• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • Mariana79
    Bli3ifamiljen skrev 2018-01-26 22:42:14 följande:

Jag kommer också köra med långa protokollet denna gång och byte till menopur. Jag ska börja spraya en vecka innan mens dag 21 (får normalt mens dag 28-31) vilket blir 10 februari och spraya 10 dagar innan jag börjar med sprutor. Sen fortsätta med halverad dos spray och sprutor till första ultraljud.

Har du redan fått reda på vilken dag du ska börja med sprutorna? Fick du besked om att börja 1:a mensdagen? Jag ska höra av mig ett par dagar efter min mens startat. Den kom idag så jag tänkte ringa kliniken på måndag. Hoppas det blir rätt då. Jag ska sluta med sprayen vid sprutstart.. ska bli skönt. Jag mår inte bra av sprayen :(
  • Ellencassandra

Igår däckade jag vid åtta å vakna nu. Helt slut. Molvärken e borta. Men jag vågade inte ta ett gravtest idag :/ sen nu gick jag på toa och då var det bruna flytningar i trosan. Kom även efter jag tagit lutinus :( mensen på g

• mileythebunny
    Ellencassandra skrev 2018-01-27 09:57:37 följande:

Igår däckade jag vid åtta å vakna nu. Helt slut. Molvärken e borta. Men jag vågade inte ta ett gravtest idag :/ sen nu gick jag på toa och då var det bruna flytningar i trosan. Kom även efter jag tagit lutinus :( mensen på g

Men bruna flytningar kan väl även vara tecken på graviditet? Ge inte upp än, jag håller tummarna!
  • mileythebunny
    zuces skrev 2018-01-26 21:33:17 följande:
    Jaa det är nog logiskt. Man skulle heller inte bada ju, vilken ruvardag är du på nu? Eller har du inte startat behandling? :)
    Nä, precis, jag fick inte använda tampong heller.

Jag är på rd 8 idag. Men igår vaknade och kände mig helt säker på att det inte tagit sig. Jag har känt helt annorlunda fram till igår. Kan ju vara hjärnspöken, men jag har bara en känsla, precis som vissa har som känner på sig att de är gravida, så vet jag att jag inte är det. Bara på't igen!

Hur går det för dig, hur mår du?
  • Ellencassandra
    mileythebunny skrev 2018-01-27 10:17:17 följande:
    Men bruna flytningar kan väl även vara tecken på graviditet? Ge inte upp än, jag håller tummarna!
    Jo. Har läst lite om det nu så har väl lugnat mig en aning. Förra gången kom de bruna flytningarna när jag slutat med lutinus å sen började mensen dagen efter.
    Får se vad testet visar imorgon. Tack! :)
  • Ellencassandra

Lite ljusrosa blod när jag torkar mig men ljusbrunt/beigt på trosskyddet. Åh blir så ledsen :( varför ska det aldrig gå. Känns nästan onödigt att ta ett test. Vet att det gått åt helvete denna gång med. Hur länge ska man klara det här? Får hoppas på lilla eskimån i frysen men känns så hopplöst när inget embryo verkar klara av att bli en blastis. Dag tre sen tar det stopp? Så varför skulle den i frysen funka? Deppig :(

• mileythebunny
    Ellencassandra skrev 2018-01-27 14:58:03 följande:

Lite ljusrosa blod när jag torkar mig men ljusbrunt/beigt på trosskyddet. Åh blir så ledsen :( varför ska det aldrig gå. Känns nästan onödigt att ta ett test. Vet att det gått åt helvete denna gång med. Hur länge ska man klara det här? Får hoppas på lilla eskimån i frysen men känns så hopplöst när inget embryo verkar klara av att bli en blastis. Dag tre sen tar det stopp? Så varför skulle den i frysen funka? Deppig :(

Usch, så tråkigt att du känner dig deppig. Jag vet att det inte hjälper att säga det, är ju lättare sagt än gjort, men försök att inte ta ut något i förskott - tänk om det inte är mensen som är på g? Sa du inte att du brukar få mens först när du slutar med Lutinus? Så detta kan ju i sådana fall fortfarande faktiskt vara gravidsymptom, eller? Men förstår känslan av nederlag, det gör jag verkligen, hoppas så för dig! 

