• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • Percafluviatilis
    Ellencassandra skrev 2018-01-28 08:18:42 följande:

Vaknar av mensvärk å javisst är det massa blod i trosan. Mens. Jag e så trött å ledsen nu. Hur orkar man. Kommer det nånsin hända?

Vad tråkigt :( Ta dig tid att vara ledsen och ta hand om dig! Hade ni några i frysen? Hur många försök har ni gjort?

Jag fick en speciell upplevelse igår när de skulle sätta tillbaka ett tvådagars. Läkaren kunde inte komma in i livmodern! Så de ska frysa ned dem idag (tre av tre hade klarat sig till igår) och sen ska jag göra en vidgning av livmodertappen i veckan. De sätter då in ett fryst nästa cykel (om något överlever då). Känns oerhört snopet och ganska jobbigt att behöva oroa sig ytterligare fem veckor.

Vad man får gå igenom på denna ivf-resan alltså... Kram på dig <3
  • Bli3ifamiljen
    Mariana79 skrev 2018-01-27 08:30:28 följande:
    Har du redan fått reda på vilken dag du ska börja med sprutorna? Fick du besked om att börja 1:a mensdagen? Jag ska höra av mig ett par dagar efter min mens startat. Den kom idag så jag tänkte ringa kliniken på måndag. Hoppas det blir rätt då. Jag ska sluta med sprayen vid sprutstart.. ska bli skönt. Jag mår inte bra av sprayen :(
    Det beror när mensen kommer när jag ska börja med sprutor, men hon sa jag skulle spraya minst 10 dagar innan jag börjar med det. Jag ska ringa in den dag jag får mens, så jag får väll mer information då. Det låter inte bra med biverkningar av sprayen. Jag hoppas inte jag får det.
  • Bli3ifamiljen

Vaknar av mensvärk å javisst är det massa blod i trosan. Mens. Jag e så trött å ledsen nu. Hur orkar man. Kommer det nånsin hända?

Usch förstår att det känns hopplöst. Jag har känt så jag med. Man bara måste orka och det är kanske därför man gör det. Kram
  • Ellencassandra

Tack för allt stöd allihopa. Känns bra att ha den här lilla gruppen som vet vad man går igenom.
    Tog ett test nu för säkerhetsskull och det visade minus så då vet jag. Kan man sluta med lutinus direkt? Skulle va så skönt å slippa den och då kommer mensen igång på riktigt.

• Ellencassandra
    Percafluviatilis skrev 2018-01-28 11:39:05 följande:
    Vad tråkigt :( Ta dig tid att vara ledsen och ta hand om dig! Hade ni några i frysen? Hur många försök har ni gjort?

Jag fick en speciell upplevelse igår när de skulle sätta tillbaka ett tvådagars. Läkaren kunde inte komma in i livmodern! Så de ska frysa ned dem idag (tre av tre hade klarat sig till igår) och sen ska jag göra en vidgning av livmodertappen i veckan. De sätter då in ett fryst nästa cykel (om något överlever då). Känns oerhört snopet och ganska jobbigt att behöva oroa sig ytterligare fem veckor.

Tack! <3 detta var vårt andra försök! Har en tre dagars i frysen! Så hoppas på den nu. Om den överlever upptining då..

Men oj! Vad konstigt! Det har jag inte hört talas om :o vad beror det på?
    Förstår att det måste kännas jobbigt :/ hoppas ni får flera bra å som fryses ned <3

Ja verkligen. Vilka krigare vi är. Heja oss :)
  • Mariana79
    Bli3ifamiljen skrev 2018-01-28 12:51:42 följande:

Det beror när mensen kommer när jag ska börja med sprutor, men hon sa jag skulle spraya minst 10 dagar innan jag börjar med det. Jag ska ringa in den dag jag får mens, så jag får väll mer information då. Det låter inte bra med biverkningar av sprayen. Jag hoppas inte jag får det.

Jag ska ringa dem imorgon så får vi se när jag ska börja. Hoppas du slipper, verkligen! Jag har mått skit i en vecka nu... Men det är förhoppningsvis värt det i slutändan <3
  • Mariana79
    Ellencassandra skrev 2018-01-28 13:17:28 följande:

Tack för allt stöd allihopa. Känns bra att ha den här lilla gruppen som vet vad man går igenom.

Tog ett test nu för säkerhetsskull och det visade minus så då vet jag. Kan man sluta med lutinus direkt? Skulle va så skönt å slippa den och då kommer mensen igång på riktigt.

Jag beklagar :(
  • pajas77
    Ellencassandra skrev 2018-01-28 13:17:28 följande:

ush vad trist att höra att det inte gick. är själv orolig att det inte ska fästa nu , men har en bra känsla , men oron finns alltid eftersom detta är femte återföringen.. ruvardag 6 för mig idag . styrkekramar till dig
  • 170909

Jag beklagar men det kan ta flera försök innan det tar sig. 4-5 något sådant så tog det sig för mig efter många inseminationer och stimulerade ägglossningar. Det var skittufft och jag undrade precis som du hur jag skulle orka. Det gör man och det är värt det i slut änden. 

I början var det jobbigt för jag kände mig nästan garanterad att bli gravid på något konstigt sätt. Känslorna är ju inte logiska överhuvudtaget. 
    Alla var så positiva och hoppfulla, det är de fortfarande. Men jag vägrar ryckas med för då blir det värre om/när det skiter sig. Det har hjälpt mig en hel del, det har också hjälpt att planera in roliga icke-gravidlämpliga saker när det skiter sig. Så har jag något att se framemot kan låta dumt. Men du måste hitta ditt eget sätt att förhålla dig till allt. Det är jobbigt man gråter och är ledsen och så, det får man göra men man får inte låta det negativa ta över för då kommer det nog bli ännu jobbigare. Fokusera på det positiva istället. Du kommer bli gravid när du får tillbaka guldägget som klarar av att utvecklas till ett barn. 
  • 170909
    Percafluviatilis skrev 2018-01-28 11:39:05 följande:

Nej men fy vad jobbigt, det är ju något man inte alls räknat med. Trodde jag inte ens fanns så att säga. 

Det tycker jag är ganska jobbigt att man måste ha en vad ska man kalla det vit månad emellan utan hormoner och grejer innan man kan försöka igen. Men slipper du det så är det ju toppen iof. 
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017