15 09:01:18 följande:

Tills äggplock :/ när jag börjar med sprutor ska jag halvera dosen. Nä, jag hoppas verkligen det är ett virus eller att det var någon tillfällig chock för kroppen. Jag är överkänslig mot mycket, så det skulle kunna vara kroppen som reagerar mot något.

Men gud :( tänker på dig! Ta hand om dig nu, Hoppas det snart går över!
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017