ijo skrev 2017-07-31 22:25:50 följande:
Vi är oförklarligt barnlösa, dom hittade inget "fel" på någon av oss. Vi har varit tillsammans i många år och aldrig använt skydd men inte blivit något plus :(
Vi har också 4 stycken blastosar i frysen :) Gjorde vår första ivf (et) i slutet på april. Sen ville dom att det skulle gå en vanlig mens i mellan försöken och då stängde dom precis kliniken för semestern. Så det känns som att det varit långa månader så nu vill jag bara köra igång igen. Vi går i Umeå! Dom öppnar upp om en vecka så då ska jag ringa får vi höra när vi kan köra :) Varför gör ni ivf och vilken klinik går ni på?
Ledsamt, hur länge har ni varit tillsammans? :)
Vi går i kliniken i Falun.
Ja fy denna väntan! Den tar aldrig slut. Men de tog sig inte alls den gången eller fick du mf eller hur gick de då? :)
Skrev just detta ovan men kopierar vad jag skrev där :)
Under utredning märkte dom att min ena äggledare va stopp i och blev vätskefylld (alltså inget flöde genom den, spermierna kommer aldrig fram till äggen) .. blev remiss till operation och sen tog jag bort den. Under operationen såg dom att jag har massor av vävnad och påväxter i livmoder, lever, nedre delen av buken och även runt den andra äggledaren, men den tog dom aldrig bort trotts att den är obrukbar.
Så, jag kan aldrig bli gravid på naturlig väg. Fast det var det ingen som ville säga i vården. Alla sa att "de går bra för vissa ibland, och man ska aldrig ge upp" osv.. Men när vi hade första mötet hos ivf kliniken så de första dom sa var just "du kommer aldrig bli gravid på naturlig väg, det är tyvärr bara att konstatera".. det var ledsamt men ändå skönt att fsktist få någon som sa det för att dom ville hjälpa. Om du förstår :)
Hoppas du får körs igång direkt nu efter att du pratat med dem på kliniken. Själv måste jag vänta tills min mens dyker upp, ingen aning om hur eller när den kommer då jag aldrig fått varken ett mf eller ett ma förut så vet inte hur kroppen reagerar, men jag hoppas att den dyker upp snart så vi får köra igång igen :)