Ellencassandra skrev 2017-07-24 05:57:56 följande:
Hej! :) en FET är det frysåterföring eller blandar jag ihop det? Är så många ord å hålla reda på ;)
Jag tror ts menade att de försökt själva 18 ggr innan de fått hjälp nu å ska göra ivf.
Hur gör ni förresten med jobbet? Det är något som oroar mig då jag har rätt svårt å ta ledigt bara några dagar innan i förväg.. tänker på ägguttaget när man måste va hemma sen... har ni pratat med er chef? Vet inte om jag vill det... hm mycket och fundera på!
Vi satt och pratade om det i går faktiskt och det är svårt. Vi har inte berättat för någon om våra problem att skaffa barn än och jag tycker att det känns lite privat att prata om ivf:en. Jag vet inte...Jag tror att jag fortfarande har den där bilden av att vi ska kunna berätta om vår graviditet på samma sätt som de flesta andra - några veckor in och som en någorlunda överraskning. Inte att alla vet om att vi försöker och har koll på när ägget sätts in, när vi borde få besked, etc.
Vi har i alla fall beslutat att hålla den första omgången för oss själva. Sen får vi se om det skulle dra ut på tiden. Vi får ta ett försök i taget :)