Mjbo skrev 2017-08-01 09:37:36 följande:
Ledsamt, hur länge har ni varit tillsammans? :)
Vi går i kliniken i Falun.
Ja fy denna väntan! Den tar aldrig slut. Men de tog sig inte alls den gången eller fick du mf eller hur gick de då? :)
Skrev just detta ovan men kopierar vad jag skrev där :)
Under utredning märkte dom att min ena äggledare va stopp i och blev vätskefylld (alltså inget flöde genom den, spermierna kommer aldrig fram till äggen) .. blev remiss till operation och sen tog jag bort den. Under operationen såg dom att jag har massor av vävnad och påväxter i livmoder, lever, nedre delen av buken och även runt den andra äggledaren, men den tog dom aldrig bort trotts att den är obrukbar.
Så, jag kan aldrig bli gravid på naturlig väg. Fast det var det ingen som ville säga i vården. Alla sa att "de går bra för vissa ibland, och man ska aldrig ge upp" osv.. Men när vi hade första mötet hos ivf kliniken så de första dom sa var just "du kommer aldrig bli gravid på naturlig väg, det är tyvärr bara att konstatera".. det var ledsamt men ändå skönt att fsktist få någon som sa det för att dom ville hjälpa. Om du förstår :)
Hoppas du får körs igång direkt nu efter att du pratat med dem på kliniken. Själv måste jag vänta tills min mens dyker upp, ingen aning om hur eller när den kommer då jag aldrig fått varken ett mf eller ett ma förut så vet inte hur kroppen reagerar, men jag hoppas att den dyker upp snart så vi får köra igång igen :)
Jag började blöda några dagar innan testdag och tänkte att det var kört då. Tog ändå testet på testdagen eftersom kliniken sagt att man skulle testa även om man började blöda. Blev så förvånad när det var ett tydligt plus. Köpte ett digitalt test som visade "gravid 2-3". Men jag förstod ju att det inte var positivt när jag blödde med klumpar :( En vecka efter testdag fick jag "gravid 1-2" på testet och då var det ju definitivt när veckorna minskat på testet. Fick komma in på VUL för att dubbelkolla och då hade jag blött ut allting.
Vad tufft med operation och allt men skönt på ett vis att veta varför det inte går. Men varför hade du fått massa påväxter & vävnader? Det kan dom bara se vid operation eller?
Jag tror att jag kommer få veta på min nästa mens också för hinner nog inte på denna ägglossning. I så fall borde det bli fet någon gång i mitten på sep :)