Ellencassandra skrev 2018-01-28 08:18:42 följande:
Vaknar av mensvärk å javisst är det massa blod i trosan. Mens. Jag e så trött å ledsen nu. Hur orkar man. Kommer det nånsin hända?
Jag beklagar men det kan ta flera försök innan det tar sig. 4-5 något sådant så tog det sig för mig efter många inseminationer och stimulerade ägglossningar. Det var skittufft och jag undrade precis som du hur jag skulle orka. Det gör man och det är värt det i slut änden.
I början var det jobbigt för jag kände mig nästan garanterad att bli gravid på något konstigt sätt. Känslorna är ju inte logiska överhuvudtaget.
Alla var så positiva och hoppfulla, det är de fortfarande. Men jag vägrar ryckas med för då blir det värre om/när det skiter sig. Det har hjälpt mig en hel del, det har också hjälpt att planera in roliga icke-gravidlämpliga saker när det skiter sig. Så har jag något att se framemot kan låta dumt. Men du måste hitta ditt eget sätt att förhålla dig till allt. Det är jobbigt man gråter och är ledsen och så, det får man göra men man får inte låta det negativa ta över för då kommer det nog bli ännu jobbigare. Fokusera på det positiva istället. Du kommer bli gravid när du får tillbaka guldägget som klarar av att utvecklas till ett barn.