• Tottiis

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej! Hoppar in här! Jag och min sambo har försökt aktivt att bli gravid i 2 år nu i sep. Efter utredning fick vi veta att det var hos mig det låg, då Jag har pcos. Vi har kört pergotime i 4 månaders tid utan resultat, har alltså inte fått ÄL en enda månad. Pratade med min barnmorska i veckan och hon sa att nästa steg är IVF. Så nu väntar vi på remiss och förhoppningsvis får vi börja här i höst! Ska bli skönt att ha fler i samma sitta att prata med och diskutera saker med!

• Tottiis

Någon i denna grupp som skall göra sin ivf i Umeå statligt? Isåfall hur lång väntetid var det? Kanske någon annan kan svara hur länge de fått vänta på remiss? Tänkte om det är ungefär lika lång väntetid var man än skall göra sin ivf ??

• Tottiis
    ijo skrev 2017-08-08 22:31:31 följande:

Jag gör landstingsfinansierat i Umeå :) Från att remissen skickades fick vi vänta typ 1 månad bara. Vi fick ta en tid någon annan avbokade så vi for dit samma dag dom ringde. Blev verkligen att man kastades in i det! Men det var i slutet på mars så vet inte hur kötiden ser ut nu. Men i och med vårdgarantin ska man ju max behöva vänta 3 månader.

Ååh tack för svar! 1månad var ju inte så länge! Hur långt har ni kommit med er ivf nu? Vi bor inte i Västerbotten, men tillhör ändå till Umeå men jag längtar verkligen tills vi får börja vår behandling! Vad fick man göra första gången man kommer dit?
  • Tottiis
    ijo skrev 2017-08-10 10:20:03 följande:

Vi har gjort en ivf med äggplock & ET (embryo transfer). Fick plus på stickan på testdagen men då jag blödde massa förstod jag att det inte var så positivt. Fick komma in på VUL veckan senare och då såg läkaren att jag blött ut allt. Sen hann jag aldrig göra ett frysförsök innan sommaren så det väntar vi på nu :) Det har varit långa månader sen i maj!

Förstår att du längtar till att vara igång :) Första träffen fick vi fylla i en hälsoblankett, gå igenom behandling samt vilka preparat som skulle användas och hur. Sedan var det bara att invänta mensen för att köra igång med sprutorna.

Hoppas vi alla får komma igång snart!! :)

Vad tråkigt att det inte satte sig på första försöket! Kan förstå att det varit en lång sommar för er då! Hoppas verkligen ni får börja snart igen och att det tar sig då!

Jag går bara och väntar på att det ska dimpa ner ett brev i brevlådan!
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017