En liten positiv fakta är iaf att anledningen till att embryon inte alltid klarar sig länge på labbet, men ändå kan vara bra och utvecklas efter ET/FET, är att livmodern alltid är den bästa platsen för det att vara. Så har du en eskimo i frysen så har den all chans att klara sig förbi fem dagar om den sätts in, trots att andra inte gjort det under odlingen...
  • Ellencassandra
    mileythebunny skrev 2018-01-27 17:52:36 följande:
    Usch, så tråkigt att du känner dig deppig. Jag vet att det inte hjälper att säga det, är ju lättare sagt än gjort, men försök att inte ta ut något i förskott - tänk om det inte är mensen som är på g? Sa du inte att du brukar få mens först när du slutar med Lutinus? Så detta kan ju i sådana fall fortfarande faktiskt vara gravidsymptom, eller? Men förstår känslan av nederlag, det gör jag verkligen, hoppas så för dig! 

En liten positiv fakta är iaf att anledningen till att embryon inte alltid klarar sig länge på labbet, men ändå kan vara bra och utvecklas efter ET/FET, är att livmodern alltid är den bästa platsen för det att vara. Så har du en eskimo i frysen så har den all chans att klara sig förbi fem dagar om den sätts in, trots att andra inte gjort det under odlingen...
    Nä jag vet.. borde inte ta ut i förskott.. man gör lätt det. Jo förra gången var det så. Så man kan hoppas att det är något positivt.. har läst en del på nätet nu å verkar vara lite 50/50. Vissa som har bruna flytningar får mens å vissa e gravida.
    Har bara fått lite brunt. Men inte mycket.
    Tack för all pepp :) hoppas det går bra för dig
    Med!!
    Tar lite på förhållandet också.. jag e så trött å grinig å vill inte ha sex å gråter.. han förstår väl men aa känner mig som en sån värdelös flickvän just nu.. usch för att man ska behöva gå igenom detta
  • 170909

Jag är ju nästan på samma dag som du, har testdag på måndag och tänkte inte testa. Det har börjat mörkna lite i trosskyddet så jag tror mensen är på g här med. Har tidigare varit med om att mensen smygstartat under sista lutinus dagarna jag känner igen det hela. Staven som man för in pillret med har blivit lite mörkare den med efter insättning. Jag har iof inte fått något på pappret än. 
    Skulle jag nu ha fel och mensen inte dyker upp tar jag ett test på onsdag eller torsdag. Jag tycker det är lättare att få ett negativt gravtest om mensen kommit än om den inte gjort det. 

Man kan ju vara gravid och ha en liten blödning också och jag hoppas att det är så för både dig och mig. Men för min mentala hälsa måste jag vara medveten om att det troligtvis inte är så. Det känns piss det gör det för kliniken sa att det här embryot var mycket finare än de som tog sig för 3-4år sen typ.  Jag har kämpat med både hopp och förtvivlan under ruvardagarna. Jag har inte haft några tecken på att det skulle gå bra men så har jag tänkt att det är ju ett otroligt bra embryo jag har osv. 

• 170909
    Ellencassandra skrev 2018-01-27 18:45:22 följande:
    Nä jag vet.. borde inte ta ut i förskott.. man gör lätt det. Jo förra gången var det så. Så man kan hoppas att det är något positivt.. har läst en del på nätet nu å verkar vara lite 50/50. Vissa som har bruna flytningar får mens å vissa e gravida.
    Har bara fått lite brunt. Men inte mycket.
    Tack för all pepp :) hoppas det går bra för dig
    Med!!
    Tar lite på förhållandet också.. jag e så trött å grinig å vill inte ha sex å gråter.. han förstår väl men aa känner mig som en sån värdelös flickvän just nu.. usch för att man ska behöva gå igenom detta
    Jag tycker inte du ska känna dig som en värdelös flickvän för det är ganska mycket vi utsätter kropp och knopp för som jag tror att folk som inte gått igenom det själva förstår. 

På måndag tänker jag skaffa mig en schysst flaska vin, chokladpraliner och mögelost och kalasa på under veckan. Om mensen kommer så klart annars låter jag bli. Jag måste ha något positivt att se framemot om det skiter sig vilket är va 90% säker på att det gör/gjort. 
    Tycker du ska göra något liknande. 
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017