Percafluviatilis skrev 2018-02-14 08:13:07 följande:
Fy, vad du gått igenom :( Kan förstå oron efter första ivfen. Skönt att ni fått bevis på att ni kan få ut något iallafall! Hoppas att den siste lille fryste vill stanna nu. När tror du att du får ägglossning?
Vi är på försök 2. Vi fick ut tre ägg på första, två befruktades. Den ena fick jag tillbaka och en blev nedfryst blasto. Eftersom jag har lågt amh valde vi att spara den frysta och göra en ny ivf direkt (den färska återföringen lyckades inte). Denna gången fick vi också ut tre ägg men alla tre befruktades och delade sig fint. Tyvärr misslyckades återföringen (för trång livmoderhals) så två frystes ned på dag 3 och en på dag 6. Vi har alltså fyra frysta embryon nu och jag går och väntar på ägglossning så vi kan göra ett nytt återföringsförsök. De har vidgat livmoderhalsen nu också så vi hoppas att det ska gå bättre denna gång.
Det har varit en påfrestande tid sedan starten med IVF, men än så länge har jag lite kämparglöd kvar i kroppen och ger inte inte upp :)
Idag ska jag till min hemortsläkare för att se hur jag ligger till med ägglossningen, jag hoppas den ska ske i helgen.
Är det vanligt att det kan hända så med livmodershalsen, har inte hört det innan. Måste varit sjukt jobbigt att få höra det vid försöket. Skönt för er att ha en liten bank i frysen att ta av. Känns lättare när man vet att det finns fler så man inte behöver börja med sprutor direkt :)