stellanocte skrev 2017-08-03 06:58:10 följande:
Jag hade också stopp i min ena äggledare när jag gjorde äggledarspolningen. Det gjordes dock aldrig någon uppföljning på det. Hade gärna velat veta vad det berodde på. Jag misstänker själv att jag har endometrios, av flera orsaker, men det är svårt att bli tagen på allvar av vården. "Det är helt normalt" och "det kan bli så ibland" verkar vara standardsvaret.
Hoppas nu att det ska gå bra för alla i tråden när vi sätter i gång. Håller tummarna för många plus :)
Precis min tanke. Sjukt egentligen. Vi är somsagt 25 och 26 år, och min läkare ville inte ens skicka remiss till ivf egentligen. Hon tyckte vi var för unga och skulle avvakta 2 år. Men jag stod på mig och så att vi SKA ha remiss till ivf, så till slut skickade hon iväg den ändå.
Och som sagt efter operationen när dom sett allt så de ända dom sa var att det kan vara så, det kan gå ändå, och det är bara att avvakta.
Sen när man kommer till ivf så är de första dom säger att det ALDRIG kommer gå på naturlig väg. Dom borde ju verkligen veta vad som pratar om hjälper människor med detta varje dag.
Förstår mig inte på vården i dag, och förstår inte varför allt måste "förskönas".. :/
Stort lycka till till dig med iallafall!