• ijo

Vi som börjar med IVF hösten 2017

soofa skrev 2017-08-28 13:30:15 följande:

Tack! <3 Ägguttaget gick bra även här, 15 ägg men vet inte storleken på dem. Fick en tid för återinförande på lör men det är väldigt preliminärt då vi måste göra ultraljud på kliniken innan samma dag. Jag har två reumatiska sjukdomar och dem tillsammans med risk för överstimulering är tydligen ingen bra kombination. Så, antingen blir det återinförande på lör eller så fryser de in alla eventuella embryon och så får vi vänta en månad på återinförande. Tyckte också ingreppet gick bra och känner mig fortfarande bra, men antagligen kommer väl värken under dagen.

15 ägg låter ju jättebra! Hoppas du får må bra och sätta tillbak ett på lördag! :)
  • ijo
    Paulina2017 skrev 2017-08-28 21:22:51 följande:

Är så nervös. Har planerat FET nu i veckan men är så rädd att de sista inte ska klara upptining. Har någon annan här gjort FET hur gick de för er ? Vilken dag i cykeln satte ni in. Ja gör stimulerat.

Jag har gjort fet med blastocyst i naturlig cykel. Är på ruvardag 13 idag :) Min cykel kan variera och den här månaden hade jag lång cykel så fick inte ÄL förrän dag 22. Satte in 6 dagar efter det. Men gör ju som sagt ostimulerad så ingen lutinus, ägglossningsspruta osv. Vi hade 4 blastisar i frysen men dom behövde bara tina 1 så våra första klarade upptining :)
  • ijo

Testdag idag! Cb digital visade gravid 3+ <3 Väntar på att kliniken ska ringa upp så jag får berätta och boka in VUL :) Vågar inte riktigt tro på det eller ta ut glädjen helt innan jag varit på det. Så låter mig stå kvar som ruvare på listan tills dess. Tänk om man kommer få se ett litet hjärta slå, hoppas så! <3

• ijo
    Söndag skrev 2017-09-01 08:30:10 följande:

Å grattis!!! <3

Nube skrev 2017-09-01 08:33:57 följande:

Stort grattis! Helt underbart men jag förstår även oron.. så du får stå kvar under ruvare än så länge :)

Tusen tack <3 Det blev inbokat VUL 28/9. Känns så långt bort men hoppas det går snabbt :)
  • ijo
    Frökenfräken33 skrev 2017-09-01 09:56:37 följande:

Å grattis så roligt ????

Mjbo skrev 2017-09-01 10:03:23 följande:

Stort grattis igen! Så himla underbart! Hoppas det går vägen för dig! :) <3

soofa skrev 2017-09-01 12:24:36 följande:

Åh, grattis! <3

Tusen tack <3 Hoppas liten vill stanna! Och hoppas på massa mer plus snart i tråden :)
  • ijo
    pajas77 skrev 2017-08-28 15:31:32 följande:

hej! är på ruvaradag 10 idag och har testdag den 1/9 så jävla nojigt, ingen mens än så länge och är på dag 31 i cykeln. hoppas det beror på en liten där inne. får se om jag orka hålla mig tills testadagen :)

Hur har det gått för dig idag? :)
  • ijo
    Becccss skrev 2017-09-01 18:05:10 följande:

Så glad över att läsa detta, grattis igen! <3

Tusen tack! <3 Och nu är det inte så långt kvar till din testdag. Hur känns det? :)
  • ijo
    IdaS85 skrev 2017-09-01 17:27:00 följande:

Stort grattis! Hoppas hoppas hoppas liten håller sig fast ordentligt där inne :)

Tusen tack! <3 Hoppas på massa fler plus nu snart :)
  • ijo
    Mjbo skrev 2017-09-02 10:50:01 följande:

Jag ska göra en fet imorgon... igår åkte jag på en riktig dyng förskyldning!! :( snorar och hostar och ont i halsen.. . Huuur tusan gör jag nu? Någon som vet om man får göra fet trots sjukdom? VILL INTE vänta en månad till :(

Jag tror inte det gör något :) Dom sätter nog tillbaka ändå! Lycka till imorgon <3 Hade ni 1 eller flera frysta?
  • ijo
    soofa skrev 2017-09-02 11:11:30 följande:

Här blev det ingen insättning. Inget av de 6 äggen har delat sig i så många celler att det var aktuellt att återinföra något. De ska avvakta och se till i morgon, har de utvecklat sig bättre då så fryser de in dem men om inte så kasserar de dem och så får vi börja om helt och hållet om två månader.

Dessutom var mina äggstockar fortfarande förstorade, så det hade inte blivit aktuellt med något återinförande ändå.

Sitter i bilen på väg hem och gråter nu. Åkt 3 timmar enkel resa hit och nu lika långt tillbaka.

Åh nej, blir så ledsen att läsa detta! Hoppas dom delat sig bättre imorgon <3
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017